Thursday, April 8, 2010

Noh Omar: Saya akan minta maaf kalau menyinggung


Noh Omar: Saya akan minta maaf kalau menyinggung

| Apr 08, 2010 05:31:28 pm



Ketika saya (Noh Omar, gambar kiri) berucap dalam Konvensyen Barisan Nasional Selangor, di Pusat Konvensyen Shah Alam semalam, saya telah membacakan sebahagian petikan daripada ucapan mendiang Tun Tan Siew Sin dan Tun V.Sambathan. Saya tidak berniat untuk menyinggung perasaan mana-mana kaum. Untuk saya, ini adalah maklumat sejarah yang penting untuk memastikan negara kekal aman, dan rakyat dari berbilang kaum dapat hidup dengan harmani di bawah konsep "1Malaysia".

Selain itu, tujuan saya membacakan ucapan tersebut adalah untuk memperkukuh semangat kerjasama dan setiakawan antara anggota dan pemimpin parti komponen Barisan Nasional.

"Sekiranya teks ucapan tersebut tidak sesuai untuk dibacakan pada zaman ini, malah menyinggung perasaaan mana-mana pihak, saya akan meminta maaf".

*Kenyataan media oleh Noh Omar selaku Timbalan Pengerusi BN Selangor dalam bahasa Cina, yang diedarkan kepada media bahasa Cina pada hari ini. Kenyataan media ini diterjemahkan oleh MerdekaReview.

(sumber;http://merdekareview.com/bm/news.php?n=10711)

zmsegamat kata: lepas ni banyak lah fakta sejarah kena ubah.. hehehe

1 comment:

Anonymous said...

Sampai bila melayu nak apologetik. Sejarah Tanah Melayu pun tak boleh sebut apa ni...berhenti la jadi Menteri. Buat malu aje.