Friday, August 20, 2010

MCA-DAP BERSATU ; BATALKAN KERAKYATAN JUS SOLI

MCA-DAP BERSATU ; BATALKAN KERAKYATAN JUS SOLI



1.0 Hari ini tercipta sejarah baru bagi Kaum Pendatang Cina di Malaysia , sempena 7 Ramadhan , bersamaan 17 Ogos 2010, selepas 7 hari penganut Islam berpuasa,
dengan kebesaran Allah telah menzahirkan hipokrasi dan pembohongan kaum Cina di negara ini, yg selama ini kononnya berpegang kepada pantang menyentuh atau pantang menyinggung sensitiviti dan perasaan Org Melayu (sebagai tuan di Tanah Melayu ini) sejak mereka tiba di negara ini sebelum merdeka di bawa masuk oleh Britsh, sejak Tanah Melayu (yang diperbesarkan lagi menjadi Malaysia atau Melayu Raya) menjadi tempat mereka mencari makan, rupa-rupanya mereka terbukti kini , mereka tidak lagi boleh berselindung , tanpa sengaja mereka mendedahkan siapa sebenarnya kaum Cina yang ada di bumi Tanah Melayu ini…!!!

2.0 Laporan media hari ini (yang tidak dinafikan sehingga malam ini, semasa saya menulis artikel ini) menjelaskan dengan terang dan nyata, isihati mereka yang menentang hak istimewa orang-orang Melayu di negara ini.

3.0 Bukti pertama; di Kongres Ekonomi Cina Malaysia kelmarin MCA menuntut supaya Kerajaan mengurangkan pemilikan 30% ekuiti Bumiputera , tanpa segan silu terhadap UMNO yang selama ini berkongsi kuasa dalam Kerajaan Barisan Nasional yang memerintah negara ini.

4.0 Bukti kedua, saya yakin semua media arus perdana , samada dalam bahasa Melayu, Inggeris, China dan Tamil, dan yang sempat saya baca ialah Utusan Melaysia, The Star , New Straits Times, semuanya melaporkan kenyataan Presiden MCA , Dato’ Dr.Chua Soi Lek yg menegaskan, MCA tidak takut untuk berkongsi pandangan yang sama dengan DAP dalam hal yang boleh memberi keuntungan kepada masyarakat Cina. (mungkin kah Soi Lek tak takut kerana Melayu berpecah?)
(gambar hiasan)
5.0 Laporan itu memetik kata-kata Dr.Chua Soi Lek yang berkata: “MCA tidak akan sekali-kali lari daripada tanggungjawab menyuarakan pandangan dan keinginan masyarakat Cina (di Malaysia) jika tidak parti ini akan kehilangan sokongan rakyat”
Nah sudah terang lagi bersuluh pemimpin utama MCA mengeluarkan rahsia sebenar pendiriannya. Sebelum ini orang yang pendek akal mempersoalkan hak-hak orang Melayu di Tanah Melayu ini ialah para pemimpin DAP sahaja...dimana bila pemimpin DAP persoalkan hak-hak orang Melayu, pemimpin-pemimpin MCA konon marah-marah kepada DAP, lakonan sedemikian adalah demi menjaga hati pemimpin UMNO dan orang Melayu yang terpaksa mengundi calon mereka yang bertanding atas BN di kawasan majoriti pengundi Melayu. (di kawasan majoriti Cina jangan mimpilah MCA nak menang!)

6.0 Kata orang tua-tua, “Bangkai gajah tak boleh ditutup” dan pekong MCA telah terbongkar sudah…dibongkarkan oleh Presiden MCA yang memberikan isyarat jelas bahawa mereka telah bersatu dengan DAP, yang membawa kepada kesimpulan, bahawa kaum Cina di negara ini telah bersatu dalam menentang hak-hak orang Melayu, yang memberikan mereka menumpang di Bumi Tanah Melayu ini.

