Tuesday, August 3, 2010

Grand design DAP untuk Penang keluar dari M'sia



Tuesday, August 3, 2010
Grand design DAP untuk Penang keluar dari Msia

Grand design untuk memisahkan Pulau Pinang seperti mana berlakunya kepada Singapura sedang dalam proses pembikinan. DAP sanggup untuk melakukan apa saja demi mencapai hasrat agar dapat kembali bersatu bersama PAP.

Sudah ada ura ura untuk memisahkan Pulau Pinang daripada kerajaan pusat semata mata kerana isu perbalahan Ketua Menteri dan SDO Nik Ali. Dalam perbincangan sulit mereka ada yang membincangkan tentang pemisahan negeri dari kerajaan Pusat dan mengkaji dalam bentuk apakah Singapura boleh membantu Pulau Pinang jika mereka berjaya mendapat autonomi.

Usaha mereka kearah itu sudah di rancang sejak begitu lama, mereka tidak berani membuat kenyataan secara terbuka, tindakan dan segala perancangan terlalu banyak yang tersirat hinggakan rakyat gagal melihat perancangan mereka.

Salah satu bukti sepertimana yang disiarkan oleh malaysiakini sememangnya ada sentimen yang disemai kearah perpisahan Pulau Pinang

The recent spat between the Penang chief minister and the State Development officer brought to light an issue that most people think about but dare not suggest: autonomy for Penang.


Tanda tanda kearah itu cukup banyak,yang cukup jelas apabila Universiti Nanyang akan membuka cawangan di Balik Pulau, apa rasionalnya sebuah Universiti ultra kiasu yang hanya terletak di Selatan Semenanjung mahu dibina cawangannya di Pulau Pinang? Sudah tidak cukupkah kampus Universiti tempatan?

Pecah dan perintah adalah salah satu taktik yang sedang dijalankan seperti mana saranan Menteri Mentor Lim Kwan Yew kepada Guan Eng. Hal ini benar benar berlaku, apabila DAP melakukan rezoning pengundi.

Mana mana kawasan yang punyai pengundi Melayu yang ramai akan dipisahkan, malah pengundi cina akan dimasukkan kekawasan pengundi Melayu bagi mengurangkan peratusan, ini memudahkan mereka dijadikan sebagai pengundi penentu kepada kawasan melayu.

Contoh yang paling hampir adalah di kawasan Batu Maung, majoritinya pengundi kawasan ini adalah orang Melayu, namun sekarang ini perpindahan pengundi Cina amat drastik dan meningkat tinggi. Ini semata mata untuk dijadikan bargaining chip supaya pemimpim Melayu yang bertanding dikawasan itu untuk tunduk dan mengikut arahan mereka.


Guan Eng cukup gemar ke Singapura, setiap bulan 4-6 kali pasti akan terbang ke sana untuk bertemu dan berbincang dengan pemimpin PAP. Nampaknya semua yang dilakukan ada perakra sama yang dibuat Lee Kuan Yewe di Singapura pada tahun2 1960an dahulu.

Adakah anda mahu membiarkan perkara ini berlaku?

Petikan dari Pisau
Posted by The Unspinners at 8:02 AM

(sumber;http://theunspinners.blogspot.com/2010/08/grand-design-dap-untuk-penang-keluar.html)

2 comments:

Anonymous said...

Mmg itulah sebenarnya muslihatnya. Jgn tunduk sekiranya itu yang mereka mahukan. Malaysia tidak sebesar Indonesia yang boleh memberi kuasa autonomy kepada Acheh! Malaysia ini kecil ajee...

Jgn diberi walaupun seinci kepada immigrant bangsat itu.

Anak Perelih said...

Kalau begitu.. jangan didiskriminasi kerajaan negeri yang bukan diperintah BN seperti yang kelantan alami sejak 20 tahun lalu... terengganu antara 1999-2004... padahal negeri ini diperintah oleh orang melayu dan Islam.. tapi bila UMNO lebah... mula nak bercakap tentang perpaduan Melayu...???? Mana perpaduan Melayu bila UMNO kuat..??? lagi ditekan pemerintahan PAS di kelantan dan Terengganu yang diperintah oleh orang Melayu dan Islam???? sebab tu PAs tak buloq nak berkerjasama dengan UMNO....