Thursday, June 30, 2011

Agendadaily: Gobala angin satu badan..dakwa macam-macam pasal Anwar dan PKR di Dewan Rakyat


Khamis, 30 Jun 2011 00:16
ROSLI ISMAIL

Gobala angin satu badan..dakwa macam-macam pasal Anwar dan PKR di Dewan Rakyat


Selepas keluar PKR, ahli parlimen Bebas Padang Serai,Kedah N. Gobalakrishnan cuma selak atau dedah sikit sebanyak saja pekung dalam bekas parti dimana beliau pernah jadi kaki bising dan tukang buat kecoh.

Berbanding Datuk Seri Zahrain Hashim dan Datuk Zulkifli Noordin, beliau masih ‘cool’ dan hanya sekali sekala hentam Anwar atau pemimpin PKR lain termasuk Timbalan Presiden PKR Azmin Ali.

Namun, entah angin apa petang Rabu,Gobala tala Anwar habis-habisan dan dakwa macam-macam skandal babitkan bekas Menteri Kewangan itu dengan duit haram bagi aktiviti PKR.

Malah, beliau mendakwa Anwar adalah “King of Money Laundering”.

Lagi panas Gobala yang membahaskan Rang Undang-Undang berkaitan Akta Penggubahan Wang Haram di Dewan Rakyat jua meminta kerajaan menyiasat dakwaan kononnya Anwar terbabit membekal senjata kepada kumpulan Tamil tertentu menggunakan aliran wang haram.

Bagaimanapun, ketika dakwaan tersebut, ahli parlimen Permatang Pauh itu tiada dalam Dewan.

Sungguhpun begitu, Gobala mencabar Anwar menjawab semua dakwaannya pagi Khamis dan beliau akan berada di dalam Dewan untuk mendengarnya.

Gobala turut mendakwa kerajaan Selangor dan Anwar terpaksa atur strategi memberi RM50 juta kepada Jawatankuasa Pembangunan dan Penyelidikan Felda di negeri itu supaya dapat disalurkan kepada ahli politik.

Ahli Parlimen Kota Raja Dr Siti Mariah Mahmud yang bangun untuk mencelah diminta oleh Gobala supaya wakil rakyat PAS itu bertanya atau ‘tweet’ kepada Anwar mengenai isu tersebut.

Beliau juga mendakwa pembabitan Anwar dengan wang haram sudah berlaku sejak jadi Menteri Kewangan dulu.

Katanya, sistem kronisme dan nepotisme juga dipraktikkan Permatang Pauh ketika itu.

“Satu dunia juga tahu duit haram diguna Anwar untuk jatuhkan Timbalan Perdana menteri dulu,” katanya merujuk pemilihan jawatan Timbalan Presiden UMNO antara Anwar dengan Allahyarham Tun Ghafar Baba.

Beberapa ahli Parlimen BN turut bangun mencelah meminta Gobala menjelaskan mengenai Pelan 16 September sama ada wang haram ini turut digunakan untuk membeli ahli parlimen BN selain untuk demo Bersih yang akan diadakan 9 Julai ini.

Mereka adalah Datuk Ismail Said (Kuala Krau), Datuk Bung Mokhtar Radin (Kinabatangan) dan Datuk Dr Marcus Majigoh.

Gobala mengakui bahawa beliau turut terlibat dalam pelan menawan Putrajaya itu.

Malah katanya, Anwar meminta beliau bertanya apa dan berapa ahli parlimen yang ingin lompat (keluar BN) mahu.

Beliau juga mendakwa wang itu turut digunakan untuk perhimpunan haram Bersih.

Penjelasan Gobala di dalam turut diganggu ahli parlimen PKR Indera Mahkota, Azan Ismail.

Barangkali tiada idea untuk menafikan apa didedahkan Gobala, Azan bertanya sama ada ahli parlimen Padang Serai itu sudah makan tengahari atau belum.

Lalu dijawab, Gobala, “ Baru nak makan PKR,” disambut gelak penyokong-penyokong kerajaan.

Malah dilihat terdesak bagi menghalang Gobala terus melondehkan Anwar, Azan sekali lagi bangun dan sengaja mengemukakan pertanyaan setuju atau tidak diadakan peraturan ahli parlimen dikenakan ujian air kencing sebelum berucap.

“Kita nak tengok ada dadah atau mabuk atau macam mana,” katanya seolah-olah mahu mengambarkan Gobala mungkin mabuk ketika berhujah.

Cabaran itu disambut Gobala dengan meminta Bentara Dewan mendapatkan doktor dan berkata, “Sebab saya memang mau kencing,”.

Gobala terus berhujah mendakwa bagaimana Anwar mungkin menggunakan wang haram untuk pesongkan rakan-rakannya dengan mengatakan Putrajaya boleh diambil alih.

Bagaimanapun, beliau tidak tahu sebanyak mana Permatang Pauh ada wang haram tetapi mendakwa mungkin Azmin dan ahli parlimen Sungai Petani, Johari Abdul tahu.

Senang cakap memang panas telinga kalau Anwar dan ahli parlimen pembangkang lain dengan Gobala yang angin satu badan di Dewan Rakyat.-29/6/2011- OLEH ROSLAN BIAN

(sumber;http://agendadaily.com/Muka-Hadapan/gobala-angin-satu-badandakwa-macam-macam-pasal-anwar-dan-pkr-di-dewan-rakyat.html)

2 comments:

Anonymous said...

Sejak bila sanjung orang Pariah? Nampak Ular dengan keling, pukul ?????? dulu? Lupa ke?

Anonymous said...

Helo Anon June 30, 2011 7PM...Yang menyanjung PARIAH selama ini adalah PAKATAN...PKR & PAS...Perhimpunan BERSHIT siapa yang sanjung AMBIGA tu...bangsa apa ek?

Gobala ni kan orang kuat PKR dulu begitu juga Dato' Nalla...kasihan ANWAR habis madu sepah di buang.Thats the price sleeping with the ENEMY. Sekarang semua RAHSIA BESAR telah terbongkar di Parlimen.

Nampak Ular dengan keling ...Jangan pukul Ular tapi campakan ular tu pada mereka yang berperangai macam ULAR kaki PUTAR BELIT dan Kelentong Rakyat ..Guess Who? Lu Fikir lah ...Sendiri