7.0 Tahukah DAP dan MCA akibat dari mulut lancang mereka yang menyakiti hati orang Melayu ini ?Apakah kamu ingat orang Melayu tidak faham sandiwara yang dipertontonkan kepada orang Melayu selama ini…yang sedari awal lagi bermain mata atau mengenyit mata bila berpandangan antara satu sama lain…bila kami terpandang, kamu berdua pura-pura sapu mata , kononnya masuk habuk dan sebagainya…dasar munafik…dan ular kepala dua, sifat kamu ’pepat di luar ,rencong di dalam’ ! ..dulu orang Melayu, termasuk saya, menamakan MCA dalam ceramah-ceramah pilihanraya , kononnya ‘Kafir Zimmi’ iaitu sejenis kaum kafir yang tidak menentang orang Islam, tidak menentang undang-undang Islam, tidak menentang Raja-raja Melayu, tidak menentang pemimpin Melayu atau kerajaan pimpinan orang Melayu ; yang kononnya amat jauh berbeza dengan DAP yang dikategorikan sebagai ‘Kafir Harbi’ anti Melayu, anti Islam, anti Raja-raja Melayu, anti pemimpin Melayu, anti hak-hak orang Melayu dan macam-macam lagi…!

8.0 Oleh yang demikian , ternyata kaum Cina seluruhnya di negara ini telah dengan sengaja merongkai persefahaman sosial antara kaum pendatang Cina ke Tanah Melayu (Malaysia) ini, Tunku Abdul Rahman dan Lord Reid (bagi pihak penjajah British) yang memberikan Kerakyatan Jus Soli (bunyinya Jus Solai) kepada kaum pendatang Cina dan India. Kerakyatan Jus Soli ini adalah merupakan ‘Hak Istimewa Orang-orang Cina dan India’ yang berada di Malaysia waktu itu. Dalam apa keadaan pun adalah tidak sah disebut ‘Hak Istimewa Orang-orang Melayu’ sebab yang istimewa itu adalah Kerakyatan yg diberikan kepada kaum pendatang….manakala masyarakat Melayu adalah merupakan ‘HAK ASASI BANGSA MELAYU’ yang tidak boleh dipersoalkan langsung oleh kaum pendatang ini..!!!

9.0 Oleh kerana kaum pendatang ini terutamanya kaum Cina dan India (Hindraf) telah mempersoalkan ‘HAK ASASI BANGSA MELAYU’ yang menjadi tuan kepada negara ini, maka dari segi peraturannya, secara automatik terbatal lah Kerakyatan Jus Soli..dan kesemua mereka yang menerima kerakyatan Jus Soli ini tidak layak mengundi…kerana mereka bukan lagi rakyat sah negara ini, kerana mempersoalkan Hak Asasi Bangsa Melayu. Jadi, semua kaum pendatang yang menerima Kerayatan Jus Soli ini secara automatik pula menjadi Pendatang Haram atau Pendatang Tanpa Izin…yang seharusnya disuruh meninggalkan negara ini…kerana mereka bukan lagi rakyat patriotik negara ini, sebaliknya menjadi ‘parasite yang berbahaya kepada negara ini..!

10.0 Ada sesetengah kaum China dan India keturunan Kerakyatan Jus Soli ini, pernah membuat pernyataan ,kononnya Orang-orang Asli yg tinggal di hutan rimba, tepi-tepi pantai tertentu di pendalaman negara ini sahaja yang merupakan rakyat asal negara ini, dan bukan Org Melayu. itu tidak benar…itu pernyataan orang yang dangkal fikirannya, tidak matang dan tidak mempunyai ilmu pengetahuan yang cukup dalam bidang sejarah dan sosiologi..!

11.0 Orang Melayu yang telah berada di negara ini sejak ribuan tahun lalu telah membina tamadun sendiri, dengan mewujudkan kelompok-kelompok premis tempat tinggal yang kompleks, membina negara bangsa, mewujudkan sistem pemerintahan yang teratur dengan penggunaan , mempunyai ‘Law Of The Land’ berasaskan Syariah, sistem kawalan keselamatan negeri yang teratur, memilih Raja-raja atau Ketua mereka sendiri, mengusahakan ternakan, pertanian, malah mempunyai pengetahuan yang tinggi dalam bidang pertanian, khususnya pokok-pokok herba dan tanaman pilihan yang menjadi kegemaran dunia seperti Bunga Cengkih, Kayu Manis, buah Pelaga dan ribuah jenis lagi.Mereka juga mempunyai segala sistem pengangkutan air dan darat yang teratur, peralatan nelayan dan sebagainya…

12.0 Sedangkan kaum Orang Asli, tidak membina tamadun. ..mereka hidup dalam hutan belantara atau di tepi-tepi laut dengan cara hidup yang amat mudah…mereka sering berpindah randah , apabila berlaku kematian misalnya, atau sebab2 lain . Kerakyatan Orang Asli memang dijamin.

13.0 Punca masalah sebenar ialah perangka perlembagaan ini ialah Lord Reid, seorang penduduk British berbangsa Yahudi, telah dengan sengaja mewujudkan klosa jenis Kerakyatan Jus Soli, yang ditiru dari kerangka yg dibuatnya untuk menyelamatkan Kaum Yahudi yang tidak mempunyai kerakyatan yang sah di serata dunia…dengan cara ini, mana-mana orang Yahudi yg ada dimana-mana saja negara pun bila tiba masa atau tempoh tertentu seperti lapan tahun dan sebagainya, secara automatik mereka menjadi rakayat negara berkenaan.

14.0 Malangnya wakil Queen dari Britain, Lord Mc Gallivray yang datang membawa Perlembagaan Persekutuan sempena keputusan untuk mengisytiharkan Kemerdekaan pada 31 Ogos itu, yang ditulis dalam Bahasa Inggeris oleh Lord Reid itu, tidak dibentangkan terlebih dahulu oleh Presiden UMNO Tunku Abdul Rahman, kepada cerdik pandai di Tanah Melayu, padahal negara kita mempunyai cerdik pandai yang cukup untuk menghujahkan bagi menolak kerakyatan Jus Soli itu.

15.0 Saya difahamkan dari ilmuan yg mengkaji hal ini, Tunku yang sememangnya mempunyai cara hidup British, amat mengagumi Bahasa Inggeris yang ditulis oleh Lord Reid, apa lagi yg membawanya kepada Tunku Lord Mc Gallivray yang sangat petah berbicara, telah berjaya memperdayakan Tunku untuk tidak membentangkan kepada para cerdik pandai Melayu, termasuk Pendita Zaaba yg bijaksana itu..!

16.0 Tunku yang terus menandatangani sebagai menerima perlembagaan yang dirangka oleh Lord Reid itu ,dari segi peraturannya, hanya Tunku seorang sahaja yang terikat dengan perlembagaan tersebut…kerana seluruh orang Melayu sebagai tuan kepada negeri ini tidak dibawa berunding dan tidak tahu menahu isi kandungan perlembagaan tersebut…Cuma orang Melayu masih boleh bersabar, pada waktu itu apabila cadangan Lord Reid itu memberikan Kerakyatan Jus Soli kepada kaum pendatang itu , mungkin orang Melayu sebagai tuan negeri ini dihormati…dan hak-hak mereka tidak diperrsoalkan.

17.0 Tetapi bila kaum Cina telah bersatu membela diri mereka sendiri sambil mempersoalkan hak-hak tuan asal negara ini, maka wajarlah Kerakyatan Jus Soli itu digugurkan secara automatik sekarang…wallahu a’lam bissawab..

(sumber;http://yazidothman.com/content/view/197/1/)

5 comments:

Anonymous said...

Hamba sokong 200%. Telah lama hamba fikir pekara ini. Nyah mereka dari bumi Melayu ini.

Anonymous said...

Bukankah mereka ini dibuang negeri oleh British ke Tanah Melayu kerana jahatnya mereka. Keturunan mereka ini pun sama meneruskan sifat jahat tersebut sekarang.

Anonymous said...

saya sokong cadangan ni... cadangan ditutup...

Anonymous said...

bangsa lintah broo...

atau bangsa pokok api2, yg bertengek kat atas pokok duku. kena buang jus soli tu. bagi taraf PR jee.

kalau dulu arwah bapak aku suruh panjat pokok duku dan tebang dahan yg kena makan api2 tu. pokok pangkalnya kena buang.

zek

Anonymous said...

sokong jugak berjuta2 %. Sesiapa di antara mereka ini tdk tahu berterima kasih dgn org melayu, selayaknya dinyahkan dari TANAH MELAYU ini. Seeloknya dihantar naik tongkang juga sebagai mana tok nenek mereka.