Wednesday, September 30, 2009

Tahniah TS Isa, Pakatan Haram Akan Ditalqinkan Di Bagan Pinang


1. Saya ingin merakamkan ucapan tahniah kepada TS Isa kerana terpilih sebagai calon PRK Batang Pinang. Saya ingin merakamkan ucapan terima kasih kepada DS Najib, TS Muhyiddin dan barisan kepimpinan yang mendengar denyut nadi akar umbi, yang mendengar kehendak rakyat di Bagan Pinang dan tidak mengulangi kesilapan memilih calon seperti mana yang berlaku di PRK Kuala Terangganu dan PRK Permatang Pasir.

2. Pakatan Haram tidak mempunyai isu besar yang hendak dimainkan di Bagan Pinang. DUN Batang Pinang amat mengagumi personaliti, kebolehan dan pentadbiran TS Isa yang bukan setakat pernah menjadi Yang Berhormat, malah pernah berkhidmat sebagai Menteri Besar Negeri Sembilan selama 22 tahun. "Personality Character Assasin" pastinya satu-satunya modal yang bakal dimainkan oleh pembangkang di dalam PRK ini memandangkan TS Isa pernah dikenakan tindakan tatatertib akibat politik wang. Bukankah TS Isa telah dihukum dengan digantung keahlian selama 3 tahun? Bukankah beliau telah menerima dengan hati terbuka segala hukumannya dan masih setia kepada parti? Tidak cukupkah semua itu? Kenapa hendak mempertikaikan pencalonan beliau?

3. Pakatan Haram sebenarnya takutkan TS Isa menjadi calon di PRK Bagan Pinang. Beberapa provokasi dimulakan sebelum penamaan calon. Mereka tahu sekiranya TS Isa diletakkan di Bagan Pinang, Datuk Nik Aziz Nik Mat pun akan gigit jari sekiranya bertanding sebagai calon Pas. Lihatlah gambar di bawah betapa desperadonya tindakan penyokong-penyokong Pakatan Haram.





3. Unit Penerangan UMNO dan Barisan Nasional seharusnya tidak terikut-ikut dengan modal pembangkang ini. Mereka tidak layak bercakap soal moral, maruah dan intergriti. Lihatlah saja Ketua Pembangkang, mantan banduan salah guna kuasa dan seorang peliwat diangkat menjadi ahli parlimen. Ini belum lagi dilihat kepada ramai lagi YB-YB di dalam Pakatan Haram yang mempunyai masalah moral seperti Eli "Bogel Tunjuk Anu" Wong, TS Khalid "lembu" Ibrahim, Ronnie "The Gangster" Liu dan ramai lagi yang mempunyai masalah moral dan intergriti.

4. Memang menjadi kebiasaan sewaktu PRK, Pakatan Haram akan membuat drama seolah-olah mereka bergaduh dan tidak bersefahaman. Ini juga terjadi sewaktu PRK Bagan Pinang. Speaker SELCAT, Teng Chang Kim diarahkan oleh sutradara terkenal DS Anwar "The Drama King" Ibrahim untuk bertegang leher dan bergaduh di media-media massa bersama Datuk Hassan Ali. Sudah-sudahlah drama seperti ini. Amat meloyakan sekali lakonan mereka. Seperti mana Datuk Hassan Ali bergaduh dan berpelukan dengan Ronnie Liu ketika PRK yang lalu, ini jugalah yang akan terjadi antara Teng Chang Kim dan Datuk Dr Hassan Ali. Mungkin mereka akan berbaik sambil bercium mulut!

5. Bulan tidak akan selalunya mengambang, mentari akan menyinar di Bagan Pinang. Barisan penyokong-penyokong Barisan Nasional seharusnya bekerja keras bagi memastikan kemenangan besar kepada TS Isa. Mari kita kuburkan keegoan dan keangguhan Pakatan Haram. Mari kita memastikan kubur yang dihuni oleh Pakatan Haram di Bagan Pinang tidak bernesan.

Pakatan Haram pasti akan ditalqinkan. Insyaallah. Al Fatihah.


Posted by Cucu Tok Selampit at Tuesday, September 29, 2009

(sumber;http://khairulryezal.blogspot.com/2009/09/tahniah-ts-isa-pakatan-hrama-akan.html)

No comments: