Monday, December 21, 2009

Info Corner: Eloklah Kalau PM Buat Kenduri Kesyukuran


Friday, December 18, 2009

Eloklah Kalau PM Buat Kenduri Kesyukuran

Peristiwa yang berlaku pada malam 14 Disember 2009 dalam sidang Dewan Rakyat haruslah dilihat sebagai suatu “rahmat” bagi pucuk kepimpinan YAB Perdana Menteri kita.

Setinggi tinggi lafaz kesyukuran kita panjatkan kehadrat Allah swt kerana TIDAK menjadi kenyataan bahawa kerajaan Barisan Nasional yang bertahta puluhan tahun hampir hampir ditukarkan atas dasar masalah teknikal dan rakyat sudah pasti akan terpinga pinga sekiranya Anwar Ibrahim duduk dikerusi Ketua Kerajaan manakala Datuk Seri Najib pula memanaskan kerusi Ketua Pembangkang…….

Berita ini tidaklah menjadi kecoh oleh media utama negara ini kerana mungkin tidak mahu rakyat menjadi panik dan diwaktu yang sama golongan atas pagar boleh melihat dengan jelas bahawa TIDAK mustahil untuk Anwar Ibrahim melantik Lim Kit Siang sebagai Timbalan Perdana Menteri seandainya wakil rakyat BN tewas melalui proses kiraan undi kepada wakil rakyat Pakatan dalam meluluskan Bajet 2010 yang telah dibentangkan oleh Najib Tun Razak.

Menurut laporan yang disediakan oleh portal Agendadaily, keadaan boleh dikatakan cemas juga sehinggakan sms terpaksa dihantar kepada kesemua wakil rakyat masing masing tidak kira samada dari BN mahupun Pembangkang agar segera datang ke Parlimen untuk proses pengundian..!

Walaupun kerajaan Najib-BN kekal setelah menang tipis iaitu beza 3 undi, namun pada hakikatnya untung nasiblah yang sebenarnya menyelamatkan Najib untuk terus kekal sebagai PM kita. Dalam erti kata lain belum ada REZEKI buat Anwar Ibrahim menjadi Ketua Kerajaan yang sah….

Ini jelas daripada peratusan kehadiran wakil rakyat kedua dua belah pihak. Marilah kita buka mata kita seluas luasnya dan lihat sendiri bahawa peratusan kehadiran wakil BN hanyalah 48% sahaja dikira 66 daripada 137 yang hadir. Peratusan wakil Pakatan pula jauh lebih tinggi iaitu 78% dikira 63 daripada 82 ahli Parlimen mereka.

Disini timbul persoalan kemana perginya begitu ramai ahli Parlimen BN setelah mereka diberikan mandat oleh rakyat..? Coffee House..? Bermain golf..? Bercuti keluar negara..? Berehat di SPA..?

Blog Medan Info Kita mohon jasa baik YAB PM Datuk Seri Najib untuk segera siasat kenyataan Ketua WHIP Pakatan, Azmin Ali yang mendakwa beliau ada maklumat bahawa terdapat ramai wakil rakyat BN sebenarnya memboikot dan sengaja tidak mahu bajet 2010 yang dibentangkan oleh YAB PM itu mendapat kelulusan sidang Dewan Rakyat.
Kenyataan Azmin dipetik daripada laporan Sinar Harian, KLIK sini.

Seterusnya dimaklumkan bahawa Blog Medan Info Kita sudah ada senarai wakil rakyat BN yang tidak hadir pada malam tersebut setelah meneliti senarai penuh Ahli Parlimen. Cuma sekarang ini sedang dikemaskinikan gambar gambar mereka yang akan disiarkan pada posting akan datang untuk tatapan pengundi mereka dikawasan masing masing….

Terserahlah apa pun tafsirannya serta alasannya. Daripada senarai itu nanti akan terpampanglah wajah wajah seramai 18 Menteri, 12 Timbalan Menteri dan selebihnya adalah wakil rakyat tidak berjawatan dalam kabinet.

Sudah pasti ada dikalangan mereka terlibat dengan tugas tugas rasmi kementerian masing masing. Namun begitu persoalannya apakah pada hari tersebut kesemuanya terlalu sibuk sehinggakan kehadiran mereka sebagai wakil rakyat tidak penting..??

Pakatan Pembangkang dibawah telunjuk Anwar sudah pun bertindak dan mana mana wakil rakyat mereka yang tidak hadir ke Parlimen pada malam tersebut telah diarahkan memberi surat TUNJUK SEBAB, boleh baca artikel daripada portal pro Pakatan, KLIK sini.

Apakah YAB Datuk Seri Najib tidak teringin mendapatkan penjelasan berupa surat TUNJUK SEBAB daripada 52% wakil rakyat BN yang "HILANG" pada malam tersebut..??

Barangkali Najib boleh berpesan kepada mereka untuk memilih destinasi Coffee House atau Golf Club yang berhampiran dengan Parlimen agar dapatlah segera datang sekiranya ada lagi Emergency Call selepas ini...

Tungguu…!!
Posting seterusnya diblog ini akan menyiarkan kesemua wajah wajah wakil rakyat BN yang TERponteng dan hampir hampir menobatkan Lim Kit Siang sebagai Timbalan Perdana Menteri kepada Anwar Ibrahim yang sudah tentunya akan mengisi kerusi nombor satu kerajaan 1 MALAYSIA sekiranya BN tewas dalam proses undian meluluskan Bajet 2010 ….

Posted by Medan Info Kita at 3:40 PM

(sumber;http://medan-info-kita.blogspot.com/2009/12/eloklah-kalau-pm-buat-kenduri.html)

zmsegamat kata: harap Ahli Parlimen BN yang tidak hadir dapat beri TUNJUK SEBAB kerana zmsegamat bimbang peristiwa ini akan di putarbelitkan oleh pembangkang dan juga musuh-musuh politik Ahli Parlimen BN tersebut.

No comments: