Friday, August 27, 2010

Namewee Melampau, Patut Dilucut Kerakyatan -Puteri UMNO

Namewee Melampau, Patut Dilucut Kerakyatan -Puteri UMNO



KUALA LUMPUR, 27 Ogos – Pergerakan Puteri UMNO mahu kerajaan bertindak tegas termasuk melucutkan kerakyatan Wee Meng Chee atau lebih dikenali sebagai Namewee berikutan penerbitan klip video terbarunya bertajuk ‘Namewee Fuck Racism Malaysia NAH!!!’

Ketua Puteri UMNO, Datuk Rosnah Abdul Rashid Shirlin berkata, video klip yang merujuk kepada kes seorang guru yang dikatakan memarahi pelajar-pelajarnya dengan perkataan berbaur perkauman itu amat tidak wajar malah melampaui tatasusila warganegara Malaysia.

“Pergerakan Puteri UMNO mendapati klip video yang dilengkapi sarikata berbahasa Melayu itu amat keterlaluan dan boleh menyemarakkan api perkauman di negara ini.

“Di dalam klip video itu, Namewee antara lain menyebut `ada satu orang cacat namanya… (sambil menyebut nama guru berkenaan) serta menyatakan Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) sebagai kurang ajar.

“Lebih dikesali apabila anak muda itu membangkitkan persoalan siapa yang membuat Malaysia kaya. Katanya, walaupun perkara tersebut tidak dinyatakan dalam sejarah namun ia boleh didapati menerusi Internet. Selain itu, Namewee dalam klip video yang disiarkan menerusi laman itu berulang kali menunjukkan isyarat lucah serta baris perkataan `Nah … (nama guru tersebut) Nah f… banana’,” katanya di dalam kenyataan yang dikeluarkan petang ini.

Rosnah menegaskan, Pergerakan Puteri UMNO mendesak kerajaan supaya bertindak tegas kerana anak muda itu ternyata tidak serik mengulangi perbuatan kurang ajar yang jelas menunjukkan dia tidak mempunyai rasa hormat jauh sekali mempunyai tanggungjawab terhadap tanah air sendiri.

” Jika dalam penerbitan klip video lagu Negaraku dan F… TNB, tiada sebarang tindakan diambil terhadap Namewee, maka kali ini dia tidak boleh dilepaskan begitu sahaja.

“Pergerakan Puteri UMNO kesal kerana setiap kali orang Melayu bercakap tentang hak mereka akan disifatkan sebagai perkauman tetapi pada masa yang sama orang bukan Melayu bebas untuk bercakap apa sahaja,” tambahnya.

Rosnah berkata, Namewee adalah lambang generasi muda yang tidak tahu menghargai erti kemerdekaan dan perpaduan kaum yang dinikmati rakyat negara selama ini.

“Oleh itu adalah wajar tindakan tegas dikenakan terhadapnya supaya menjadi pengajaran kepada semua pihak bahawa isu perkauman bukanlah bahan mainan yang boleh dicarut dan disebarluaskan menerusi Internet.

“Apatah lagi isu guru yang dikatakan mengeluarkan perkataan berbaur perkauman itu telah pun diserahkan kepada pihak berkenaan untuk disiasat dan menunggu hukuman dilaksanakan. Adalah tidak wajar jika guru itu dihukum tetapi Namewee yang secara terang-terangan perkauman dengan disaksikan seluruh dunia dibiarkan bebas begitu saja,” katanya. -MediaUMNO

6 comments:

Anonymous said...

aku setuju...

cina gampang ni dh melampau...

Anonymous said...

memang setan mamat ni

Anonymous said...

dia ni tak takut sebab dia buat salah tak kena hukum

Anonymous said...

Pokok takkan bergoyang kalau bukan ditiup angin. Jgn kita melabel org gampang atau setan di waktu bulan ramadhan yg suci ni. Batal puasa nanti. Redha aje la.

Anonymous said...

aku kalau ada lesen.... dah lama mamat nie....

Anonymous said...

aku rasa kote... dia kecil la... tu yg pakai jari je... huhuhuh kalau la aku dijadikan tok mudim.... pendek mamat nie...