Thursday, August 19, 2010

PRU 13: Cadangan kepada UMNO



Wednesday, August 18, 2010
Cadangan kepada UMNO

Agak malang untuk parti komponen kedua terbesar BN iaitu MCA yang mana pada kali ini MCA mengalami kekalahan yang besar di kebanyakan kerusi parlimen dan negeri yang dipertandingkan. MCA hanya menang 15 kerusi daripada 40 kerusi yang dicalonkan dan kehilangan banyak kerusi DUN daripada 90 kerusi DUN yang dipertandingkan. MCA mengalami kekalahan kerusi Parlimen di Wilayah Persekutuan, P. Pinang dan N. Sembilan.

Memandangkan PRU13 makin hampir, ada baiknya MCA menyerahkan kembali kawasan majoriti Melayu yang ditandinginya kepada UMNO. Itu lebih baik. Aku ada persoalan…adakah BN sanggup kehilangan kerusi di kawasan Melayu walhal kebarangkalian untuk UMNO menang adalah lebih besar berbanding MCA? Muafakat ..muafakat jugak. Tapi perlulah kena work smart. Fikir juga mengenai kos melepas.

Selain itu, UMNO janganlah bolot semua kerusi. Mana-mana kawasan yang majoritinya non-malay, berilah mereka bertanding. Biar MCA berentap dengan DAP satu lawan satu. Pasti tiada yang kalah kerana orang cina tetap akan dapat hantar wakil mereka ke Parlimen.


Posted by Nasionalis1982 at 4:32 PM

4 comments:

HANG JEBAT said...

AKU SANGAT2 SETUJU UMNO PERLU SENDIRI DEMI MELAYU ,KITA TAK PERLU CINA DAN INDIA DALAM PERJUANGAN KITA,

Anonymous said...

saya setuju.memlayu untuk melayu.kenapa kena pangkah cina.

saya berjaji dengan diri sendiri saya hanya pangklah melayu tak kira parti mana.ini bumi melayu kenapa suruh pendatang jadi wakil kita.

Anonymous said...

nyahkan mca di kawasan majoriti melayu

Anonymous said...

sokong umno saja,bukan bn