Monday, January 3, 2011

Gempar! Karam Singh Walia Yang Mabuk Nyaris Dipukul Kerana Hina Bangsa Melayu Di Klang!

Isnin, Januari 03, 2011


(Video disertakan dibawah) Semakin melampau nampaknya. Karam Singh Walia yang kononnya petah berbahasa Melayu sebenarnya mempunyai hati yang tidak baik terhadap orang Melayu sendiri. Dia kononnya menyebut penghinaan tersebut ketika mabuk. Dan kawan India teman cakap, kalau nak tahu kejujuran seseorang dari hati sanubarinya, dengarkan kata-katanya ketika seseorang itu mabuk.

Maka itulah agaknya kejujuran Karam Singh Walia ke atas orang Melayu. Wartawan yang memenangi beberapa anugerah ini hakikatnya bekerja kerana periuk nasi. Hatinya, undinya dan jiwanya pasti bersama pihak anti-Melayu.

Kata orang, bukan kata teman, orang seketurunan Karam Singh yang hilang serban atas kepala ni memang pandai menipu dan berpura-pura. Perbuatan seperti Kapal Singh dan Karam Singh menambahkan lagi pengukuhan ke atas subjek dan predikat tersebut.

Bangkit kemarahan, sekumpulan lelaki kepung wartawan TV

SHAH ALAM 2 Jan. - Wartawan terkenal sebuah stesen televisyen swasta terpaksa melalui saat-saat mencemaskan apabila 'dikepung' oleh sekumpulan lelaki yang naik berang ekoran tindakannya mengeluarkan kata-kata berunsur penghinaan kepada orang Melayu.

Dalam kejadian di sebuah restoran di Klang dekat sini beberapa hari lalu, wartawan yang sering muncul di kaca televisyen dengan laporan isu alam sekitar itu mengaku telah mengeluarkan beberapa perkataan boleh membangkitkan isu perkauman.

Antaranya dia mengaku ada menyebut orang Melayu bukan berasal dari Malaysia atau Indonesia serta tidak pintar.

Dia yang dipercayai mengeluarkan perkataan tersebut ketika sedang mabuk mengakui, telah tersalah cakap hingga boleh menimbulkan salah tafsiran.

Berikutan itu dia memohon maaf daripada kumpulan lelaki tersebut serta seluruh masyarakat Melayu di negara ini.

Selama ini, wartawan tersebut berjaya menarik perhatian orang ramai dengan pendedahan berani berhubung isu pencemaran alam sekitar.

Selain itu, dia mendapat penghormatan khususnya daripada orang Melayu kerana kepetahan berpantun dan berperibahasa dalam setiap laporannya.




Benarkah Karpal Singh menyebut Melayu 'sakai' dan 'lancau'. Dia terlalu takut untuk mengakuinya. Tetapi orang Melayu yang mendengar di situ tidak mabuk. Jadi siapakah yang benar?

DITERBITKAN OLEH IPOH MALAY PADA 11:56

(sumber;http://ipohmalay.blogspot.com/2011/01/gempar-karam-singh-walia-yang-mabuk.html)

8 comments:

Anonymous said...

babi bengali ..dh agak dh..spy pembangkang pun.........tv 3 mmg bodoh sebodoh dia buat iklan hariraya mcm iklan krismas..........funder cina kot tv 3 ni..grand semcm jer.mana dtg duit..tak rasa umur mcm tu blh berjaya dan ada duit banyak

Anonymous said...

dah lama saya meluat dengan peribahasa dia. bodoh ke apa kita orang melayu terpesona dengan dia. banyak khazanah nenek moyang melayu menjadi warisan kita. tapi kita bangga dengan peribahasa dan pepatah dia yang diterjemah dari budaya bukan melayu, diperkatakan balik dalam bahasa melayu. budaya melayu tidak seperti peribahasa dia, kita lebih berseni.
kenapa tiada orang pertikai, membiarkan saja peribahasa bahlol dia berleluasa?
bahlol dan bangang. tv3 perlu semak balik, peliharalah kesenian dan kebudayaan melayu. jangan dikotori oleh peribahasa yang tak sesuai dengan budaya melayu.
tak ada apa yang lebih dengan dia. atas dasar memelihara perhubungan kaum, kita mesti korbankan warisan kita?
di sekolah tidak ditekankan peribahasa kerana memelihara hati bukan melayu. anak-anak kita tak faham peribahasa. bila si bodoh ni gunakan peribahasa bahlol dia, semua orang anggap dia pandai tanpa menyedari peribahasa dia menyimpang.
tolonglah tv3, hapuskan peribahasa bangang orang bangang ini.

Anonymous said...

peribahasa ala benghgali ni -jangan disambut salam tangan lebat bulu
makna- jangan percaya pada benggali bernama karam

Anonymous said...

Seriously...Sy x faham dgn org melayu ni?? sy tgok video ni berkali2 dah tapi sy dapati karam singh x ada kesalahan besar pun. dia meminta maaf dgn baik2 tapi org2 yang mengepung dia yang terpekik terlolong.. tu kan lebih memalukan.. sbenarnya melayu ni lagi teruk penghinaannya terhadap bangsa lain.. cuba lah anda baca kata2 yang telah anda post ni, lagi teruk x sopan.. inikah bangsa melayu yang memperjuangkan melayu.. sdh jelas2 salah.. memalukan bangsa melayu je.. sy bukan melayu but i'm muslim and sy mmg malu dgn perlakuan seagama sy. marah x pakai otak.. mungkin karam singh terpaksa buat pengakuan sbb di ancam.. dan org2 melayu yg terpekik2 tu yang x pakai otak!!!

Anonymous said...

Sy rasa karam singh yang betul dan org2 yang mengepung dia ni yang overdose.. cetek ilmu..

Anonymous said...

Memang memalukan.. Org2 ni memang memalukan.. sungguh memalukan.

Anonymous said...

Cubalah anda di luar sana nilai yang pandai menggunakan otak..cuba anda perhatikan siapa yang lebih kurang ajar dan menghina di sini..? sy percaya bahawa karam singh x ada sebut prkataan (sakai dan lancau) tapi di adakan oleh org2 yang kurang ajar ni.. sbb mereka adalah org2 yang x ada ilmu.. org kampung xda pelajaran.. sy sgt malu menonton video kurang ajar ni.

JANGAN KLIK said...

ntah.memandai je ko tulis camni...eeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii memelaukannnn