Thursday, December 31, 2009

PENGHUNI GUA: PERKATAAN ALLAH : TAHNIAH KEPADA PAS DAN PEMIMPIN MELAYU PKR


Thursday, 31 December 2009
PERKATAAN ALLAH : TAHNIAH KEPADA PAS DAN PEMIMPIN MELAYU PKR !

Malaysiakini

Mahkamah: Larangan guna perkataan 'Allah' tidak sah
Hazlan ZakariaDis 31, 096:17pm


Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini memutuskan bahawa larangan Kementerian Dalam Negeri (KDN) terhadap penggunaan perkataan 'Allah' adalah tidak sah.Berikutan itu, mahkamah membenarkan permohonan Gereja Katholik untuk mengetepikan larangan tersebut.Hakim Lau Bee Lan berkata arahan oleh menteri dalam negeri itu adalah 'tidak sah dan batal”.

Menurutnya, akhbar mingguan The Herald boleh menggunakan perkataan 'Allah' dan menegaskan bahawa perkataan tersebut bukan hanya ekslusif untuk Islam sahaja. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Mungkin banyak pihak yang puashati sekarang. TGNA Aziz dan PAS puas sekarang. DSAI dan pemimpin Melayu dalam PKR juga puas hati sekarang. Inilah pejuang islam liberal . Inilah yang mereka mahukan dan sekarang telah mereka semua perolehi. tahniah kepada semua yang disebutksan di atas. Khalid Samad dan YB Rodziah pun mungkin lebih puashati.

2. Selepas ini PG cadangkan kita umat islam guna perkataan lain bagi menggantikan perkataan ALLAH. Kita lihat adakah mereka ini akan mengubahnya pula dan memohon mahkamah untuk menggunakan perkataan yang sama. Kita cuba dulu. Kita lihat kepala mereka ini bertambah besar atau tidak.

3. Biarlah. tahniah untuk mereka ( khasnya orang Melayu ) yang gemar melacurkan agama demi politik. Mereka telah perolehi apa yang mereka sokong dan pertahankan. Biarlah. Merekakan pejuang islam leberal. Demi politik semua boleh. MB pun boleh tukar dan sebagainya. Tanah pun boleh diberi macam gula-gula sehingga 999 tahun. Tak ada lagi dalam dunia ini mana-mana kerajaan buat sebegitu. Liberal katakan. Biarlah. Tahniah.

4. Apapun kita semua yang tidak islam dan sentiasa dikafirkan ini memohon pihak KDN yang juga dikafirkan setiap hari , memohon rayuan di mahkamah Rayuan terhadap keputusan ini. Biarlah kita semua dan KDN yang dikafirkan dan tidak islam seperti mereka yang lebih islam perjuangkan perkataan ALLAH ini. Biarlah kita dan KDN semua yang tidak islam / kafir terus perjuangkan hal ini kerana ia adalah milik kita. Tak ada lagi mana-mana gereja kristian di dunia ini menggunakan perkataan ALLAH kecuali Malaysia.

5. Biarlah . Kita akan terus perjuang ikut saluran sah mengikut undang-undang iaitu melalui mahkamah dan tulisan yang sah.

6. Tahniah kepada pemimpin dan pendokong islam liberal. Kepada Kelantan juga , tahniah kerana nak meminda undang-undang tubuh negeri bagi membolehkan mereka yang bukan Melayu / islam boleh menjadi MB. Tahniah untuk semua. Perjuangan anda telah membuahkan hasil. Tahniah, tahniah, tahniah.

7. Kepada belia dan pengundi Melayu yang bakal mengundi di PRU13 nanti, fikirkanlah perkara ini secara serius. Adakah pemimpin sebegini wajar dan patut diberi peluang untuk mentadbir negara? Fikirkanlah.

Posted by Arif Omar at 20:10

(sumber;http://arifomar.blogspot.com/2009/12/perkataan-allah-tahniah-kepada-pas-dan.html)

No comments: