Monday, September 28, 2009

DUN Bagan Pinang - Luah mati mak, Telan mati bapa



DUN Bagan Pinang - Luah mati mak, Telan mati bapa
Pencalonan wakil dalam pilihanraya kecil DUN Bagan Pinang semakin dekat dan sudah semestinya pucuk pimpinan parti parti bertanding semakin serabut siapa yang paling layak dipilih. Kemungkinan besar bagi pihak Pakatan Rakyat kekalutan ini taklah serumit Barisan Nasional.

Apa Pakatan Rakyat tidak minat untuk menang atau sudah mempunyai "advantage" dengan kemelut Barisan Nasional memilih calun yang saperti "luah mati mak,telan mati bapa."

Apakah agaknya yang sedang bermain main dikepala kepimpinan Barisan Nasional yang terpaksa menarik keluar rambut dalam tepung tetapi dalam masa yang sama mempastikan tepung tak berselerak?

Kenapa masih ada yang sayang pada Tan Sri Isa Samad, kenapa masih ada yang yakin serta menyokongnya. Adakah kebaikannya melebihi kecacatannya atau sudahkah ketandusan pemimpin yang berwibawa di- bahagian Teluk Kemang. Kenapa begitu rupa penghormatan masih diberi kepada Ketua Bahagian tersebut?

Adakah dakwaan politik wang yang dikenakan keatas pemimpin tersebut itu begitu kukuh? Jika benar kenapa masih diberi kepercayaan oleh UMNO bahagian tersebut? Adakah ahli ahli Telok Kemang tiada nilai pertimbangan dan menyokong membuta tuli atau beliau hanya menjadi "victim of circumstances" oleh kepimpinan tertinggi UMNO ketika itu dalam keghairahan membersihkan UMNO dari politik wang dan cuba menunjukan tidak memilih bulu?

Inilah salah satu kelemahan UMNO yang hanya bersikap reaktif pada sentimen yang mendesak dan dalam masa kelam kabut ini dan untuk menunjukan ketegasan, tindakan yang diambil tidak menyeluruh dan mencetuskan bibit perpecahan dan berpuak puak. Bilakah UMNO akan benar benar berubah dan sentiasa pro-aktif keatas isu isu yang boleh mencemarkan integriti UMNO dan tidak payah tunggu sehingga sesuatu isu itu menjadi besar dan memalukan.

Beranilah untuk berubah demi agama,bangsa dan seterusnya negara.

Posted by warongkopi56 at 12:21 PM

(sumber;http://warongkopi56.blogspot.com/2009/09/dun-bagan-pinang-luah-mati-mak-telan.html)

No comments: