Monday, October 12, 2009

SARANG UMNO: AJAR PAS













PAS kalah, Lim Kit Siang akan kata, bubar PAS masuk PKR. Kita berjuang bersama-sama mewujudkan Malaysia-Malaysian.


Kenapa PAS tewas dengan calon 'Local Hero' yang dikatakan pengamal rasuah? Kalau PAS anti-Rasuah, kenapa PAS menyokong Anwar Ibrahim yang sudah dijatuhi penjara enam tahun kerana penyalahgunaan kuasa dan rasuah?

PAS juga perlu menerima realiti pertandingan walaupun bukan main hebat provokasi yang dilakukan oleh PAS semasa hari pembuangan undi. Gelagat penyokong PAS tidak ubah seperi gelagat India yang suka buat kacau.

Mengingatkan sejarah, sejak pilihan raya 2008 baru-baru ini, periuk nasi PAS berada dalam keadaan zon 'amat' selesa. Kemenangan yang tidak diduga di Selangor dan impian selama 40 tahun untuk menakluk Kedah ibarat ulam dipinta, pucuk mendatang. Namun setahun setengah PAS mengacapi kemenangan ini, kenapa kekalahan demi kekalahan sudah terpancar semasa pilihan raya kecil (PRK) walaupun PAS masih mengekalkan ulama tersohor iaitu Haji Hadi dan Nik Aziz sebagai 'Ketua Mujahid PAS'?

Kenapa PAS kalah di Bagan Pinang atau undi terhadap PAS semakin berkurangan?


1. Mesej pertama cuba disampaikan di PRK ADUN Manik Urai yang merupakan kawasan kubu kuat PAS dan negeri 'Ulama Nik Aziz', namun PAS masih tidur dengan lena. Majoriti undi diperolehi sebanyak biji nasi yang dimakan oleh ibu ayam bukti yang jelas kenapa orang Melayu sudah muak dengan panji dan janji PAS. Kenapa ini berlaku? lihat sebab di bawah...

2. PAS sudah hilang taring dalam perjuangan politiknya. PAS berjuang dan berjihad untuk melaksanakan hukum hudud tetapi apabila diberi 'test market' PAS tidak mahu hudud dilaksanakan. Dahulu PAS kata UMNO yang tolak hudud, kini bagaimana dengan sahabat PAS yang menolak hudud diterima sebagai 'saudara se-Islam'? Contohnya Zaid Ibrahim. Adakah PAS....

3. ...takut pada manusia? Semasa PAS diharapkan menjadi parti alternatif buat orang Melayu, bukan main PAS berhujah, 'kita adalah parti yang berjihad fisabilillah untuk memerangi musuh Islam' iaitu UMNO.

Kini, ulama PAS bukan sahaja berpeluk dengan Cina DAP malahan sanggup menerima penjualan Arak, membina kandang babi dan memberi kebenaran oleh DAP dan PKR untuk memperlekehkan ayat suci al-Quran.

PAS masih berlagak kononnya mereka adalah pejuang kepada rasuah yang merupakan musuh nombor tiga negara. Kata PAS, dalam Harakhdaily 12 Oktober 2009, "Umno menang tetapi kalah dalam memerangi rasuah..." persoalannya...

4. Kenapa PAS sanggup menabalkan Anwar Ibrahim sebagai Perdana Menteri sedangkan dia seorang peliwat dan sudah dihukum dengan jenayah rasuah serta penyalahgunaan kuasa selama enam tahun? Bukan itu sahaja, Nik Aziz pun ini sudah menjadi 'tali barut' Anwar Ibrahim daripada menjadi 'tali barut' Baginda Rasulullah s.a.w. Namun PAS masih melihat kuman dilaut berbanding gajah di atas dahi dan PAS cuba melindungi rasuah yang dilakukan oleh Anwar Ibrahim dengan....

5. ...mengaburi permasalahan parti berkenaan dengan menghambur ceramah yang berbentuk hasutan dan memburukkan pihak lawan. Itu 'stail' lama sebab rakyat akan menuntut janji ditabur selama ini untuk membela rakyat.

6. Abe MIE ringkaskan, sebenarnya PAS kini ibarat mereka yang menelan air liur sendiri.

7. Di mana undi kaum India yang sebelum ini berjuang bersama-sama dengan PAS? Mana laungan 'Makkal Sakthi' yang diperjuangkan oleh PAS untuk 'undi' orang India. Janji PAS membela orang India hanya cakap penagih dadah untuk membangunkan negara, semuanya 'hamPAS'. Buktinya...

8. Orang India marah dengan DAP di Pulau Pinang yang menghalau penduduk Kampung Buah Pala sedangkan semasa di bawah pemerintahan BN, mereka boleh berunding dan terus menetap di kampung berkenaan sehingga 30 tahun.

PAS pula tidak menjadi 'local hero' untuk memperjuangkan nasib kaum India, kenapa?

9. ...sebab PAS takut pada DAP. Karpal Singh kata, kalau sebut aje hudud, langkah mayat dia dulu. Lim Kit Siang pun marah pada Hussam Musa apabila dia memberitahu PAS akan melaksanakan hudud dalam masa terdekat semasa berdebat dengan KJ di Kubang Kerian enam bulan yang lepas.

Anwar Ibrahim yang merupakan 'local hero' Pakatan menjadi serba salah. Kenapa ini berlaku?

10. Sebab PAS masih bermimpi yang mereka adalah parti yang memperjuangkan Islam sedangkan pada masa yang sama mereka menjadi 'lembu yang dicucuk hidung dengan tali oleh komunis DAP'. Persoalannya, kenapa Cina di Bagan Pinang tidak menyokong PAS walaupun PAS sanggup menjadi 'lembu' pada DAP? Jawabnya...

11. Cina DAP dan Cina Malaysia tidak sama dengan Melayu. Melayu percaya janji syurga dan masih percaya air liur golongan agama, tapi bagi orang Cina mereka akan memberitahu, 'janji kena tunai'. Tunai itu ialah wang bukannya air liur. Mana PAS ada 'tunai' sebab Kelantan pun mengemis dengan Kerajaan Persekutuan untuk mendapat royalti Petronas.

PAS boleh bodohkan Melayu Kelantan sehingga 19 tahun, tetapi Cina akan lihat janji PAS dalam masa 19 bulan sahaja. PAS gagal sebab itulah ini yang berlaku untuk AJAR PAS....

PAS memperoleh undi sebanyak 2,578
ISA (BN) memperoleh undi sebanyak 8,013
Undi rosak 233 yang mungkin dari ahli PKR atau ahli PAS.


abe MIE- PAS masih salahkan BN atas kemenangan ini, kata Salehuddin Ayub, "N31 juga bakal dijadikan medan permulaan Pakatan memperjuangkan senarai undi pos bersih. (Yang dipersalahkan undi pos kerana tidak menyokong PAS)


abe MIE- Ibrahim Ali mencabar PAS supaya mengosongkan kerusi ADUN di Pengkalan Pasir, Pasir Mas Kelantan. Sekiranya Ibrahim menang ADUN berkenaan, Nik Aziz perlu letak jawatan sebaga Menteri Besar, sekiranya Ibrahim kalah, dia akan letak jawatan sebagai ahli Parlimen.


KENAPA PAS TIDAK SAHUT CABARAN BERKENAAN? Boleh kita 'test' lagi di kawasan kubu kuat PAS. Adakah PAS boleh menabik dada yang PAS boleh menang 'selesa' kerana sokongan 100 peratus orang Melayu. Di sana tiada undi pos, buat apa PAS perlu takut!

PAS akan hanyut dan yang untung 'manyak-manyak' ialah DAP dan Bapak Anwar Ibrahim....


(sumber;http://pkrpasdap.blogspot.com/2009/10/ajar-pas.html)

No comments: