Saturday, August 7, 2010

Kisah Rahimah (bergambar), Badrul Amin dan MB Inc

Wednesday, June 9, 2010
Kisah Rahimah (bergambar), Badrul Amin dan MB Inc




Kita ambil 'commercial break' dari kisah-kisah menyayat hati bangsa dan ummah mengenai PAS kepada sesuatu yang menceriakan. Siapa lagi yang menceriakan orang lelaki dan turut juga orang perempuan kalau tidak wanita yang cantik?

Commercial break kami menggambarkan seorang wanita boleh tahan cantik dan sedikit umur bernama Rahimah. Kelihatan dia sedang pulang dari pejabat atau boleh jadi, nak pergi ke pejabat. Kesian dia ke sana sini sorang-sorang. Siapa wanita ini, ye?

Bagi mereka yang baru mengikuti The Unspinners, nama Rahimah tidak biasa didengar. Yang dah lama tahu Rahimah adalah seorang eksekutif penting dalam pejabat Menteri Besar Selangor. Bukan setakat itu, Rahimah ini penting juga dalam hidup Menteri Besar.

Dalam posting The Unspinners bertarikh September 4hb, 2009, latarbelakang wanita ini diceritakan sebagai mangsa Menteri Besar yang ada penyakit jiwa yang dipanggil orang Melayu sebagai "haruan makan anak".

Sebelum mangsa sekarang yang jadi buah mulut orang, Elizabeth Wong, mangsa sebelum ini adalah Rahimah binte Kamaruddin. Dari kawan2 PKR, terakhir didengar Rahimah sudah berkahwin pada 2005 menjadi isteri kedua Abang Gagap.

Bab itu, syukurlah.

Tapi kalau sudah berkahwin, mana boleh bekerja di dalam pejabat Menteri Besar? Itu sudah tidak amalan yang tidak sesuai. Mana ada isteri bekerja dalam pejabat mana-mana suami Menteri?

Memang ada Mak Datin yang remote control pejabat suami tanpa teknologi Multimedia tapi tak ada sampai berkerja.

Macam mana Khalid tutup salahlaku amalan nepotisma ini? Rupanya dengan menggunakan MB Inc.

MB Incorporated atau Perbadanan Menteri Besar Selangor diperbadankan untuk tujuan menggabungkan aset-aset negeri untuk memudahkan pemantauan operasi, konsolidasi akaun dan sebab-sebab khusus yang tak perlu didedahkan.

Datang si Khalid, yang berfikir lagi laju dari bercakap menjadikan dia selalu merapu, digunakan MB Inc. untuk membiayai perkara-perkara yang tidak boleh dibiayai melalui peraturan kerajaan negeri yang ada.

Ini termasuk membayar gaji untuk isteri kedua Rahimah gaji sebanyak RM6,000 dan entah-entah campur elaun ada sampai RM7,000.

Tabung MB Inc tak hanya disalur ke situ. Berkuatkuasa Jun 15, 2010, Ustaz Badrul Amin Bahrum akan dilantik sebagai Pengarah Penerangan Negeri. Surat tawaran akan di hantar seminggu lagi.

Walaupun title kerja sebagai Pengarah Penerangan Negeri tapi dia tidak dibayar oleh kerajaan negeri tapi oleh swasta yang bukan swasta iaitu MB Inc. Gaji Ustaz Badrol adalah gaji pemulaan RM7,000 dan campur elaun boleh cecah RM10,000.

Maaf gambar Ustaz Badrul Amin tak perlu disiarkan. Sejak aktif PKR, muka dah macam teroris JIM.

Nama jawatan Pengarah Penerangan Negeri tetapi tumpuannya bukan saja penerangan di Selangor tetapi masuk sekali Sabah, negeri asal Badrul Amin. Ini apa lagi kalau bukan kerja politik. Siapa lagi punya kepala yang boleh atur benda macam gini kalau bukan Brader Anwar Bin Ibrahim.

Ini bermakna Khalid membiarkan penyelewengan yang berlaku atas campurtangan Anwar. Nasib baik, gaji RM1 Anwar dibayar kerajaan negeri. Tapi PA Anwar Rafizi Ramli dapat RM15,000. Untuk siapa banyak2 tu?

Hehehe ... tst. Tahu sama tahu.
Posted by The Unspinners at 2:26 PM

(sumber;http://theunspinners.blogspot.com/2010/06/kisah-rahimah-bergambar-badrul-amin-dan.html)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Monday, August 2, 2010

Khalid Lantik Isteri Muda Sebagai Pegawai Sendiri ?
Sebaik sahaja nama Khalid Ibrahim disebut-sebut sebagai MB Selangor pada malam 8.mac.2008 sudah kedengaran suara-suara yang mengatakan beliau akan mentadbir Selangor sebagaimana dia mentadbir sebuah syarikat.

Telahan itu menjadi kenyataan, satu demi satu yang diperlakukan oleh Khalid yang lagaknya seolah-olah beliau mentadbir sebuah syarikat. Banyak keputusan yang dilakukan oleh Khalid tidak disenangi oleh orang-orang PAS dan PKR.

Antaranya ialah:

Melantik rakan-rakan korporat dia dalam jawatan-jawatan penting di Selangor termasuk dalam GLC milik Kerajaan Selangor.

Meminta PKNS membayar dan menghantar lembu korban ke kawasan parlimennya di Bandar Tun Razak.

Menggunakan wang kerajaan negeri untuk penyelenggaraan kenderaan peribadinya (lexus).

Itu antaranya, saya difahamkan banyak lagi yang ada.

Ini pula kisah yang baru sampai ke pengetahuan saya.

Difahamkan wanita dalam gambar di bawah ini adalah isteri muda Khalid Ibrahim yang dilantik oleh Khalid untuk bekerja dengannya.

Nama : Rahimah Bt Kamarudin

K/P : 5x12x0 - 04 - 5x60

Jawatan : Pegawai Koordinasi Kepada MB Selangor

Gaji : RM 5000.00 Elaun : RM 2000.00
Gaji dibayar oleh MBI

Alamat : Shah Alam dan Taman Cahaya Ampang
(alamat penuh saya tidak boleh siarkan)

Untuk pengetahuan pembaca semua, jawatan Pegawai Koordinasi Kepada MB Selangor tidak wujud semasa zaman pemerintahan BN dahulu.

Difahamkan jawatan tersebut diwujudkan oleh Khalid semata-mata untuk meletak Rahimah di situ. Dan beliau mengarahkan MBI supaya membayar gaji Rahimah. Inilah tandanya kerajaan pimpinan Khalid Mengkronikan Ekonomi Selangor. Slogan Merakyatkan Ekonomi Selangor hanya pembohongan semata-mata. Buktinya ada di sini.

Jika benar seperti yang didakwa bahawa Rahimah adalah isteri muda Khalid, maknanya Khalid telah melakukan kesalahan moral yang serius. Ini kerana belum pernah lagi dalam pentadbiran negara atau negeri kita mendengar seseorang pemimpin melantik isteri mudanya bekerja satu pejabatnya dengannya. Jika dalam sesebuah syarikat sendirian berhad ianya perkara biasa.

Berita yang sampai kepada saya juga mengatakan kakitangan-kakitangan di pejabat MB Selangor dan pejabat-pejabat exco amat tidak senang dengan Rahimah. Dia cuba mengawal segalanya dan mereka-mereka semua perlu merujuk kepada Rahimah terlebih dahulu. Pendek kata, Rahimah berkuasa dalam segala hal.

Rakan blogger unspinners juga pernah menulis kisah Rahimah di sini

(sumber;http://ruangbicarafaisal.blogspot.com/2010/08/khalid-lantik-isteri-muda-sebagai.html)

No comments: