Monday, May 31, 2010

Terima RM2 juta: Wee Choo Keong belasah Anwar…selesai dulu kes liwat

Terima RM2 juta: Wee Choo Keong belasah Anwar…selesai dulu kes liwat

Oleh: ROSLAN BIAN

Ingat lagi pembohongan Datuk Seri Anwar Ibrahim kononnya sudah cukup bilangan ahli parlimen BN yang akan lompat sertai pembangkang tawan Putrajaya ikut pintu belakang?

Ketua Pembangkang itu juga dakwa kata ada surat perakuan ahli parlimen itu tetapi semuanya temberang kerana apabila tiba 16 September, tak ada seorangpun ahli parlimen BN lompat parti.

Anwar dan geng-gengnya dalam DAP dan PAS putih mata. Rakyat dalam dan luar negara pula kena tipu bulat-bulat.

Sebab itu Ahli Parlimen Bebas Wangsa Maju, Wee Choo Keong mengulangi kisah 16 September bagi menunjukkan Anwar sekali lagi cuba temberang kononnya akan dedahkan wakil rakyat PKR yang keluar parti terima habuan kontrak dan jadi jutawan.

Mengenali Anwar kata Wee amat mudah kerana jika Ketua Umum PKR itu ada maklumat itu, beliau tidak akan simpan lama-lama dan lebih baik mendedahkannya untuk menarik perhatian umum.

Pesan Wee yang pernah berada bersama DAP dan PKR, kepada Anwar, “Jangan tuduh orang suka-suka. Masa dalam parti (bersama PKR) semua ok…bagaimana jahatpun OK. Little Napoleons dan Fir’aun-Fir’aun Kecil pun OK asalkan dapat capai matlamat terakhir tawan Putrajaya,”.

Pesan beliau lagi, lebih baik Anwar selesaikan kes dakwaan liwatnya di mahkamah terlebih dahulu daripada bercakap mengarut untuk raih simpati rakyat.

Sebagai seorang peguam, Wee turut hairan mengapa kes itu kerap tertangguh dan macam-macam alasan dibangkitkan peguam ahli parlimen Permatang Pauh itu.

“Sudah lebih 20 tahun saya jadi peguam, tak ada kes pelik macam ini. Kalau orang tak bersalah, mereka cepat-cepat nak selesaikan kes,” katanya yang menghubungi Agendadaily.

Bagi Wee adalah lebih baik kes itu diselesaikan dan jika Anwar tidak bersalah, bolehlah beliau bercakap ‘dirinya bersih’ dan rakyat boleh terima apa dikatakannya.

Diminta mengulas mengenai tuduhan Ketua Wanita PKR Zuraidah Kamarudidn bahawa wakil rakyat atau ahli PKR yang keluar atau lompat parti adalah mereka yang terencat akal atau syndrom down, Wee ketawa panjang.

Kalau macam itu katanya Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat pun ada syndrome down sebab beliau pernah bersama BN pada 1974 dan bertanding atas lambang sama.

Lagi berat katanya, Anwar, Saifuddin Nasution, Datuk Kamaruddin Jaafar, Datuk Zaid Ibrahim dan ramai lagi pernah bersama UMNO dan sekarang mereka keluar atau lompat masuk PKR.

“Maknanya mereka juga terencat akal macam kata Zuraidah,” sindir Wee.

Kesimpulannya kata Wee lagi, Anwar dan PKR semakin terdesak dengan memberi macam-macam tuduhan untuk mengelirukan rakyat.

“Ini ciri-ciri parti dan pemimpin desperado yang perjalanan ke Putrajaya semakin jauh berbanding ke Sungai Buloh,” kata Wee yang meninggalkan PKR baru-baru ini.-29/5/2010

(sumber;http://www.agendadaily.com/cmspreview/content.jsp?id=com.tms.cms.article.Article_e6b8102c-7f000010-1d956ad0-6684e3f0)

No comments: