Monday, January 11, 2010

Kickdefella :Kapak Besi Terbang Untuk Kickdefella



Jam 10:50 malam tadi sebuah kenderaan berhenti dihadapan rumah saya dan melemparkan kapak besi ke arah kereta saya.

Kapak berukuran hampir 12 inci itu mengenai cermin belakang kereta saya dan terpelanting lebih 2 meter.

Ketua Polis Kota Bharu, Ketua Siasatan Jenayah Kota Bharu serta pihak media hadir untuk melihat tempat kejadian.

Tengahari tadi saya diberitahu oleh seorang ahli sebuah parti politik berhubung ada pihak mencari saya dan mengugut untuk memukul saya kerana posting saya yang negatif terhadap keluarga Menteri Besar Kelantan dan sebuah syarikat swasta.

Saya sudah membuat laporan polis dan terserah kepada pihak polis untuk membuat siasatan.


(sumber;http://kickdefella.wordpress.com/2010/01/11/kapak-besi-terbang-untuk-kickdefella/)

Kereta Penulis Blog Kickdefella Dibaling Kapak

KOTA BAHARU, 11 Jan (Bernama) -- Kereta penulis blog Kickdefella, Syed Azidi Syed Abdul Aziz, yang sering mengkritik pelbagai pihak termasuk pentadbiran kerajaan negeri Kelantan dalam blognya, dibaling dengan kapak Ahad malam.

Ketua Polis Daerah Kota Baharu ACP Zahruddin Abdullah berkata, kejadian itu berlaku kira-kira pukul 10.50 malam di kediaman penulis blog itu di Kampung Demit, dekat sini.

"Ketika kejadian mangsa dilaporkan berada di dalam rumahnya dan menyedari sesuatu berlaku di luar rumah sebelum keluar dan melihat cermin belakang kenderaan pelbagai guna (SUV) miliknya pecah," katanya kepada pemberita di sini Isnin.

Bagaimanapun tiada kecederaan dilaporkan kecuali kerosakan kenderaan terbabit dan polis sedang menyiasat motif kejadian terbabit, katanya.

Beliau meminta sesiapa yang mempunyai maklumat mengenai kejadian itu supaya tampil bagi membantu siasatan polis.

Sementara itu Syed Azidi yang ditemui di kediamannya berkata ketika kejadian beliau berada di dapur dan terdengar bunyi dentuman besi dan deraian kaca yang pecah.

"Saya kemudian menjenguk melalui tingkap dan melihat sebuah kenderaan sedang bergerak melepasi rumah saya menyebabkan saya menyangka berlaku kemalangan kenderaan lalu saya membuka pintu rumah untuk melihat," katanya.

Beliau berkata sebaik pintu dibuka, beliau melihat sebuah kenderaan yang sedang bergerak dari kawasan rumahnya membuat pusingan U dan menghala semula ke arah rumahnya.

"Saya perasan pemandu itu melihat saya dan membuat pusingan U sebelum memberhentikan kenderaannya beberapa meter dari rumah saya sebelum beredar," katanya.

Ditanya sama ada motif insiden terbabit berhubung kait dengan beberapa kenyataan lantang yang dikeluarkan melalui blognya, Syed Azidi berkata beliau tidak mahu membuat sebarang spekulasi dan menyerahkan kepada polis untuk menyiasatnya.

(SUMBER;http://www.bernama.com/bernama/v5/bm/newsindex.php?id=467581)

No comments: