Thursday, April 8, 2010

HULU SELANGOR MILIK KEKAL MIC

HULU SELANGOR MILIK KEKAL MIC

Akhirnya Najib memutuskan untuk meletakkan calon MIC pada pilihanraya kecil Hulu Selangor, dan menamatkan desas desus untuk dikembalikan kepada UMNO. Pengumuman Najib di hadapan sebahagian pengundi HS ternyata tidak disambut dengan tepuk gemuruh, sekadar bertepuk kerana perlu bertepuk sahaja.

Alasan utama Najib adalah untuk menjadai setiakawan BN yang sedia tersemi begitu lama. Setiakawan perlu dijaga, soalnya adakah MIC juga punyai setia kawan yang cukup tinggi setinggi UMNO? Adakah keputusan ini hanya mengundang kekalahan BN lagi, kekalahan sebelum bertanding, kekalahan pada perulangan yang sama; SALAH PILIH CALON.

Apakah ia juga menampakkan UMNO semakin hilang arah, hilang keberanian untuk berubah dan membuat sesuatu untuk kebaikan BN? Dalam MCA dan MIC yang bergelora, mahu lagi memperjudikan sesuatu yang pastinya akan hilang dan kecundang. Sampai bila Melayu akan berani bertindak, berani berubah, berani mempertahankan hak dan maruah mereka sendiri? UMNO... ibarat kata P Ramlee... sarkas..

Kita impikan kepimpinan dan kekuatan Melayu yang sejati, kuat untuk mempertahankan ummah dan agamanya.

Posted by Ahmad Nawawi Yaakob at 4:17 PM

(sumber;http://ahmadnawawiuitmjohor.blogspot.com/2010/04/hulu-selangor-milik-kekal-mic.html)

2 comments:

CodeNameSomaliPirate said...

Perjudian Najib kepada 1Malaysia. Kalau kalah dia kena telan sendiri la....

nalapambu said...

UMNO itu sendiri belum stabil dan pulih selepas kecederaan PRU12 yang lepas.

Perpecahan kaum melayu ini lah yang pasti akan memusnahkan UMNO. Hingga kini sudah lebih 30% melayu yang menolak UMNO.

Parti2 komponen BN semakin parah, terutama nya MCA. Tidak ada manusia yang berakal dan berbudi pekerti yang baik mahukan pemimpin yang tidak bermoral.

Kaum cina sudah solid menyokong DAP. Begitu juga dengan kaum india. Kini UMNO boleh lah teruskan berjuang bersama 'PERKASA' yang sentiasa menjulang keris nya.