Sunday, May 2, 2010

SKRIP UCAPAN HASUTAN NIZAR JAMALUDIN DI KALUMPANG HULU SELANGOR

Ahad, Mei 2


SKRIP UCAPAN HASUTAN NIZAR JAMALUDIN DI KALUMPANG HULU SELANGOR

Berikut ialah tek ucapan Nizar Jamaluddin dalam ceramah beliau dalam kempen PRK P94 barubaru ini. Rakaman ucapan ini telah disiarkan dalam Youtube oleh pihak media Pakatan Rakyat. Antara isi ucapan yang sangat merbahaya ialah:-
" SATU KERAJAAN BN CHEN FO TAPI ITU BN ITU SUDAH RAMPAS, SIAPA ITU PERAMPAS NAMA DIA NAJIB TUN RAZAK [BAHASA CINA]. ITU NAJIB SEKARANG DIA JADI SATU PERDANA MENTERI 1 MALAYSIA. ITU HARI MASA JADI PEMUDA UMNO, NAJIB PEMUDA UMNO, SANA STADIUM DI KG. BARU, DIA BERITAHU PEMUDA UMNO MELAYU, DIA ANGKAT ITU UMNO PUNYA KERIS, ITU BANYAK KARAT PUNYA KERIS, TARAK PAKAI SEKARANG, ITU STADIUM DIA PUNYA CAKAP, KITA MESTI BASAHKAN KERIS INI DENGAN DARAH CINA, INI SIAPA CAKAP ITU ? NAJIB, AND THEN DIA CAKAP KITA MESTI BANJIRKAN PEKAN KUALA LUMPUR DENGAN DARAH CINA, WA KITAPUN BANYAK TAKUT WOO "

Dari Pemerhatian TM, ucapan Nizar dalam ceramah di Kampung Baru Kalumpang pada 17 April 2010, jelas berbaur hasutan dan perkauman serta bertujuan untuk memecah belah akan perpaduan antara orang Melayu dan Cina dan lain-lain kaum di Malaysia.
KEMPEN BERBAUR HASUTAN DAN PERKAUMAN YANG DIMAINKAN DATO' SERI NIZAR JAMALUDDIN INI JUGA JELAS BOLEH MENGGUGAT KESELAMATAN DAN PERPADUAN KAUM DAN TIDAK SELARI DENGAN DAKWAAN YANG KONONYA AKAN MENJADI PEMIMPIN DIMASA HADAPAN YANG MEMPERJUANGKAN PERPADUAN KAUM DI NEGARA INI.

Harapan TM ialah agar tindakan diambil terhadap Nizar Jamaluddin

(sumber;http://taipingmali.blogspot.com/2010/05/skrip-ucapan-hasutan-nizar-jamaludin-di.html#comments)

3 comments:

dina said...

Orang kalau dah gila talak, setelah bercerai jadi MB perak, dah puas masuk mahkamah tak juga berjaya mulalah merapu dimerata tempat. yalah merasa 1 tahun sahaja jadi MB.

Saya kata begitu, mesyuarat DUN pun bawah pokok, keluar rumah rasmi bawa sekali papantanda. Dia ini memang tak tahu malu, kalau dah kalah terima sahaja hakikatnya, tengok orang UMNO, bila kalah, keluar sahaja tanpa banyak komen.

Kalau ikutkan sejarah semasa dia hendak dilantik MB pun bermasalah
sendiri kena lah nizar.

Baru berkecimpung dalam politik dah tunjuk belang fooo.... rah.

Anonymous said...

Aku ingat kalau Najib dengar ucapan ni dia menangis...

Kerana ada jugak orang Malaysia seperti Nizar yang menghayati 1Malaysia. Nak harap pengikutnya dalam UMNO hmm buang karan..depan orang Melayu "mari bermandi darah, brutal, jangan jolok sarang tebuan" depan orang Cina dan Tamil "1Malaysia, Kamal Alan Nathan lah.." ni namanya talam dua muka..

selamat tinggal politik perkauman UMNO MIC MCA.

Anonymous said...

Demi kuasa...negara sanggup digadai...agama sanggup dijual! bayangkan org macam ini kalau diberu kuasa...! BAHAYA!!!!
Lihat saja bekas tangannya di Perak...macam pemerintahan bintang tiga! JAUHILAH!