Monday, December 14, 2009

Husam Musa - Siri 4


Saturday, December 12, 2009
UNSPIN: Husam Yang Terlampau - Siri 4
Oleh Abang Bulanja


Seterusnya siri Kroni Husam Musa

Kroni No 3. - Anual Bakri Haron

Anual Bakri Haron merupakan kawan Husam ketika di Universiti Malaya (UM). Anual Bakri telah dilantik sebagai Setiausaha Politik Menteri Besar untuk menggantikan jawatan asal Husam sebagai 'penjaga pintu pejabat Tok guru'

Anual Bakri juga pernah ditampar oleh cikgu Kadir @ Hamid Musa (Pegawai Pejabat Pelajaran Negeri) di Kg Bunut payong kerana menuduh cikgu itu sebagai kafir dan perlu mengucap semula sebab masuk UMNO.

Menurut Nik Abduh(anak Nik Aziz), Anual Bakri memberi nasihat salah kepada Nik Aziz dengan melaga-lagakan Nik Aziz dan Haji Hadi (Presiden PAS)


Kroni No 4. - Saifuddin Nasution Ismail

Saifuddin Nasution diambil semula oleh Anwar menjadi Pengarah Strategik PKR dan sekarang ini menjadi Pengarah Pilihanraya PKR. Saifuddin adalah anak buah Husam.

Pada tahun 2005-2007, Saifuddin telah dilantik menjadi Pengarah Urusan Yayasan Tabung Tok Kenali. Husam telah membayar Saifuddin sebanyak RM8,000 sebulan menggunakan duit PMBK.

Tabung Tok Kenali digunakan sebagai platform untuk memperkasakan parti selepas PAS menang dengan majoriti tipis di Kelantan (hanya majoriti satu kerusi).

Saifuddin pula menjadi 'orang perantaraan' antara Husam dengan Anwar ibrahim. Dari peranan Saifuddin selama tiga tahun di Kelantanm di bawah naungan Husam maka muncullah kumpulan Erdogan yang sangat dikenali hari ini.

Cukup sekadar ini dahulu, nantikan lagi pembongkaran didalam siri terakhir Husam yang terlampau selepas ini.

Posted by The Unspinners at 8:30 AM
Labels: Husam Musa

(sumber;http://theunspinners.blogspot.com/2009/12/unspin-husam-yang-terlampau-siri-4.html)

No comments: