Saturday, April 3, 2010

Bn Pening! Najib Kata Belum Mukhtamad. Muhyiddin Kata Mungkin MIC?




April 3, 2010
Bn Pening! Najib Kata Belum Mukhtamad. Muhyiddin Kata Mungkin MIC?

Calon yang bakal mewakili Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya kecil Parlimen Hulu Selangor pada 25 April ini belum dimuktamadkan lagi, kata Datuk Seri Najib Razak.

Perdana Menteri bagaimanapun berkata, beliau telah berbincang dengan timbalannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin, Presiden MIC, Datuk Seri S Samy Vellu serta beberapa pemimpin BN yang lain berhubung perkara berkenaan.

Sementara itu, di Machang, Kelantan hari ini, Muhyiddin yang juga timbalan pengerusi BN berkata, kemungkinan besar calon berkenaan adalah dari MIC.

Katanya, BN sejak dari dahulu lagi mempunyai fomula tersendiri dalam menentukan calon dan perkara yang penting ialah sentiasa ada permuafakatan antara Umno dan parti-parti komponen lain di dalam BN.

Sejak kematian penyandangnya, Datuk Zainal Abidin Ahmad dari PKR akibat barah otak pada 25 Mac lalu, Umno telah melobi untuk mendapatkan kerusi itu.

Semalam, bekas Timbalan Ketua Umno Bahagian Hulu Selangor, Datuk Ramli Abd Rahman, berkata, permintaan ahli Umno di kawasan berkenaan sepatutnya diterima pucuk pimpinan setelah hampir 10 penggal mereka bersabar dan beralah dalam isu itu.

Umno bahagian Hulu Selangor juga dilaporkan telah menghantar memorandum kepada Najib selaku presiden parti itu menimbangkan desakan supaya kerusi parlimen kawasan itu dikembalikan kepada Umno.

Memorandum tersebut telah diserahkan kepada Najib pada 30 Mac lalu oleh naib ketua Umno bahagian tersebut, Datuk Adnan Buyong.

Mengenai calon-calon yang sesuai kebanyakan penyokong akar umbi mahukan bekas menteri besar Tan Sri Muhammad Muhd Taib; ketua Wanita bahagian, Rosni Sahar dan setiausaha Umno bahagian, Nazri Dahlan.

Tinjauan Malaysiakini di Hulu Selangor juga mendapati terdapat kain rentang yang menyokong pencalonan wakil Umno di gantung di beberapa tempat strategik.

Antaranya kain rentang itu dinaikkan di persimpangan jalan masuk ke Kampung Sungai Buaya dalam DUN Batang Kali.

Kain rentang yang sama juga turut ditemui digantung di jalan utama Kuala Kubu Bharu menuju ke Rawang.

(sumber;http://kerabubersuara.blogspot.com/2010/04/bn-pening-najib-kata-belum-mukhtamad.html)

No comments: