Friday, June 3, 2011

PERKASA: Kera di hutan disusukan


Kera di hutan disusukan


KUALA LUMPUR 02Jun2011: PERKASA ucap tahniah pada MCA dan MIC atas kejayaan mendapat biasiswa untuk 7I baki pelajar Cina dan II pelajar Lndia yang tercicir sebelum ini.Tahniah juga pada kerajaan dan saya percaya biasiswa JPA kini sudah di tahap 5O-5O.

Semuga kaum cina dan india akan menghargai kemurahan hati kerajaan dan MCA dan MIC kata mereka gembira.Bila gembira tentu kaum Cina dan India balas budi.Kata Ibrahim Ali Presiden PERKASA melalui kenyataan media nya hari ini.

Ia merujuk kepada kenyatan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Nazri Abdul Aziz yang berkata bahawa jemaah menteri meluluskan seramai 86 pelajar cemerlang dalam peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia yang sebelum ini gagal mendapatkan tempat di universiti luar negara kini akan ditawarkan peluang melanjutkan pelajaran mengikut program berkembar di universiti tempatan swasta dengan biasiswa Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA),yang juga bakal menyaksikan pelajar cemerlang berkenaan akan melanjutkan pelajaran ke luar negara, akhirnya.

“Buat masa ini, jika kita hantar mereka ke universiti tempatan bagi mengikuti kursus yang tidak dipilih mereka serta tidak berpuas hati, kita terpaksa membelanjakan RM14.8 juta. Jika kita hantar mereka ke luar negara, kos akan naik kepada RM52.1 million.

Nazri Aziz juga berkata pelajar berkenaan, yang terdiri daripada tiga Melayu, 71 Cina, 11 India dan seorang Bumiputera Sarawak, akan ditempatkan di bebebapa IPTS antaranya Universiti Perubatan Antarabangsa, Monash University Malaysia, Universiti Teknologi Petronas dan Universiti Multimedia Malaysia.

Dimaklumkan seramai 86 pelajar cemerlang dalam peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia yang sebelum ini gagal mendapatkan tempat di universiti luar negara akan kini ditawarkan peluang melanjutkan pelajaran mengikut program berkembar di universiti tempatan swasta dengan biasiswa Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA).

Sementara itu PERKASA mengesa kerajaan turut menyelesaikan ramai pelajar bumiputra yang memohon dengan MARA,tetapi belum dapat walaupun kelulusan cemerlang.

Ini termasuk pelajar pelajar yang menuntut di Mesir terutama bidang perubatan.

Dimaklumkan “usahkan biasiswa, pinjaman pun tak dapat, Ada yang hanya di biayai pinjaman kos bayaran universiti tetapi kos sara hidup ditangong sendiri oleh pelajar”.

Dato Ibrahim Ali seterusnya berkata “Ada yang terpaksa berhenti kerana masaalah kewangan.Kepada kerajaan,ingatan PERKASA mudah saja,jangan yang di kejar tidak dapat,yang di kendong keciciran”.

“Jangan biar Melayu menangis dalam kegembiraan kaum lain.Prihatin lah sebagaimana layanan yang di beri oleh JPA saperti yang di perjuangkan oleh MCA dan MIC”. mengakhiri kenyataan media beliau.

Sediakan Payong Sebelum Hujan.

(sumber;http://www.pribumiperkasa.com/?p=5692)

5 comments:

Anonymous said...

pemimpin umno mmg pro cina............mmg celaka...kalau cina mati hidup balik tak kan tolong...india jgn harap la.melayu pun dia dh bakar hidup2.simbah asid.........itu la celaka nya umno..yg undi dia melayu yg di tolong nya cina.bila melayu minta tlg umpama minta sedekah..sekarang dh berjangkit kat pas pulak.........melayu gak rugi sial..perdana menteri melayu raja melayu tapi rakyat melayu kedana

Anonymous said...

Pihak Perkasa,

Minta tubuh biro khas merisik latar belakang tiap 71 bukan bumiputra ini..

Pastikan mereka Rakyat Malaysia Tulin.. bukan dari keluarga PATI yang mencuri guna dokumen palsu.

JAMESBOND.

Anonymous said...

Nampak macam tak ada beza dengan pR. Semakin terhakis lah keistimewaan kaum bumi putera.
Harap Perkasa daftar diri sebagai parti politik. Kita join perkasa ramai-ramai. UMNO makin tidak relevan lagi.

Anonymous said...

Sekarang ni kita orang melayu tak boleh percaya pada siapa pun.... semuanya sama je.. Melayu tipu Melayu... Yang bersongkok tinggi dengan cara nya, yang berserban sebesar bakul dengan caranya... Yang puak kelentong rakyat dengan caranya.... akhir sekali melayu dijual oleh melayu sendiri la jawabnya... sekarang pada sapa mau percaya.... semuanya tak boleh pakai... mau tipu saja...

Anonymous said...

aku memang benggang giler + tak puas hati memang celaka la si nazri nie .... memang betui la orang dok kata UMNO ni UMNGOK