Sunday, April 18, 2010

Buktikan Zaid Kaki Botol - Azmin

Buktikan Zaid Kaki Botol - Azmin
PostDateIconSunday, 18 April 2010 14:01 | PDF Print E-mail


Nah buktinya....




Oleh Satu Hala

Gambar di atas bukan rekaan. Ia adalah gambar yang tersebar semasa Zaid menjadi Ahli Parlimen Kota Bharu sebelum tahun 2008 lalu.

Jadi sekarang bila Azmin Ali beriya-iya mahukan bukti, rasa tergelak pun ada jugak.

Tu gambar kat atas tu salah satu bukti.

Dulu masa Zaid dalam UMNO, puak-puak PKR macam Azmin inilah yang sebarkan gambar di atas. Sekarang tanya bukti pulak? Gila ke apa....

Yang pasti gambar seperti ini sudah lama berlegar di internet terutama di blog-blog pembangkang ketika Zaid masih dalam UMNO dulu.

Ia bukan gambar yang disebarkan oleh UMNO. Kalau gambar ini baru seminggu dua terbit, mungkin boleh kata kerja UMNO. Tetapi gambar ni sudah lama, jadi janganlah tuding jari tak tentu hala.

Dan terang-terang kerja PKR and the gang. Ini yang orang kata senjata makan tuan.

Namun yang lebih klasik dalam isu hendak mendapatkan bukti Zaid kaki botol atau tidak, Azmin ni pun satu bodoh jugak. Tanyalah Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim tu.

Baca ni kenyataan Khalid yang penulis ambik dari blog pro pembangkang sendiri (kalau ambik dari pro kerajaan kang kata rekaan pulak);

Dalam pada itu, Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim pula berkata, Zaid sudah banyak berubah dan tidak wajar menimbulkan perkara berkenaan.

“Ya, saya kisah Zaid telah berubah daripada tatacara, tatatertib ini.

“Kalau nak tengok karektor seseorang, kita kena tengok orang itu dari kecil sampai jadi datuk.

“Umno tidak boleh guna isu ini sebagai bahan kempen, ramai yang tahu bahawa orang Umno pun ramai tergolong dalam hal ini (minum arak),” kata Khalid, yang merupakan pengarah jentera pilihan raya kecil bagi PKR.

Pengerusi PKR Selangor ini berkata, jika isu Zaid menjadi satu masalah adakah umat Islam akan menolak saudara baru yang pernah makan khinzir dan minum arak apabila mereka masuk Islam.

(Blog: SharpShooter)

http://sharpshooterblogger.blogspot.com/2010/04/azmin-cabar-umngok-buktikan-zaid-kaki.html

Nak tergelak pun ada juga bila baca kenyataan-kenyataan Khalid tu.

Dalam konteks bila orang persoalkan pasal Zaid kaki minum atau tidak, Khalid cakap Zaid sudah berubah. Maknanya memang sah le Zaid kaki minum. Ada orang pernah bagitahu penulis Zaid dengan Khalid sama-sama kaki botol, tak tahulah tang Khalid pasal penulis belum dapat bukti lagi.

Diperkukuhkan lagi dengan kenyataan kalau isu Zaid jadi masalah, adakah saudara baru yang pernah makan babi dan minum todi akan ditolak. Makanya sekali lagi Khalid memberitahu Zaid adalah kaki botol tetapi kononnya sudah berubah.

Dah berubah ke? Atau kenyataan musim pilihan raya semata-mata untuk memancing undi masyarakat Islam Hulu Selangor.

Setahu penulis, kalau dah sekali meliwat ...takkan boleh berhenti sampai bila-bila....kalau dah mula minum, memang payah le nak berhenti. Benda-benda buruk ni memang susah gila nak tinggalkan. Lagi kalau tengok muka Zaid....ada rupa orang dah insaf ke?

Pagi pun dimulakan dengan wine....cehhhhh

Nak bukti konon....dah terang lagi bersuluh.

(sumber;http://www.malaysia-instinct.com/english/index.php?option=com_content&view=article&id=14176:buktikan-zaid-kaki-botol-azmin&catid=51:berita-utama&Itemid=29)

1 comment:

Abdul Ghani Bin Rahmat said...

Judi, betina (Zina), arak dan syirik adalah 4 dosa besar. Kita boleh tukar sikap dalam sekelip mata tetapi tabiat belum tentu walaupun naik haji boleh menukarnya.Kecuali atas kehendak Allah di sertai perubahan persekitaran.

Dalam membela Zahid, Pengarah Pilihan Raya PKR, Fuziah Salleh berkata;"Tuhan mana-mana pun, Tuhan Kristian ke, Tuhan Hindu ke, orang Buddha, Muslim ke...bila seseorang itu sudah bertaubat dan berubah, orang lain tidak ada hak untuk menghukum mereka, Tuhan pun tidak akan menghukum mereka," katanya ketika ditemui di sini. [Berita Harian]

agbr47: Agaknya orang PKR ini percaya banyak tuhan?

Tolong-tolong tenggokkan blog YB Buloh Kasap. Sejak mula di terbitkan hingga sekarang tidak ada sepatah perkataan. Kalau tak boleh, biar orang lain buat.