Tuesday, January 11, 2011

PRK Tenang : Tindakan UMNO "Slow" Nak Mampus?


Tuesday, January 11, 2011
PRK Tenang : Tindakan UMNO "Slow" Nak Mampus?

Poster di atas tersebar luas di sekitar Labis. Nampaknya pihak Pakatan Haram bukan main-main untuk cuba menawan kerusi DUN Tenang.

Saya sebenarnya malas nak kritik UMNO berlebihan, tapi suka atau tidak kita kena tulis demi kebaikkan parti yang saya sokong. Untuk pengetahuan pembaca, beberapa hari lepas pemimpin Pakatan sudah mula 'menyerbu' sekitar Labis dengan ceramah-ceramah mereka. Walaupun SPR sudah beri amaran tetapi amaran ini dilihat tidak diperdulikan mereka.

Hari ini pengundi sekitar Labis disajikan dengan ceramah oleh Mat Sabu, ini sebenarnya bukan program ramah mesra, tapi program ini sebenarnya untuk meraih undi daripada penduduk serta pengundi di sana.

Dan pagi ini saya difahamkan bahawa, 1000 bungkus pulut kuning di agihkan dari rumah ke rumah oleh orang PAS.Mereka fokus kepada rumah yang tiada bendera BN. Bila mereka dapati rumah tersebut tiada dikibar bendera BN atau UMNO. Mereka bertindak masuk dengan memberi pulut kuning serta disajikan dengan pelbagai janji jika mereka berjaya menawan kerusi DUN Tenang.

Nampaknya dalam hal ini, UMNO/BN terlalu 'slow' mungkin kerana tidak mahu melanggar arahan yang dikeluarkan oleh SPR. Saya difahamkan UMNO Labis sudah diagihkan bendera, tapi mereka tidak mahu pasang atau menaikkan di sekitar rumah-rumah penduduk. Mungkin mereka bimbang akan dikenakan tindakan oleh SPR.

Tetapi berbeza dengan PR, ada bendera mereka sudah dinaikkan di sekitar rumah penduduk terutama Kg.Tenang dan Kg. Segamat dua buah kampung ini saya difahamkan bahawa perkampungan orang asli.

Hello UMNO/BN.. Tidur lagi ke? Jangan tidur lagi!! Jangan Tidur lagi!!!
Dicatat oleh Double Y di 11:07:00 AM

Label: Dun Tenang

(sumber;http://networkedblogs.com/cQ22M)

No comments: