Wednesday, September 30, 2009

Bagan Pinang BOLEH menang ke?

Kita amati beberapa peristiwa PENTING 5 tahun sebelum PRU-12 dan 7 kali Pilihanraya Kecil selepas 8 MAC 2008. Apakah pelajaran paling UTAMA dan SENSITIF kepada rakyat, khasnya lokaliti kawasan yang diadakan pilihanraya...?

Sebentar tadi, Tok Isa "Otai" kita kembali di persada POLITIK RAKYAT. Apakah kesan dan akibat kepada pencalonan Ayahanda Pak Sedaro ini? Sojak Pak Sedaro konal dio maso marin sampai di TERAJANG daripada kelayakan bertanding sebagainya hingga potang tadi, langkah dan tertib SILATnya masih sama dan berirama...

Namun, apakah Pengerusi Badan Perhubungan Umno Negeri Sembilan yang dikudai oleh Azman Hassan itu akan berdiam nestapa...apakah Azman Hasan akan poning kepalo?

Apakah komitmen daripada 6 Bahagian dalam Negeri Sembilan akan memastikan Bagan Pinang tidak GUGUR seperti rakan yang lain...? MP Telok Kemang ialah PKR. Dun Bagan Pinang ialah salah satu daripada 3 Dun dalam Telok Kemang....Apakah Adinda Najib akan pandu arah jentera UMNO Telok Kemang? Jangan harapkan Faizal sangat...

Apakah Zakaria Nordin dsns akan TURUT memulun canang untuk memastikan KEMENANGAN Ayahanda? Apakah kuda-kuda tua, kaki ampu Tok Isa akan kembali menebeng dan menyolit colah ketiak Tok Isa?

Apakah Rakyat masih tidur lena? Banyak subjek yang perlu dijawab oleh Wakil Rakyat bukan sahaja untuk Bagan Pinang, tetapi untuk BN Negeri Sembilan...? 23 tahun Menteri Besar...apakah relevan come-back strategy atau sebagai PENGUKUH KEKUATAN MB semasa...!

Wakil Rakyat berjiwa rakyat macam To' Isa, nampak BAIK. Wakil Rakyat, jiwa rakyat macam To' Mad, nampak BAIK. Tapi oleh kerana HANTU, SYAITAN dan IBLIS beranak pinak di keliling mereka BERDUA dan kumpulan kerja mereka, maka MEREKA dilihat BURUK, DAHSYAT dan MENJELEKKAN.

Apakah senjata peperangan UMNO/BN di Bagan Pinang? Masih pakai wayang "Aduka-aduka, hilangkah kau akan kepercayaan mu kepada ku"? Atau sudah advance? Guna MMS beri ucap salam kepada semua pengundi berdaftar di Bagan Pinang dan Teluk Kemang...? Guna sistem kawalan sepusat dan pintar untuk memberi dan membalas HUJAH PKR-PAS-DAP di Bagan Pinang?

Apakah Kader-Kader Pemidato Melayu sedang dioperasikan untuk Bagan Pinang? Apakah Penggerak Perang Saraf dan Pukulan Rakyat telah ditekan SUIS kerja mereka? Apakah pintu BILIK KEBAL sedang diorientasikan oleh To' Isa?

Siapa pun calon PKR-PAS-DAP...bukan SOAL dan lawan. UMNO/BN sebenarnya sedang diCABAR oleh Rakyat yang MUAK, MUAL dan MENYAMPAH. UMNO/BN sebenarnya sedang diRODOK dari dalam UMNO sendiri oleh sifat dendam 20 tahun yang tidak selesai dan PADAM oleh sebahagian 60% ahli UMNO dan rakyat setempat.

Port Dickson sebagai Bandar Tentera Darat merupakan Manifestasi yang WAJIB diangkat tinggi dan mulia oleh Bagan Pinang. Pusat Ketumbukan Utama TDM ialah di Sunggala dan Markas Taktikal TDM begitu bersejarah hingga lahirnya Pejuang Lt. Adnan Saidi.

Bagan Pinang mesti diolah cara dan diolah perang oleh Agen Peperangan Tempur Tanpa Senjata dan Gerila yang baik dan tajam fikirannya. Jika anak didik To' Isa baca tulisan ini, fikir dan dalami, perhalusi taktik dan teknik yang pernah dipertonton menerusi Sejarah Islam sejak Perang Badar dan Uhud lagi, kejatuhan empayar Othmaniah dan kehancuran Andalusia.

Jika Badan Pinang TUMPAS, maka UMNO dan BN mesti panggil KADER-KADER MELAYU untuk bersidang 5 hari 5 malam, untuk buat satu Mauduk Perang Saraf secara MENYELURUH atau HANRUH.

Jika Bagan Pinang TUMPAS, alamat PRU-13 akan KEKAL seperti hari ini. Jika Bagan Pinang TEWAS, alamat Keling akan makin BIADAB. Kita tak boleh di PARIA kan lagi, dek kerana keBODOHan beberapa TALIBARUT bangsa dan rakyat RAJA.

Jika Bagan Pinang TERKUCIL, maka Pak Sedaro berdoa agar ALLAH swt SELAMATkan dan PELIHARAlah Tanahair Malaysia ini daripada Bala dan Wabak yang terus menjadi VIRUS PEMBUNUH Rakyat Raja dan kaum-kaum lain.

(sumber;http://paneh.blogspot.com/2009/09/bagan-pinang-boleh-menang-ke.html)

No comments: