Friday, October 2, 2009

PRK-N31 : AMANAT GAP (SIRI 2)


2)Friday, October 2, 2009
PRK-N31 : AMANAT GAP (SIRI 2)

perhatikan gambar di atas. ini adalah ulang tayang cerita benar tentang niky ajis, mursidul tok garu yang selalu menggarukan kepala dia bila tak tau nak menjawap soalan provokatif.


tok garu niky ajis pernah menggelarkan timbalan presiden pas, nasarudin mat isa sebagai sampah. puncanya kerna nasa mahu berbicara wara melangkaui batasan politik dengan umno. nasa digelarkan sampah oleh niky ajis pada waktu pertandingan perebutan jawatan dalam partai hamPAS. kenapa nasa digelar sampah ? tiada lain kerna usaha anak didik to garu husam masam untuk menjawat jawatan timbalan presiden tak berjaya.


ini adalah akhlak tok garu niky ajis. aku suka membuat perbandingan supaya kamu faham akan perangai manusia topeng niky ajis. dia digelar mursidul am, kononnya hebat peribadi dan akhlak mulia islam ? benarkah begitu ?


pernah satu ketika ada seorang pengemis buta berbangsa yahudi. kerjanya mengemis namun setiap saat hidupnya di kota mekah si pengemis buta ini akan mencerca rasulullah saw.. siang malam tanpa henti cercaan ini dilakukan.


namun satu perkara yang tiada diketahui oleh si buta. bahawa setiap sedekah makanan yang diterimanya itu datang dari tangan rasulullah saw. walaupun ia sekadar sebiji tamar dan secangkir air susu.


tiba saat, rasulullah saw wafat.si buta menjadi hairan apabila sudah berapa lama dia tiada menerima sedekah makanan/minuman seperti lazimnya. setelah lama kejadian itu berlaku barulah si buta itu sedar yang selama ini memberikannya makanan adalah dari tangan rasulullah saw sendiri.. si buta menangis lalu mengucap syahadah.


ini adalah satu perbandingan. moralnya tentang akhlak pemimpin islam. seorang dari kelantan dan seorang lagi adalah junjungan besar nabi muhammad saw. walaupun sepanjang hidupnya dicerca, nabi saw tiada pernah menyimpan dendam hatta mengeluarkan sepatah pun perkataan untuk menghina semula pengemis buta keturunan yahudi..manakala orang tua dari kelantan itu senantiasa mensampahkan orang yang seagama dan sebangsa dengannya..hari ini ibrahim ali sekali lagi digelarkan sampah .


perhatikan akhlak yang nabi saw tunjuk dan bandingkan dengan mulut sampah nik ajis,pemimpin pas ...adakah wajar dakwah angkuh orang tua dari kelantan ini terus diikuti ? jawapannya tidak wahai saudaraku..islam bukan milik pas, islam milik kita semua ! maka menjadi tanggungjawap setiap batang tubuh kamu untuk menyelamatkan islam daripada terus dilacur sampahkan oleh nik ajis dan pas !


TAKBIR TAKBIR TAKBIR
Posted by GAP KEMBALI at 3:16 AM

(sumber;http://gerakan-anti-pkr.blogspot.com/2009/10/prk-n31-amanat-gap-siri-2.html)

No comments: