Monday, October 12, 2009

Mereka silap dan Isa hebat





Mereka silap dan Isa hebat

Ini bukan kemenangan kecil tetapi kemennangan bergaya, pilihan rakyat yang akhirnya direstukan oleh kepimpinan berjaya diterjemah kan oleh rakyat bahawa Isa lah pemimpin yang mereka mahu di Bagan Pinang.UMNO dan BN lah pilihan mereka dan pilihan mereka nyata tepat . dari jumlah undi yang kita lihat , mereka tolak PAS , mereka tolak pakatan rakyat. Pakatan rakyat sudah tidak relevan lagi. Nik Aziz tidak lagi relevan , Nik Aziz hanya kuda tua Anwar Ibrahim dan PAS adalah kuda tua DAP dan Keadilan.

Pengundi Bagan Pinang menghantar pesanan rengkas kepada Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat , "Go to hell bro " . Anwar sudah mula bimbang , Anwar sudah mula panik . Mungkin kepopulariti beliau sudah sampai ke puncak dan kini sudah mula menurun.Rakyat sudah bosan dengan penipuan Anwar , rakyat sudah mula membenci dengan gelagat mereka. Isa pilihan raykyat. Isa berjaya membuktikan bahawa ramai yang salah. Isa juga membuktikan bahawa Tun Mahathir juga salah. Tun sepatutnya tidak cepat melatah. Tun sebenarnya tidak cepat menghukum. Kepmimpinan UMNO juga telah memuktikan bahawa mereka lebih memntingkan desakan rakyat dan bukannya pemimpin Individu. Dengan mengenepi kan desakan Tun dan mendengar kehendak rakyat, nyata keputusan kepimpinan tertinggi ini sememangnya bertepatan,

Beginilah , biarlah Presiden dan timbalan presiden yang menguruskan dan memimpin UMNO. Berikanlah mereka kebebasan untuk mengemudi kan UMNO, Eloklah Tun berehat dan menjadi pemerhati sahaja dan jika mahu menjadi penasihat, nasihat lah dengan cara yang betul di landasan yang betul. Tidak perlu membuat kenyataan akhbar untuk mengaibkan seseorang. Rasuah dalam politik amat berbeza dengan rasuah diluar sana. Rakyat faham , rakyat tahu apa yang berlaku. Jangan di besar besarkan isu rasuah dalaman politik kerana ianya amat berbeza dari rasuah diluar sana, Apakala rasuah dalam politik khususnya yang diputuskan oleh lembaga disiplin sukar diterima oleh ahli UMNO sendiri. Lembaga Disiplin UMNO juga perlu dirubah. Sudah tiba masanya lembaga disiplin juga perlu satu perubahan yang drastik untuk memantapkan dan mengukuhkan UMNO.

Mustahil , pemilihan UMNO 2009 hanya dua tiga kerat sahaja dijatuhkan hukuman sedangkan ramai yang tahu apa yang berlaku, Perwakilan bukannya buta atau bodoh. Khir sibuk dengan frasuah , macam tiada rasuah yang berlaku waktu 22 tahun pemerentahan beliau hanya kerana sakit hati dan berdendam dengan pemimpin yang tertentu. Rasuah dalam UMNO dan rasuah dalam BBMB dan PEWAJA dll tidak sama denga rasuah dalam UMNO dan ini telah dibuktikan oleh pengundi Bagan Pinang.

Pas juga telah membuat satu kesilapan yang besar apabila mempertikai kan kewibaan SPR apabila mereka tidak pernah pertikaikan keputussn SPR apabila mereka menang .Pas is a sore looser, hanya mahu menang sahaja. kalau takut kalah sepetut nya Pas tidak perlu bertanding disamping faktor Pas tidak ada pemimpin yang mampu mereka ketengahkan kerana calon Pas ini pernah tewas 3 kali dal pilihan raya sebelum ini dan ini adalah kali ke empat beliau tewas. Oleh kerana ini iah calon terbaik yang Pas ada , mereka perlulah menerima kekalahan ini.

Isa juga adalah seorang yang unik , sukar untuk mencari seoranmg pemimpin yang begitu tabah menghadapi liku liku dugaan poitik. Isa telah emmbuktikan bahawa dia adalah comtoh yang terbaik untuk di contohi. bukan apabila nama tidak disenaraikan sebagai ahli kebinet terus sahaja beli kererta Porche , BMW 7 Series , enjoy ke disko disko dan pergi ke kelab bogel di jakarta. dan lawati dissko disko mewah bersama geng geng . Yang menarik pula Isa adil , Baju nya sama kain dengan kain seluar , satu pasang . Beli kain seluar sekali untuk buat baju, atau beli kain baju sekali untuk buat seluar.

Posted by Admin at 5:44 PM

(SUMBER;http://mytepakbersulam.blogspot.com/2009/10/mereka-silap-dan-isa-hebat.html)

1 comment:

Anonymous said...

Lim KIt Siang Menolak Negera Islam....Apakata Pas?

When he was being asked about the Islamic Country issue, which neither DAP nor PAS is willing to compromise, Lim stressed that if Pakatan gains the central regime, Malaysia will not become an Islamic Country as long as DAP is still a Pakatan's member party. Demikianlah intipati rencana mengenai LKS yang dibuat oleh suratkhabar berbahasa cina...lebih kurang bunyinya dalam bahasa melayu "bila ditanya berkenaan isu negara Islam,adalah DAP atau PAS sedia untuk bertolak ansur, Encik Lim menegaskan sekiranya Pakatan memperolehi mandat untuk menjadi Kerajaan Persekutuan,Malaysia tidak akan mungkin menjadi Negara Islam selagi DAP menjadi Rakan dalan Pakatan Rakyat."



Mungkin Hussam musa dan nik aziz patut menilai kembali kenyataan mereka mengenai perjuangan Pas untuk menegakkan Negara Islam bersama-sama Pakatan Rakyat dan mentarbiah DAP untuk menerima konsep Negara Islam idaman Pas. Pas hanya boleh bercerita mengenainya ketika dalam ceramah sahaja, tetapi untuk merealisasikannya adalah mustahil selagi DAP menjadi penaraju utama dalam PR.