Monday, May 18, 2009

Amaran Hindraf: Batalkan arahan atau 'perang'



Athi Veeranggan | May 18, 09 6:32pm

Pengerusi Hindraf, P Waythamoorthy memberi kata dua kepada kerajaan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Tarik balik arahan terhadap abangnya yang juga pemimpin Hindraf, P Uthayakumar untuk bertemu dengan lembaga penasihat ISA atau bersiap sedia untuk berdepan sekali lagi dengan protes jalanan di seluruh negara.

Waythamoorthy yang tinggal di London berkata arahan ke atas Uthayakumar selepas beliau dibebaskan tanpa syarat dari Kem Tahanan Kamunting, adalah tidak sah dan melanggar perlembagaan.

Oleh itu, beliau menggesa pihak berkuasa supaya segera menarik balik arahan tersebut, dan jika tidak, pergerakan itu akan mengisytiharkan 'perang' terhadap kerajaan Najib.

Menurutnya, tindakan lembaga penasihat ISA itu melampaui Perlembagaan Persekutuan dan "satu ugutan untuk menahan semula Uthayakumar".

Waythamoorthy kini sedang menziarahi tempat-tempat suci di India sebagai memenui niatnya ekoran pembebasan abangnya daripada tahanan di bawah ISA.

(sumber;http://www.malaysiakini.com/news/104577)

komen zmsegamat; Tahniah kepada kerajaan; Inilah yang di katakan "Buat BAIK berpada-pada, buat JAHAT jangan sekali" dan kita hendaklah ingat bahawa "Buah peria itu kalau ditanam di atas sakar, dibaja dengan madu, disiram dengan manisan, dan di letakkan di atas tebu, apabila masak pahit juga". Pertubuhan haram pun boleh ugut kerajaan, ni kan pulak yang tak haram....

6 comments:

Anonymous said...

Ganyang Hindraf..ganyang Hindraf..

ALLAHUAKBAR! ALLAHUAKBAR!

>>rakyat Malaysia

pa'loi said...

Dia telah lari dari tujuan asalnya,

dia ditipu anwar...

YANG GAMBI said...

inilah manusia yang telah diajar oleh Anwar, sehinggakan tidak ada tertanam perasaan hormat lagi keatas perlembagaan Malaysia, Ra-Raja berpelambagaan dan orang Melayu.

Kawan telah melebelkan manusia ini Keling Paria yang taraf lebih rendah kastanya di India, manusia ini tidak akan mengenang budi dimana bumi dipijak,disitu langit dijunjung.

Kalau itulah cabaran manusia ini kepada PM kita, bermakna dia telah mencabar kesabaran orang-orang Melayu. Kita akan sahut cabaran mereka. Allah hu Akbar !!!!!!!!!!

Kita bersama-sama berdiri mendokong keptusan Pemimpin kita, harap-harap Melayu yang menyokong PAS dan PKR sedar ini semua.......

epinkluang said...

Kerajaan Malaysia tak takut ugutan keling paria ramai pesara tentera yg sangup berjuang kerana Negara.

joegrimjow said...

waah
ku baru tahu pasal ni
aiseyy
camne ley jadi camni

PEMUDA PUDU said...

Kerajaan sudah sepatutnya mengambil satu tindakan yang drastic kepada Hindraf. Jika ini dibiarkan, mendatang pasti akan lebih teruk lagi perihalnya. Sedangkan melayu terus berpecah..