Tuesday, September 8, 2009

Siapa Jadi LEMBU siapa?




Apabila Peguam Negara, Ghani Patail mengarahkan supaya penduduk Shah Alam yang membawa kepala lembu ekoran membantah pembinaan kuil di Seksyen 23 supaya diambil tindakan, ia menunjukkan seolah-olah Ghani seorang yang tidak faham tentang moraliti.


Ghani sebagai Peguam Negara gagal mengheret Anwar Ibrahim ke kancah mahkamah untuk mengadili kes liwat, tiba-tiba cuba campur tangan mengenai isu ini. Kalau Ghani seorang yang berkuasa dan ingin menegak keadilan, bantulah Saiful Bukhari terlebih dahulu. Ghani bukannya ada kuasa sebab dengan Anwar Ibrahim takut. Bantulah orang yang memerlukan bukannya bantu menikam Melayu.


Kita lihat Gurband Singh, lawyer singh sanggup memperbudak diri semata-mata untuk membela perompak supaya mendapat keadilan seperti Kugen. Gurband juga menjadi juara membela Cina perasuah seperti Teoh, sebaliknya Ghani tidak membela Melayu dan Islam. Apa salahnya memberi sokongan kepada penduduk Shah Alam yang mahukan hak mereka dan hanya mempertahankan hak mereka.


Ghani lupa bagaimana tindakan lembu-lembu HINDRAF yang telah menghina Islam, Melayu dan Kesultanan Melayu pada tahun 2007 yang lalu? Ghani lupa yang lembu-lembu HINDRAF sebenarnya mengamalkan dasar menghina orang Melayu untuk menuntut sejuta pound sterling dari Kerajaan British dan menuduh UMNO sebagai pembunuh masyarakat India di Malaysia.


Kenapa Ghani tidak mengesyorkan supaya lembu-lembu India yang tidak selesa tinggal dengan Melayu dihantar pulang ke negara asal mereka?


Abe MIE berharap Ghani jangan jadi seperti lembu- cuba diamati dan ingati sejarah ‘kurang ajar’ penganut agama Hindhu di Malaysia muncul sejak dahulu lagi dan bukan akhir-akhir ini. Keturunan lembu-lembu India yang datang ke Malaysia dari kalangan bekas banduan-penjenayah. Lembu-lembu ini merupakan kaum ‘disampah’ oleh negara sendiri (Made in India) tetapi mendapat keistimewaan di sini.


Adakah orang Melayu belum bertolak ansur lagi?


Kita lihat tiga peristiwa yang berlaku menunjukkan sifat kurang ajar lembu-lembu India;


PERTAMA. Pada tahun 1996- pembinaan tokong dewa Brahma tercetus ekoran tindakan penganut Hindhu mahu mendirikan dewa berkenaan bersebelahan masjid di Pulau Pinang. India Muslim menentang. Pada masa itu, hampir tercetus pergaduhan sesama India Muslim dengan Hindhu. TPM pada masa itu, Anwar Ibrahim diutus oleh Tun Dr. Mahathir untuk menyelesaikan pertikaian ini.




KEDUA. Peristiwa 1998- Taman Medan Selangor, kaum India membangkitkan isu perkauman sehingga kerajaan terpaksa mengisytiharkan darurat di kawasan berkenaan. Ia berpunca daripada tindakan kaum India yang tidak puas hati ekoran kerajaan membantu orang Melayu dalam bidang ekonomi.



KETIGA. Tahun 2009- krisis Menteri Besar di Perak juga menunjukkan gengsterisme yang dilakukan oleh puak Hindraf yang telah menggelodakkan kesabaran orang Melayu ke peringkat malaikat. Lihat tindakan bekas speaker Sivakumar seakan-akan berkuasa daripada Sultan Perak dan tidak mengiktiraf majoriti kerajaan yang ditubuhkan dan melakukan huru-hara.


Ghani kena ingat dan tanya pada diri sendiri, kenapa Hindhu tidak pernah membuat kacau di kawasan yang dihuni oleh kaum Cina?


lembu-lembu ini tidak memberitahu kemunduran ekonomi kaum India disebabkan oleh diskriminasi yang diamalkan oleh swasta kaum Cina! Kenapa ia perlu terjadi di kawasan orang Melayu? Jawapannya ialah kerana kita suka memberi muka kepada lembu-lembu India.


Perangai keturunan banduan tak sama dengan keturunan orang baik-baik. Ada kalanya kita perlu menjadi bangsa yang kurang ajar untuk menjaga kepentingan kita.


Pernah orang India berterima kasih kepada orang Melayu kerana menerima mereka sebagai warga Malaysia dalam kontrak sosial?


Cuba Ghani tanya Majlis Guaman yang diterajui oleh India Mamat dan India HINDRAF, adakah mereka berterima kasih atas toleransi yang ditunjukkan oleh orang Melayu mereka? Lembu lebih tahu menghargai terima kasih kepada Tuannya kerana memberi makan rumput.


Ghani, cuba fikir kenapa orang Islam perlu mengalah kepada lembu-lembu India sedangkan di Singapura orang Islam tidak diberi ruang yang sama rata dengan kaum Cina? Tidak ada pun penentangan dilakukan oleh Melayu Singapura terhadap dasar diskriminasi oleh Cina di Singapura.


Tidak bolehkah India menjadi seperti ‘pendatang Melayu’ di Singapura? Diam dan tidak menentang. Diberi betis, minta paha, selepas dapat paha diminta kepala! Selepas dapat kepala, mereka akan pancung dengan parang. Sebelum dipancung, penduduk Shah Alam akan memancung lembu-lembu dahulu.


Ramai orang berkata, apa salahnya kalau Islam mengalah dengan pembinaan kuil terutama sekali orang PAS yang takut pada dewa Siva! Tidak salah kalau kita mengalah tetapi kenapa hendak didirikan kuil di kawasan majoriti orang Melayu?


BAYANGKAN APABILA PENDUDUK SHAH ALAM MEMBUKA PINTU PADA SETIAP HARI, MEREKA AKAN MELIHAT ‘MISAI’ DEWA HINDHU.


ADAKAH ANAK-ANAK ORANG Melayu MAHU DIBESARKAN DI KAWASAN HADAPAN KUIL HINDHU? Tidak cukup lagi kuil Hindhu yang ada di sekitar Puchong, Batu Caves dan Klang untuk membolehkan mereka beribadah seminggu sekali?


Bagaimana sekiranya berlaku kematian pada penduduk Islam di Shah Alam? Adakah jenazah orang Islam akan diletak di hadapan tokong Hindhu terlebih dahulu menunggu kereta jenazah untuk diusung ke tanah perkuburan ?


Itu tak apa lagi kalau kita boleh bertolak ansur, tetapi bayangkan setiap kali upacara Hindhu bermula, di halaman rumah kita akan dipenuhi dengan kehadiran orang Hindhu untuk melakukan upacara keagamaan dengan menggemerencangkan majlis tahlil kematian.


Ghani cuba fikir, kenapa ada orang Islam di Malaysia mengambil keputusan sabar, sabar, sabar dan tidak apa, tidak apa, tidak apa.... Ghani cuba lihat di Indonesia dan Thailand, adakah bangsa pendatang diberi keistimewaan?


Kalau di Indonesia, Karpal Singh belum tentu boleh menjadi peguam. Lim Guan Eng belum tentu boleh menyertai politik di Thailand. Kenapa kita berikan kepada mereka?


Di Malaysia, India dan Cina menjadi orang terkaya, Melayu tidak iri hati. Cina jadi tokeh Melayu tak kisah jadi kuli. India mengawal Guaman, Melayu melalak kat luar macam orang gila babi. Cina buka bisnes di kawasan Melayu, Melayu tak kisah tapi kalau Melayu buka di kawasan Cina, mereka akan amal diskriminasi. Bila Cina mahu tanah orang Melayu, Melayu kasi. Bila Melayu minta sedikit jawatan dalam sektor swasta, Cina tak kasi. India minta kuota pendidikan, Melayu kasi.....


