Sunday, February 21, 2010

Pijak gambar, kaki mau potong. Kekejaman politik di P.Pinang.

Pijak gambar, kaki mau potong. Kekejaman politik di P.Pinang.
Posted by che_wan

Dis 30



BUTTERWORTH, 28 Dis (Bernama) -- Seorang lelaki yang terlibat dalam kekecohan semasa satu demonstrasi di hadapan Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang pada 30 Nov lepas, cedera diserang sekumpulan lapan lelaki di kawasan Perusahaan Mak Mandin di sini, semalam.

S. Krishnan Nair, 46, berkata dia yang diserang dengan senjata tajam, menerima 16 jahitan apabila paha kanan dan bahagian belakang badannya dikelar manakala dadanya ditumbuk.

Dalam kejadian kira-kira 10 malam itu, mangsa yang bekerja sebagai penghantar surat dalam perjalanan dari Butterworth ke Mak Mandin dengan menunggang motosikal.

BERNAMA



Hanya kerana memijak gambar Lim Guan Eng, aktivis demontrasi dihadapan bangunan Dewan Undangan Negeri, S Krishnan Nair, telah diserang dan dicederakan hanya semata2 untuk membalas dendam oleh samseng2 yang tak dikenali.

Mangsa telah menceritakan detik2 cemas peristiwa tersebut yang disifatkannya "amat ganas" memandangkan beliau yang telah berumur diserang oleh 6 lelaki yang lengkap bersenjata tajam.

Krishnan Nair, 46, telah lama berjasa dikawasan penempatannya serta menjawat jawatan naib pengerusi Rukun Tetangga selama sudah hampir 14 tahun. Beliau juga terlibat secara langsung didalam membela isu Kampung Buah Pala yang telah dorobohkan oleh kerajaan negeri DAP P.Pinang.

Beliau yang merupakan aktivis kemasyarakatan dikawasannya mengesyaki perbuatan menyerangnya itu dilakukan oleh mereka2 yang berdendam dengannya sewaktu perhimpunan bantahan terhadap Lim Guan Eng dan juga kerajaan negeri DAP dihadapan bangunan DUN P.Pinang.

Motif serangan juga dapat dikenal pasti kerana penyerang2 yang menyerang Krishnan Nair hanya memfokuskan untuk memotong kaki beliau. Ini menurut mangsa, semestinya isu ini berkaitan dengan perbuatannya memijak gambar Lim Guan Eng.





Kes ini jelas menunjukkan bahawa Lim Guan Eng dan juga kerajaan DAP bertindak ala2 samseng bagi menangani kritikan dari penduduk2 setempat. Lim Guan Eng dan juga DAP jelas tidak bertamadun didalam menyelesaikan masalah rakyat di negeri ini dan mengambil jalan mudah untuk menutup mulut rakyat dengan tindakan samseng.

Jika mengikut kenyataan yang diberi oleh Krishnan Nair, ada pihak dalaman DAP melakukan tindakan samseng ini bagi menidakkan kritikan secara berterusan daripadanya. Ini kerana beliau sedang berusaha untuk menyuarakan kes Kampung Muhibbah di Mak Mandin pula dari mengalami nasib yang sama seperti Kampung Buah Pala.

Hingga setakat ini, pihak Pemuda Umno/BN sedang berusaha untuk menyelesaikan masalah terbabit dan bersama2 penduduk di Kampung Muhibbah Mak Mandin didalam memperjuangkan hak mereka.

InsyaAllah, kami akan menyelongkar penyelewengan tentang Kampung Muhibbah Mak Mandin ini dibawah pemerintahan Lim Guan Eng dan juga DAP P.Pinang.

Yang pastinya, bangsa melayu dan juga india semakin ditindas dan terhimpit di negeri ini dibawah pentadbiran DAP dan juga khalifah Lim Guan Eng.

Ini baru satu negeri, bagaimana pula jika kelompok2 ultra kiasu ini berjaya mentadbir negara?

Fikir-fikirkanlah.

(sumber;http://pusakaayahnda.blogspot.com/2009/12/pijak-gambar-kaki-mau-potong-kekejaman.html)

No comments: