Friday, June 3, 2011

PERKASA: Biasiswa Pelajar Melayu


http://www.pribumiperkasa.com/?p=5698


KUALA LUMPUR 03Jun2011: PERKASA memohon kerjasama Ibu Bapa dan Pelajar Melayu/Pribumi yang mendapat 7A+ didalam peperiksaan SPM tahun 2010 yang tidak mendapat Biasiswa JPA,MARA,KPM atau KPTM agar dapat menghubungi Pejabat PERKASA dengan memberi salinan keputusan dan latarbelakang keluarga.

Kes 7I pelajar Cina,II pelajar India dan 4 bumi dapat 21.6juta @ RM251k (seorang) tapi 500 pelajar kritikal Medic Melayu di Mesir cuma perlukan pinjaman RM160K seorang sahaja, jumlah 80juta sudah 1 tahun tidak dapat diselesaikan dan sepatutnya dapat danasiswa Yang DiPertuan Agong bawah kuasa fasal I53.

“Biasiswa untuk bukan Melayu bukan sebagai hak. Sebagai Presiden Perkasa, Saya amat kesal”. menurut satu kenyataan dari Pejabat Presiden Perkasa YB Dato Ibrahim Ali sebentar tadi.

“Sebagai contoh,I8 pelajar melayu dalam kursus perubatan CUCM tidak di beri biasiswa,manakala lain lain kaum dapat dan ini jelas tindakkan double standard”. Kata Ibrahim Ali menerusi kenyataan tersebut.

PERKASA dengan ini memohon ibubapa menyerahkan maklumat yang di sebutkan tadi untuk tindakan segera.

Satu perhimpunan raksasa akan diadakan jika perlu (perkasa akan di bincang semasak masaknya), melibatkan pelajar,ibubapa yang terinaya.

Semua NGO NGO melayu yang prihatin akan turut hadir bagi menuntut hak umat Melayu dan Pribumi.

Semua maklumat boleh di kirimkan atau disalurkan melalui alamat saperti dibawah

1. Pejabat (Vitual) Urusetia Perkasa : Urusetia Perkasa

2. Pej. Urusan PERKASA :
PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA)
808 Tingkat 8, GRAND SEASON AVENUE. 72, JALAN PAHANG, 53000 KUALA LUMPUR

3. Pejabat Media Perkasa:
No. 27-2, Jln 3/23A, Taman Danau Kota, Jalan Genting Kelang, Setapak, 53300 KL.

Kerjasa sama kepada semua Ibu Bapa Pelajar adalah diharapkan untuk membolehkan Perkasa bertindak mengikut saluran yang benar dan sah disini undang undang tubuh Tanah Melayu.

(sumber;http://www.pribumiperkasa.com/?p=5698)

5 comments:

Anonymous said...

Salam. Saya juga seorang pejuang HAK-HAK MELAYU(Malay rights). Tetapi saya kurang bersetuju dengan kenyataan YB Ibrahim Ali bahawa 'biasiswa untuk bukan Melayu bukan sebagai hak'.

Sefaham saya, di bawah Article 153 Perlembagaan, Yang Dipertuan Agung hanya berkuasa MERIZABKAN sebahagian dari biasiswa, tempat melanjutkan pelajaran, lesen, permit, kontrak Kerajaan dan sebagainya kepada Melayu/Bumiputra berdasarkan SISTEM QUOTA yang ditetapkan oleh Kerajaan.

Saya percaya kaum bukan Melayu pun berhak mendapat biasiswa, tetapi mereka tidak layak menerima biasiswa yang telah diRIZABkan kepada pelajar Melayu/Bumiputra.

Anonymous said...

aku pun terasa sebagai anak melayu, hanya dgn ucapan dan teguran sikit kerajaan dah sanggup akur dgn suara2 cina.. di mana yg dikatakan memperjuangkan hak2 melayu apakah menteri2 lain hanya melihat dan akur tunduk tanpa melihat nasib pelajar melayu lain,yg mendapat untung adalah pelajar cina, sudah tiba masanya kita bangkit melawan suara2 kaum cina yg sudah melampaui batas, memijak kepala2 melayu sesuka hati,PM tak mampu bersuara hanya kerana mahukan sokongan undi kita sebagai rakyat berbangsa melayu harus mempertahankan hak2 yg sudah digenggam kaum mereka, parti politik takmampu lagi menjaga hak2 melayu BN mahupun PR sanggup jual hak2 bangsa sendiri demi kepentingan diri sendiri,bagi aku tak usah dilayan lagi PRU 13 biar tiada siapa yg menang dan kalah, MELAYU HARUS BERSATU BIAR HARUS DIBAYAR DGN APA SEKALIPUN.......

Anonymous said...

AKU MENUNGGU KEHADIRANMU SEMBANGAT 13 MEI

Anonymous said...

sudah tiba masa nya kaum melayu membantah soal biasiswa. Syabas YB IBRAHIM ALI.

Anonymous said...

aku hilang sabar.duit nak undi tak bagi.dajal2 mca mic haram tak buat kerja tarik pengundi.politik ugut mengugut.apa kejagahnya.