Ghani tahu kan siapa yang tidak pernah berterima kasih. Kenapa perlu Melayu mengalah lagi? Hendak tunggu Malaysia jadi Palestin? Atau hendak jadikan Melayu macam India di Kg Buah Pala, akan dihalau baharu hendak menentang?


Abe MIE- Ghani sepatutnya membela Melayu untuk mempertahankan hak mereka bukan membunuh Melayu. Ghani tidak tahu penderitaan orang Melayu yang tinggal dengan lembu-lembu India.


Pada kali ini, penduduk Shah Alam mahu kuil didirikan di hadapan rumah Khalid Ibrahim, kenapa tidak disahutnya?

Posted by abe MIE 'TERJAH' at Tuesday, September 08, 2009
2 pandangan blogger:

Anonymous September 8, 2009 9:56 AM

Kita patut membantah kenyataan Ghani Patail. kenapa selama ini bermacam2 demonstrasi yang tiada permit dilakukan tidak diambil tindakan???? Tolong insaf lah wahai peguam2 Melayu Islam.... Jgn kalian pula yang memijak2 bangsa Melayu Islam
Anonymous September 8, 2009 10:05 AM

Apa nak jadi ngan bangsaku...Abang Mie,..saya pun sedih ngan perkembangan sekarang!!!..ada bangsa sendiri, ramai yang takut dicop racist(assabiyah)...apa le bengap pemikiran macam tu!!!..lihatlah sekeliling kita!!!...siapa yang racist sebenarnya???/?....

Post a Comment

(sumber;http://pkrpasdap.blogspot.com/2009/09/peguam-negara-jadi-lembu-india.html)

1 comment:

Unknown said...

Pemimpin pemimpin politik  Melayu bodoh macam lembu  memberi muka kepada bangsa Cina dan India serta mengemis untuk mendapat sokongan undi oleh kerana mereka berpecah belah  dalam kelumpuk parti UMNO, PAS dan PKR.  Konsep Barisan Nasional  dan Pakatan Rakyat akan merugikan bangsa Melayu kerana  Melayu memerlukan sokongan Undi dari mereka. Mereka berpecah dengan berbagai parti  saperti MCA, Gerakan, IPP, MIC,DAP,dll mengutungkan mereka kerana mendapat political leverage dan bargaining power di dalam BN dan Pakatan Rakyat. BN dan PR berlumba lumba memberi habuan kepada  Cina dan India  hinggakan kedudukan Melayu dan Islam tercabar. Hak istimewa Melayu tiada makna jika semua hak di berikan. Kuil di bina secara haram sesuka hati  mengikut undang undang rimba  dimana terdapat pokok besar, ada jin  tak peduli tanah siapa. Bermula dengan satu pokok sahaja dan selepas itu di sambung pula dengan pokok yang lain dan seterus nya menjadi macam Istana. Ini lah perangai muslihat pembelit  kaum India selepas  itu meminta untuk di halalkan pembinaan tersebut di atas tanah haram serta tidak di wartakan atau di daftarkan mengikut akta bangunan. Adakah kuil di Section 19 Shah Alam  mengikut prosidur atau mengikut undang undang rimba dan macam mana pihak mereka mengatakan sudah ujud 100-150 tahun.Ada kah telah di daftarkan dengan mana pihak yang berkuasa saperti Majlis, Kerajaan Tempatan,dll.  Dengan meletakkan  satu patong di tanah haram untuk di sembah sudah memberi hak kepada kaum India  untuk mendapat satu kuil sebesar tanah Putra Jaya.  Sekarang kaum India telah besar kepala, perkataan lembu tidak bolih dihina, tidak bolih disembelih pada hari Raya Korban, tidak boli dimakan kerana sensitif  kepada mereka. Semua pemimpin MELAYU BISU TAKUT KERANA MENJAGA HATI KUAM INDIA PARIA INI. Peguam Negara akan membuat pendakwaan kerana kepala lembu.Adakah kerana kita membawa kepala lembu untuk memberitahu kebodohan pemimpin menjadi satu kesalahan?