Tuesday, August 3, 2010

Isu surat sokongan DAP: Siapa yang bohong ?


(gambar hiasan)
Isu surat sokongan DAP: Siapa yang bohong ?



Ini sudah jelas kes ada yang tidak kena.Sehari selepas Ahli Majlis Perbandaran Klang (MPK)dari DAP, Tee Boon Hock dilaporkan mendakwa Ronnie Liu yang arah beliau tandatangan surat-surat sokongan permohonan kontrak, Exco Kerajaan Negeri Selangor itu pula membuat laporan polis mendakwa kepala surat dan cop rasminya telah disalahguna.

Sedangkan ketika awal timbul isu ini Selasa lalu,Ronnie Liu dipetik sebagai menafikan berlaku salahguna keatas kepala surat dan cop rasminya.

Ronnie Liu membuat laporan polis di ibupejabat polis Shah Alam Isnin dengan membawa tiga pucuk surat menggunakan kepala surat dan cop rasmi sebagai Exco Kerajaan Negeri Selangor yang beliau dakwa disalahguna .Katanya beliau membuat laporan polis itu atas nasihat Jawatankuasa Disiplin DAP.

Dakwa Ronnie Liu tandatangan pada surat-surat berkenaan bukan miliknya dan tidak tahu siapa punya.

Katanya setakat ini beliau baru temui tiga surat dan tidak hau jumlah sebenar berapa yang telah disalahguna.

Isunya di sini ialah setelah Tee mengaku beliau tandatangan surat-surat sokongan atas arahan Ronnie Liu , sekarang Exco Kerajaan Negeri itu pula mendakwa kepala surat dan cop rasminya disalahguna.

Sebanyak 15 buah syarikat telah mendapat kontrak bernilai lebih RM1 juta hasil dari surat sokongan yang ditandatangani oleh Tee itu.

Soalnya sekarang siapa yang berbohong mengenai isu surat sokongan ini ? Apakah Tee berbohong bila dakwa Ronnie Liu yang arahkannya tandatangan surat-surat itu?

Kenapa Ronnie Liu diperingkat awal dipetik menafikan kepala surat dan cop rasminya disalahguna dan sekarang ayatnya sudah berubah?- 2/8/2010

(sumber;http://www.agendadaily.com/cmspreview/content.jsp?id=com.tms.cms.article.Article_31e7cdea-7f000010-1d956ad0-3dfac708)

No comments: