Monday, June 27, 2011

Panasss.! Apa Sudah Jadi..? Kenapa MHI TV3 Sokong BERSIH 2.0..? Media Prima Tolong Kasi Bersih....!


Sunday, June 26, 2011

Sudah pasti ramai yang cukup mengenali wajah salah seorang pengacara siaran pagi di TV3, Malaysia Hari Ini [MHI]. Wajah wanita bertudung diatas itu adalah Wardina Safiyyah....

Wardina Safiyyah 39 tahun, mula melonjakkan namanya ketika melakonkan watak dalam siri sitcom telivsyen “Spanar Jaya” bersama Opie Zami anak Allahyarham Zami Ismail.
Ketika itu Wardina belum lagi bertudung..., membawa imej gadis seksi dan memiliki wajah kacukan....

Mutakhir ini, kemunculan Wardina hanya boleh kita tatapi setiap pagi menerusi slot MHI di saluran TV3 yang dikuasai pengurusannya oleh Media Prima.

Baru baru ini Wardina pernah menggemparkan pentas politik media maya menerusi perang Facebook, Tweeter dan Blog apabila tercetusnya cerita Wardina secara sinis mahu aktif politik tetapi bukan bersama komponen kerajaan BN....

Semalam semakin terserlah apabila tersebar beberapa gambar gambar Wardina menyertai program PKR yang “berselindung” disebalik nama program pemimpin kerajaan negeri bersama rakyat, tetapi... hakikat sebenarnya program untuk mempromosikan BERSIH...


Gambar hadirin yang datang dengan mengenakan warna kuning, lihat dengan teliti beberapa krew penganjur pentas yang memakai T Shirt BERSIH....

Gambar dibawah ini pula..., Wardina sedang berucap dalam majlis tersebut...!!


Manakala gambar dibawah ini pula, Wardina bersantai untuk duduk minum minum dengan pimpinan PKR, Azmin Ali dan Nik Nazmi. Malah yang duduk bertentangan dengan Wardina dengan jelas mengenakan pakaian T Shirt BERSIH...

Seronoknya hidup yang sedang dinikmati oleh Wardina! Beliau dicurahkan dengan bayaran mewah oleh TV3 tetapi secara terbuka sudah berani menunjukkan sokongannya terhadap Pakatan Pembangkang.

Apakah Wardina akan menjejaki tapak tapak kaki Ustaz Bob Lokman tak lama lagi..? Dengan segala bukti ini, adakah pihak Media Prima dan TV3 hanya akan berdiam diri...??


Semoga apa yang berlaku sewaktu siaran Maharajalawak tidak berulang... Masih ingat lagi bagaimana ketika itu Bob Lokman hadir dengan memakai jubah membuat pengumuman secara live yang tidak ada langsung dalam skrip penerbit....

Mana tahu nanti tiba tiba Wardina Safiyyah akan lakukan perkara yang serupa..?

Posted by Medan Info Kita at 10:45 PM 0 comments

(sumber;http://medan-info-kita.blogspot.com/2011/06/panasss-apa-sudah-jadi-kenapa-mhi-tv3.html)

19 comments:

Anonymous said...

aku lagi dulu menyampah tengok muka perempuan ni... banyak lagi wanita lain yang menggantikan tempatnya. tapi sebelum singkirkan dia dari TV3, elok tengok dulu kontrak.. tak pasal-pasal kena saman!

Anonymous said...

lebih baik wardina berhenti kerja dengan Tv3 dan aktif sepenuhnya dalam politik , itu lebih baik baginya daripada 'curi rezeki' dengan Tv3 ! sekiranya dia merasakan cukup power/glamour, bertandinglah sebagai calon PKR pada PRU akan datang !

hakikatnya , golongan sebegini terlalu ramai dalam badan2 kerajaan , dalam pasukan PDRM,dalam ATM , dalam PETRONAS, dalam PROTON dan sebagainya , mereka berkerja dengan kerajaan , tapi sokong pembangkang dan anti kerajaan , manusia2 sebeginilah yg menjadi parasit dan harus ditolak keluar ..

Anonymous said...

Tv3 tak akan berani ambil tindakan punya ! dalam Tv3 itu sebenarnya ramai orang2 pembangkang , jadi agen dan spy pembangkang , dari merekalah pihak pembangkang sering mendapat apapun info yg dipolitikkan ,

Tv3 tak akan berani buat tindakan ! tak caya tengoklah ...

Anonymous said...

Knp perlu di amek tindakan? kata negara yang bebas. kita sbgi rakyat bebas untuk memilih dan mengundi sapa saje. x kan la nk kerajaan same smpai bpuluh2 tahun?? rakyat mnjdi hambe! itu la kena la ade politik yang 'bersih' baru negara aman.. open ur mind la brother..

myra hussin said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

tk paham gk mentaliti org kite...sekalipun org yg makan gaji ngan kerajaan tu pro-pembangkang, nape org tu kene buang keje kalau die mmg rajin bekerja?kalau die pro-kerajaan tp malas keje n MC memanjang, harus dikekalkan ke jawatannya?dh malaysia ni BN yg pegang, die keje la ngan kerajaan BN...kalau malaysia ni pembangkang yg pegang, die still gk keje ngan kerajaan kn?
p/s: err...motif taruk gmba wardina yg tk bertudung tu nape ek?lawa lg kalau taruk gmba yg bertudung...

Anonymous said...

lancau pnye blog..p jilat jbur najib eh slah NaJin la wooiii...klu PR memerintah nt korang y skong umno-bn dipersilakan berhenti. bt pe korang kj ng krajaan PR? sampah pnye blog. Otak kosong akal ad pn xbrguna..sia-sia tuhan anugerahkn akal kt ko puuwwiiii!!!!

Anonymous said...

tq to u MR.. pada pendapat saya seorg pelajar sc politik, kritikan anda hanya normal dimana tidak terlalu cenderung ke arah mana2 parti sebaliknya bercakap secara adil utk ke semua parti..di mana anda berkata baik ttg Dr Lo Lo' dan juga pendapat anda terhadap Ambiga & BERSIH..tahniah .. sebeginilah blogger yg saya nak cari..bukan mengutuk parti lain.tq

Anonymous said...

kenapa nak pelik kalau wardina sokong pembangkang tapi kerja dengan TV3.is it tv3 is belongs to BN?? Malaysia negara demokrasi beb..bebas memilih..

ana said...

Mohon delete gambar wardina yg x brtudung.

Kenapa sengaja mahu mempamerkan keaiban orang lain, sedangkan keaiban diri sendiri x terhitung?

Sesiapa yg menutup keaiban saudaranya, Allah akan menutup keaibannya di akhirat kelak.

Semoga Allah memberi keampunan kepada kita semua.

Anonymous said...

ASTGFIRULLAH AL AZIM...xelok nk aibkan org.,,perbetulkan diri sendiri yg kurang betul tu!!!!!!!!!!!!!!!

DAMN IT!!!

Anonymous said...

harap di delete gambar wardina x bertudung tu. kesian dia dihebahkan aurat nya. what if itu keluarga kita, mesti kita xnak gambar x bertudung yang lama tu di hebahkan. harap faham, ALLAH maha pengampun.

Anonymous said...

Kena saman xlama lg blog ni..

Shopgeek said...

delete la gambar tuuu....berdosa! jangan tambah dosa lagi kat orang ramai...yang lebih dosanya awk tanggung gak sbb tayang upload gamba tu....apa ni!!,berakhlak la sikit

Anonymous said...

saudara, maaf berkata...sy rasa adalah lebih baik awak delete saja gambar beliau yg tidak berhijab itu..kerana dia pun telah lama berhijab...hormatilah dia sebagai saudara seagama..kita ini islam, dalam islam kita harus menjaga aib saudara seislam kita, menegur + menasihatinya secara berhemah bukan dgn mebuka aib nya...jgn kerana politik kita yg islam ini sanggup bermusuhan sesama saudara seislam..dan jgn kerana politik sempit, kita hingga sanggup membuka aib org lain..

Unknown said...

Harap saudara dapat remove gambsr tersebut .. sekarang kan wardina dah bertudung..

Anonymous said...

salam. saudra b'ckp mengenai politik...tapi kenpa perlu diltakkan gmbr wardina x b'tudung? hormatilah dy sbg seorang yg sdh berubah ke arah kebaikan. x baik mengaibkan org. sdh ckup ke amalan saudra sampai nk buat mcm tu kat orang? semakin rmai yg tgk gmbar ni..saudra yg kena tanggung akibatnya sbb saudara yg mendedahkan aurat wrdina.

Anonymous said...

tuan punya badan pon tanak amek inisiatif cari dan larang org atau blog2 yg sebar gmba dia seksi dulu.. kalo betol2 dh berubah mesti kita malu badan ditayang satu dunia..mesti cari jalan smpai lubang cacing pon mcm mna nk bt..ini tak ''kalo rasa berdosa tak payah tgk'' ayat dia..

Anonymous said...

bnyk btol komen pasal aurat tu..BLOGER ni akan remove gambar ni klau dy faham apa itu ISLAM