Wednesday, October 28, 2009

Nik Ajis Di Racun Oleh Puak Edrogan

Nik Ajis Di Racun Oleh Puak Edrogan
Monday, October 26, 2009


Sambungan Dari Bab 1....

Ya..Nik Ajis berjaya di racuni oleh Anwar melalui Puak Edrogan. Pro Ulamak yang terdiri dari Haji hadi dan beberapa pimpinan PAS yang lain telah dapat menghidu gerakan yang cuba menghancurkan PAS ini. Mereka yang Pro ulamak telah beberapa kali menyampaikan pada Nik Ajis berhubung ancaman yang datang dari Puak Edrogan ini, namun Nik Ajis dengan lantang telah menolak usul yang di bawa oleh kepimpinan pro Ulamak.

Keadaan dalam Pas semakin terancam apabila Nik Aziz secara terang-terangan menyokong dasar yang di bawa oleh Anwar Brahim bagi mewujudkan Kerajaan Pakatan Pembangkang. maka dari sini lah bermula nya kemelut HITAM yang Tragis buat Kepimpinan Pro Ulamak keseluruhannya.

Dasar yang dicadangan bagi kerajaan Pakatan Pembangkang telah mengubah matlamat dan hala tuju sebenar Pas dalam arena poltik Tanahair. Di tambah pula musuh utama Pas itu sendiri DAP dalam Pakatan Pembangkang membuatkan seluruh Kepimpinan Ulamak risau akan Musibah yang akan melanda kelak.

Kemuncak nya berlaku semasa di muktamar PAS yang lalu apabila isu kerajaan Perpaduan antara Pas dan UMNO telah di tentang begitu hebat oleh Puak Edrogan dan telah direstui oleh Nik Ajis dalam penentangan kerajaan Perpaduan ini. Ustaz Nasha telah di jadikan korban Puak Edrogan apabila hasutan mereka kepada Nik Ajis telah membuahkan hasil.

Ustaz Nasha telah di sarankan keluar dari parti PAS dan masuk ke dalam UMNO jika agenda kerajaan perpaduan di teruskan. Haji Hadi yang pada masa itu berada di luar negara tidak dapat membuat apa-apa kerana isu kerajaan perpaduan ini merupakan satu bentuk Penyelamatan kepada Islam dan Melayu. Haji Hadi telah bertindak mendiamkan diri selepas dari Muktamar PAS ini. Begitu juga ustaz Nasha yang telah di kritik begitu hebat dari semua peringkat kepimpinan PAS.

Selepas dari Muktamar PAS, kita dapat lihat bagaimana Haji Hadi dan Ustaz Nasha cuba menjauhkan diri dari sebarang penglibatan yang ketara di dalam apa acara yang pakatan Pembangkang lakukan. sebagaio contoh kita lihat tidak ada langsung reaksi dari Haji Hadi mengenai kejatuhan kerajaan Pakatan di Perak. Mengapa haji Hadi tidak mengulas isu itu??? Harus di ingat Nizar merupakan Puak Edrogan yang paling berpengaruh di dalam kepimpinan PAS. Oleh sebab itu Haji Hadi tidak membuat sebarang ulasan berhubung isu Nizar dan Perak.

Setelah Puak Edrogan yang diketuai hussam Musa kalah di Muktamar Pas, mereka tampa berlengah memeruskan agenda mereka untuk menyingkirkan Haji Hadi, Ustaz Nasha dan kepimpinan Pro ulamak yang lain bagi merealisasikan matlamat Boss nya iantu Anwar brahim.

Nik Ajis telah berjaya di pengaruhi oleh Hussam Musa, dan dengan itu maka keluarlah dari mulut Nik Ajis yang menginginkan EGM di adakan bagi menyingkirkan Haji Hadi dan Pro Kerajaan Perpaduan yang lain. Ternyata Gerakan Puak Edrogan di dalam Pas telah berjaya mencapai matlamat mereka.

Untuk pengetahuan umum, 3 hari sebelum Nik Ajis menimbulkan isu EGM ini. Nik Ajis telah bersama-sama Anwar membincangkan Hal penyingkiran Pimpinan Pas yang Pro Kerajaan Perpaduan ini. Ianya turut di hadiri oleh Hussam Musa dan beberapa pimpinan Puak Edrogan dalam perbincangan meja bulat ini. Maka dari sini satu keputusan telah di ambil dengan mengesa satu EGM di adakan bagi menyingkirkan Pro Ulamak yang Pro kepada kerajaan Perpaduan antara Pas dan Umno.

Setakat sini sahaja Gomo mengupas isu puak Edrogan yang telah berjaya dalam matlamat mereka menghancurkan PAS dari dalam. Maka sama-sama lah kita nantikan EGM PAS yang akan tiba nanti. Adakah Kepimpinan Ulamak masih Utuh??? atau Puak Edrogan berjaya dalam agenda mereka??? Namun apa yang pasti semuanya berpunca dari ANWAR AL-JUBURI.

Psssttt....Tak sabar nak jumpa Mat Sabu...he he he, nak mintak izin guna ayat Anwar Al-Juburi..he he he


(sumber; http://www.papagomo.com/2009/10/nik-ajis-di-racun-oleh-puak-edrogan.html)

No comments: