Monday, September 28, 2009

N31 - Peluang Isa Samad menang di N31 cukup besar !


Isnin, 2009 September 28

N31 - Peluang Isa Samad menang di N31 cukup besar !

oleh : albanjari

Kurang 24 jam dari sekarang, Umno-BN akan mengumumkan calon muktamad mereka untuk mewakili BN di N31. Biarpun BN Teluk Kemang terbelah menjadi 3 puak kini, perkara itu tidak menjadi 'barah' yg berbahaya kepada undi Umno-BN di sana. BN pasti akan terus 'gemilang'.

Tidak akan berlaku undi 'protes' di Bagan Pinang. Jangan samakan N31 dengan siri-siri PRK sebelum ini. Ini tempatnya Isa Samad. Jangan ada sesiapa yg menyangkal perkara ini. Siapa yang tidak tahu ? kerusi N.31 sebelum ini milik siapa ? Sudah tentu bukan dari Pakatan Rakyat. Malah tiada siapa dapat menyangkal betapa berpengaruhnya Isa Samad di sana.

Jika 3 minggu lalu, terlalu kuat spekulasi, untuk menolak beliau untuk dicalonkan, tapi siapa mereka ? Yang suka-suka menolak beliau di Bagan Pinang ? Sedangkan dari akar umbi Umno sendiri begitu memerlukan calon seperti Tan Sri Isa Samad, Ketua Umno Bahagian Telok Kemang, bekas MB, Menteri dan bekas Naib Presiden Umno, di situ. Jangan pula ada tonggong-tonggong yg cuba menculas beliau dari tidak bertanding ! Dan jangan ada pula suara-suara yang 'jahat' cuba mengaitkan beliau dengan rasuah. Isu yg sengaja ditimbulkan oleh musuh-musuh politik Isa bagi menjatuhkan beliau. Beliau dianiaya dengan isu itu sebenarnya.

N.31-Bagan Pinang terletak dalam bahagian Teluk Kemang, di mana Isa sendiri menjadi ketuanya. Jadi tidak sukar dijangka bahawa beliau akan mendapat sokongan padu di situ.

Malah dari risikan blogger PR sendiri, jelas menunjukkan bahawa seluruh Negeri Sembilan cukup positif menyatakan sokongan kepada Isa, malah sokongan yg diberikan cukup padu. 5 daripada 8 bahagian UMNO di negeri itu mengalu-alukan Isa bertanding di Bagan Pinang - sekiranya dinamakan oleh pucuk pimpinan parti. Sudah terang lagi bersuluh !

Satu perkara lagi, usah dilayan suara-suara sumbang diluar sana, biarkan chedet terus berkokok kosong, siapa beliau untuk mencula undi Isa di Bagan Pinang ?

Beliau hanyalah seorg ahli Umno yang kerjanya keluar masuk parti, itu saja ! Tak suka keluar.., Suka..masuk balik.

Berbeza dengan pendirian Isa. Dan Isa itu lebih baik dari sudut istiqamahnya kepada Umno. Dan kerana itulah Isa Samad masih diperlukan di Bagan Pinang sokongan ahli Umno begitu bulat dan padu.

Walaupun ada cakap-cakap mungkin juga Isa akan memberikan laluan kepada anaknya untuk dicalonkan di situ, namun apa pun tanggapan suara-suara luar, Bagan Pinang tetap akan menjadi satu lagi titik untuk Isa membuat comeback, dan faktor ini sukar ditolak. Dengan momentum yang ada, setakat ini keadaan sesungguhnya memang memihak pada Isa.

Isa diakui memiliki pengalaman luas dan berpengaruh. Rakyat pula masih menaruh keyakinan tinggi terhadap beliau. Pendek kata jika Isa dicalonkan oleh Umno-BN, kemenangan sudah hampir pasti ! Dan realiti itu dapat diterjemahkan hanya dengan meletakkan ISA SAMAD sebagai calon BN di N.31.

(*) wak - Tak tahulah, kalau BN mahu kalah lagi untuk yg kesembilan kali. Jika itu yg diharapkan, JANGAN CALONKAN ISA !! Calonkan saja chedet..!!

Posted by RAKYAT MARHAEN at 9/28/2009 02:41:00 PM

(sumber;http://wargamarhaen.blogspot.com/2009/09/n31-peluang-isa-samad-menang-di-n31.html)

No comments: