Saturday, October 10, 2009

Keropok Cap BULAN sogokan PAS Di Bagan Pinang!


10 October 2009
Nizar kvv2 : Keropok Cap BULAN sogokan PAS Di Bagan Pinang!

Dr Novandri Hasan Basri

Kita acap kali mendengar pemimpin-pemimpin pembangkang yang menuduh parti Barisan Nasional memberikan rasuah dan pelbagai jenis barangan kepada pengundi-pengundi Bagan Pinang. Mereka menjual topik ini di mana-mana sahaja ceramah mereka.

Mereka mengutuk, mengeluarkan firman Allah swt untuk memperkuatkan lagi hujah mereka seperti yang dilakukan oleh 'ustaz' Go-bala Krishnan, pemimpin PKR.

Mereka menonjolkan diri mereka seperti suci dan bersih dari rasuah dan sogokan. Mereka mahu pendengar-pendengar tahu bahawa mereka amat benci kepada tektik rasuah dan sogokan kepada pengundi-pengundi kerana ianya haram.

Tetapi, lihatlah foto di bawah :-





Semasa penulis dan Klinik Kesihatan Bergerak mengadakan khidmat kesihatan di Taman Intan Perdana semalam, penulis telah didatangi oleh penduduk di situ. Mereka telah menceritakan bahawa beberapa hari lepas, beberapa jentera pilihanraya PAS telah mengadakan lawatan rumah ke rumah untuk berkempen.

Selain daripada risalah-risalah, penduduk-penduduk di situ juga telah disogokkan dengan bahan makanan seperti keropok (rujuk foto).




Bungkusan keropok itu telah dilekat rapi dengan jenama KEROPOK CAP BULAN bersama gambar-gambar pemimpin tertinggi PAS berserta logo dan UNDILAH PAS!


Penulis terkejut dengan pendedahan yang dibuat oleh penduduk di situ.

Penulis ingin bertanya kepada ahli-ahli PAS, bukankah KEROPOK CAP BULAN itu merupakan satu sogokan dan rasuah untuk berkempen semasa pilihanraya?

Di manakah imej bersih dan suci yang cuba ditonjolkan oleh pemimpin-pemimpin PAS pada hal parti mereka sebenarnya telah melakukan perkara yang haram seperti yang mereka sendiri katakan?

Penulis berasa amat malu dengan pendedahan KEROPOK CAP BULAN tajaan parti PAS ini.

Kepada pembaca-pembaca sekalian, penulis percaya kita semua terkejut dengan pendedahan ini tetapi inilah realitinya! Parti PAS telah berbohong dan menipu!

Selama ini mereka begitu garang menuduh parti BN memberi rasuah dan sogokan tetapi parti PAS yang sebenarnya telah melakukannya!

Penulis pasti ada komentar yang mengatakan bahawa 'parti BN boleh buat jadi parti PAS pun boleh buat juga'. Tetapi itu bukan isunya.

Hakikatnya, jika parti PAS yang selama ini benci dan mengharamkan sebarang bentuk rasuah seperti sogokan keropok CAP BULAN, parti tersebut tidak boleh sekali-kali mempraktikkan apa yang mereka benci dan haramkan.

Tetapi, mereka lakukan juga. Itu penipu namanya!

Penulis juga diberitahu bahawa jentera pilihanraya PAS telah menyogok pekerja-pekerja estet bangsa India di Bagan Pinang dengan sari dan beras!

Persoalannya, kenapakah berlaku ketidaksamarataan dan pilih kasih di antara orang Melayu dan orang India?

Kenapakah orang Melayu di Bagan Pinang hanya diberikan keropok 'CAP BULAN' dan barangan lain yang berharga kurang daripada RM10 tetapi orang India di Bagan Pinang diberi sari dan kampit beras yang pastinya lebih mahal daripada harga barangan yang diberikan kepada orang Melayu?

Sudahlah parti PAS berbohong kononnya parti mereka itu suci dan bersih, harga sogokan mereka itu pun tidak mengutamakan orang Islam dahulu!

Shame on you Parti PAS!


at 10/10/2009 01:35:00 PM

(sumber;http://novandri.blogspot.com/2009/10/nizar-kvv2-keropok-cap-bulan-sogokan.html )

2 comments:

Anonymous said...

Datang ghumah den, den simbah cuko gotah. Beri keropok, den pijak-pijak ae

Anonymous said...

salam.

Keropok ini dah tamat tempah sah..dah tak laku kat kelatan..lagi pun buatannya meragukan..umat Islam hari ini.Kerana PAS sanggup berkongsi kuali...

maaf je..la makan kat demo ja la...