Friday, April 9, 2010

Khalid rasuah pengundi Cina di Hulu Selangor


Khalid rasuah pengundi Cina di Hulu Selangor


Khalid rasuah pengundi Cina dengan tanah

Mungkin menyedari kaum Cina sangat mementingkan pendidikan, terutama yang berkaitan dengan budaya dan kepentingan kaum mereka, Khalid Ibrahim selaku Menteri Besar Selangor telah MENGHADIAHKAN tanah tambahan kepada Sekolah Jenis Kebangsaan (Cina) Rasa, Hulu Selangor dalam usaha meraih sokongan dan mengecek undi kaum berkenaan.

Sebelum itu, Khalid Ibrahim atas kapasitinya selaku Menteri Besar telah pun BERLAKON menyerahkan geran-geran tanah kepada peneroka-peneroka dengan ANDAIAN bakal pengundi Hulu Selangor TIDAK TAHU bahawa geran tersebut telah diluluskan oleh Kerajaan Barisan Nasional sebelum itu.

Pentadbiran Khalid hanya menyerahkan geran tersebut sebagai umpan pilihanraya sekalipun kerajaan negeri Pakatan Rakyat pimpinannya tidak PERNAH MELULUSKAN sebidang tanah pun kepada orang Melayu sepanjang 2 tahun berkuasa, melainkan mengambil nama daripada usaha kerajaan negeri sebelum Mac 2008.

Sebaliknya Kerajaan Negeri Selangor di bawah Pakatan Rakyat lebih banyak meluluskan permohonan tanah daripada kaum Cina dan India sama ada untuk tujuan komersial, pendidikan mahupun keagamaan.

Pada masa yang sama, untuk mengambil hati pengundi-pengundi Melayu pula, Khalid Ibrahim akan membentangkan KERTAS PUTIH bagi tujuan menjelaskan apa sebenarnya yang berlaku kepada YAYASAN BASMI KEMISKINAN yang rata-ratanya membantu golongan miskin dan yatim piatu tanpa mengira kaum

Posted by TAIPINGMALI (TM) at 10:18 PM

No comments: