Saturday, October 10, 2009

Pakatan Rakyat hanyalah Pakatan Rasuah



Pakatan Rakyat hanyalah Pakatan Rasuah

Dalam masa 18 bulan berkuasa dalam lima negeri, taring sebenar Pakatan Rakyat (PR) benar benar menyerlah. Mereka hanyalah politikus yang mementingkan diri sendiri dan melakukan salah guna kuasa berusaha untuk mengaut seberapa banyak ‘keuntungan dan harta’, dalam tempoh masa terdekat.

1. MB Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim menyalah guna sumber GLC negeri (Kumpulan Peransang) bagi Korban Aidil Adha diluar Selangor (Bandar Tun Razak)

2. Exco PR Perak Osman Jailu dan Jamaluddin Radzi dituduh dalam Mahkamah kerana rasuah

3. Setiausaha Politik Exco DAP Kerajaan PR Selangor Ean Yong menjadi saksi dalam siasatan salah guna kuasa dan wang peruntukan DUN/Parlimen oleh wakil rakyat DAP di Selangor

4. MB Kelantan Nik Aziz memberikan kroni konsessi balak dan melantik menantu sendiri sebagai CEO PMBK

Ini belum kira salah laku politikus PR sepanjang 18 bulan ini. Ini termasuk:

1. Dakwaan Pesuruhjaya PAS mengelapkan peruntukan PRK Permatang Pauh Ogos 2008

2. Exco Kerajaan PR Selangor Elizabeth Wong yang mengaku melakukan seks diluar nikah dan gambar bogelnya disebar luas. Muslimat PAS yang kunun kunun berjuang atas ‘Al Quran dan Sunnah’ pula secara terbuka memberi sokongan kepada Eli Wong. Ada juga yang mempercayai kes ini merupakan skandal konspirasi dalam PKR.

3. Exco DAP Kerajaan PR Selangor Ronnie Liu yang cuba menghalang siasatan penuh keatas kes kematian mengejut Teoh Beng Hock

4. Wakil rakyat DAP Selangor yang dikatakan terlibat dengan pengamal maksiat dan kongsi gelap

5. PAS yang mengaku berjuang atas ‘Al Quran dan Sunnah’ tergamak mementingkan kegiatan maksiat dan minoriti kafir dari hukum Allah s.w.t.

6. Pengerusi DAP Karpal Singh biadap ingin mengheret DYMM Paduka Seri Sultan Perak ke Mahkamah dan ini wajar disifatkan sebagai ‘menghasut’

Tidak pernah dalam sejarah demokrasi Raja Berpelembangaan ala Westminster mana mana pihak yang dipilih untuk memerintah menjarah dan melakukan sebegitu banyak salah laku dan guna kuasa dalam tempoh sebegitu singkat!


(sumber;http://bigdogdotcom.wordpress.com/2009/10/09/pakatan-rakyat-hanyalah-pakatan-rasuah/)

No comments: