Friday, January 21, 2011

PRK DUN Tenang: Calon BN Perlu Sokongan Padu

Friday, January 21, 2011
DUN Tenang: Calon BN Perlu Sokongan Padu
Pencalonan Mohd Azahar Ibrahim merupakan kejutan buat penyokong Umno di Bahagian Labis. Walaupun ayah beliau yang dikenali sebagai 'Tok Yim' merupakan seorang yang dihormati kerana pernah menjawat jawatan Ketua Bahagian, Adun dan Senator, namun Mohd Azahar bukanlah pemegang jawatan utama di Umno Bahagian ini.

Beliau berpengalaman sebagai Bendahari Pemuda Umno sebagai jawatan terakhirnya di dalam parti dan kini hanyalah ahli biasa di Bahagian Labis.

Megikut beberapa sumber, pemilihan beliau dianggap sebagai jalan terbaik untuk mengelakkan isu berkaitan serta mengurangkan impak perpecahan di dalam parti Umno pada PRK pertama yang berlangsung di Johor sejak PRU 2008.

Selain itu, ia merupakan medan terbaik untuk menguji formula DS Najib yang mahu memilih calon BN yang tidak semestinya pemimpin utama parti sebagai calon BN dalam pilihanraya akan datang.

Namun begitu, semua pimpinan Umno Bahagian khasnya terutama pengikut tokoh-tokoh yang tersenarai dalam pencalonan akhir perlu memberi sokongan padu demi memastikan kemenangan calon BN.

Perkara negatif seperti sabotaj dalaman perlu dielakkan demi menjaga maruah parti.

(sumber;http://umnojohor.blogspot.com/)

No comments: