Tuesday, August 24, 2010

Penghinaan Namewee lebih dahsyat tapi tiada tindakan diambil


Penghinaan Namewee lebih dahsyat tapi tiada tindakan diambil

SATU laporan polis telah dibuat terhadap Pengetua Sekolah Menengah Kebangsaan Tunku Abdul Rahman Putra, Kulai, Johor iaitu yang dikatakan memarahi pelajar-pelajarnya dengan perkataan berbaur perkauman. Ahli Parlimen Ipoh Timur dari DAP, Lim Kit Siang awal-awal lagi mendesak pihak Kementerian Pelajaran supaya mengambil tindakan keras terhadap pengetua sekolah ini yang disifatkannya amat rasis.

Terbaru, Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara dari DAP, Tony Pua mendakwa Timbalan Perdana Menteri, merangkap Menteri Pelajaran, Tan Sri Muhyiddin Yassin tidak menghayati konsep 1Malaysia apabila gagal bertindak terhadap pengetua itu.

Sebagai seorang guru, apa yang diluahkan oleh pengetua itu adalah satu teguran dan nasihat kepada pelajar-pelajarnya yang pasti seringkali ingkar arahan dan peraturan-peraturan di sekolah. Namun ahli politik pembangkang sering mensensasikan sesuatu isu terutama apabila ia melibatkan kaum bukan Melayu.

Ahli politik pembangkang seperti Lim Kit Siang akan segera mendesak kerajaan kerana insiden tersebut kononnya telah menghina dan menghiris hati kaum bukan Melayu.

Mengapa Lim Kit Siang mensensasikan isu ini sedangkan ia boleh diselesaikan secara dalaman oleh pihak Jabatan Pelajaran Johor.

Inilah petunjuk betapa kiasunya Lim Kit Siang dan DAP. Apabila orang Melayu menyentuh kaum dan keturunan bukan Melayu, itu adalah perkauman. Sebaliknya apabila ahli politik pembangkang bukan Melayu mempertikaikan hak istimewa orang Melayu dan agama Islam itu dinamakan pandangan hak asasi dan kesamaan!

Politikus pembangkang sengaja memperlihatkan seolah-olah pemikiran mereka dangkal iaitu tidak pernah terlintas memikirkan hati dan perasaan orang Melayu terhadap segala tindakan mereka mempersoalkan hak orang Melayu termasuk menyentuh agama Islam.

Siapa yang tahan apabila setiap kali bangun dari tidur, lantang kedengaran bangsa dan agamanya asyik dikecam dan dihina! Inilah bukti bahawa politik mainan pembangkang terutama DAP telah membunuh rasa kasih sesama rakyat Malaysia. Sebaliknya hanya membarakan lagi perasaan marah dan geram antara sesama rakyat berbilang kaum.

Namun sebelum tindakan diambil ke atas pengetua itu, kita perlu rujuk kembali kes seorang pelajar Cina, Namewee yang telah melakukan penghinaan yang menyeluruh melibatkan agama, bangsa Melayu, organisasi kerajaan dan negara menerusi klip video nyanyian lagu kebangsaan Negaraku yang di beri 'nafas baru' iaitu Negarakuku!

Pun begitu tiada sebarang tindakan yang diambil ke atas Namewee sedangkan penghinaan yang dilakukan oleh Namewee 900 peratus lebih dahsyat dari apa yang dilakukan oleh pengetua terbabit.

Mungkin sebab Namewee adalah berbangsa Cina justeru perbuatan biadap itu dianggap tidak apa-apa, sekadar luahan kemarahan seorang anak muda iaitu ayat yang sering diguna pakai oleh pemimpin-pemimpin pembangkang apabila mempertikaikan hak-hak istimewa bumiputera dan agama Islam!

Sebaliknya nasib pengetua itu agak malang kerana beliau berbangsa Melayu dan beragama Islam, justeru semua pemimpin politik Cina terus mendesak agar beliau dikenakan hukuman.

Justeru elok rasanya jika syor Ahli Parlimen Bebas, Zulkifli Noordin agar parti politik jahat seperti DAP dipertimbangkan oleh kerajaan untuk diharamkan kerana membahayakan rakyat dan negara ini.

NORHISYAM BIN MOHAMAD

Kuala Kedah

(sumber;http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2010&dt=0823&pub=Utusan_Malaysia&sec=Forum&pg=fo_02.htm)

4 comments:

Anonymous said...

Bila melayu cerita asal usul pendatang bawaan penjajah ni, melenting sakan pemimpin mereka, yang depa dok sebok kacau hak kita ada pemimpin kita melenting sakan suruh ambil tindakan ?

Anonymous said...

BIASALAH TU MENTERI SEMUA DAH DISOGOK OLEH PR NI SETIAP BULAN ,SEBAB TU DIA ORANG DIAM.POLIS PUN SAMA JUGA LE.

MELAYU DAH JADI PENDATANG DIBUMI SENDIRI.CINA KAFIR INDIA LEMBU PENDUDUK ASAL LE PULAK.

UMNO TAK BOLEH HARAP,KENAPA PERKASA DIAM SAJA.MANA PERGI SUARA
LANTANG MEREKA.

SEKEJAP LAGI MELAYU PULAK DIBUNUH,POLIS KATA BUNUH DIRI SAJA.

SETAHU AKU SEJAHAT MANUSIA MELAYU ISLAM MEREKA TAK AKAN BUNUH DIRI.

Anonymous said...

pasai menteri KDn xde tulor...pengecut..pastu masa tu zaman dolah petaka....lagilah lepas cina babi seekor ni....

Anonymous said...

peristiwa 13 may perlu diambil iktibar bagi kaum cina.