Wednesday, October 28, 2009

Beribu Puak Edrogan Dalam Pas Selepas Reformasi (Bab 1)

Beribu Puak Edrogan Dalam Pas Selepas Reformasi (Bab 1)
Sunday, October 25, 2009

Anwar Brahim punca sebenar kemelut yang berlaku dalam Parti PAS. Tidak ada individu lain yang mahukan PAS berpecah dan bertelagah sesama mereka selain dari Anwar Brahim ini. Namun atas faktor apa Anwar berkehendakan PAS berpecah??? Mari kita kupas isu ini.

Umun mengetahui Anwar Brahim tidak langsung menyokong PAS. Semasa Anwar di dalam ABIM juga Anwar tidak sesekali menyokong PAS. Di dalam UMNO juga Anwar lah pengkritik utama PAS, malah Anwar lah juga yang begitu hebat memperlekehkan PAS. Ini adalah satu fakta yang jelas bahawa Anwar tidak menyokong langsung Parti yang bernama PAS ini.

Apabila Anwar didakwa atas kesalahan penyalahgunaan kuasa dan skandal liwat nya pada tahun 1998, Anwar lantas menubuhkan Parti Keadilan Nasioanal. Mengapa Anwar tidak masuk sahaja ke dalam Parti PAS??? Sebaliknya Anwar menubuhkan Parti nya sendiri bagi meneruskan perjalanan politik nya.

Jika Anwar mengatakan PKR ditubuhkan demi menuntut keadilan dan hak sama rata, maka apa kurangnya PAS??? PAS juga pada masa itu merupakan satu parti yang kuat sebagai pembangkang di dalam Malaysia ini. Bila di tubuhkan Anwar juga tidak menyatakan perpaduan antara PAS dan PKR. Mengapa dulu tidak dan sekarang ini PKR dan PAS malah DAP juga sama terbabit dalam kerjaan Pakatan Pembangkang???

Adakah anda masih ingat semasa zaman Reformasi beribu pengikut dan penyokong Anwar melakukan Demonstrasi jalanan yang mengakibatkan banyak kerosakkan harta benda rakyat dan ketenteraman awam tergugat. Namun mungkin anda lupa selepas reformasi itu kemana para pengikut dan penyokongnya yang lain???

Ya..ada yang masih kekal bersama PKR, ada juga yang telah kembali ke pangkuan UMNO. Namun ke mana lagi bangsa Melayu yang lain??? Harus di ingat selepas zaman Reformasi Anwar ini ahli PKR rata-rata terdiri dari bangsa Cina dan India. Jadi kemana beribu-ribu melayu yang lain???

Anwar telah mengerakkan para pengikut dan penyokongnya masuk ke dalam PAS. Masuk dan menjadi ahli PAS bagi mengerakan ideologi PKR dalam PAS. Selama berapa tahun gerakan PKR yang berbajukan PAS ini berada di dalam lingkungan PAS, maka sedikit demi sedikit di cantas Pro Ulamak di dalam PAS ini. Dan di sinilah wujudnya satu golongan dari parti PAS yang di gelar EDROGAN.

Puak Edrogan ini adalah mereka yang datangnya dari PKR bagi mencapai matlamat Anwar untuk menjahanamkan PAS di masa akan datang. Dan sudah kita lihat dalam berapa tahun ini Puak Edrogan berjaya memegang jawatan tertinggi dalam Parti PAS. Bukan itu sahaja, malah puak Edrogan ini berjaya memecahkan penguasaan pro Ulamak di peringkat bawahan, dan Negeri.

Dan sudah terbukti Puak Edrogan yang di biayai oleh Anwar bagi menjahanakan PAS telah berjaya dalam agenda asal mereka. Perpecahan di dalam PAS telah berjaya dilakukan oleh Anwar dan mangsa yang paling dikehendaki Anwar adalah NIK AJIS.

Terbukti usaha yang Anwar gembelingkan dalam menghancurkan PAS telah berjaya apabila Nik Ajis berjaya dikudakan nya. Nik Ajis adalah target utama Anwar dalam menghancurkan PAS. Melalui puak Edrogan ini lah Anwar akan mendapat sokongan dari pengikut PAS demi matlamat Anwar yang ingin menjadikan Malaysia ini Republik nya.

Bersambung.........


(sumber; http://www.papagomo.com/2009/10/beribu-puak-edrogan-dalam-pas-selepas.html

No comments: