Tuesday, September 29, 2015

Manfaat Kangen Water & Acidic Water


change-kangen-water
Manfaat Kangen Water
Penghidratan dan Drinkability
Air Alkali adalah sumber terbaik untuk penghidratan yang sihat kerana bukan sahaja ia mempunyai rasa yang lebih baik, malah ia lebih mudah untuk diserap oleh tubuh badan. Ini meningkatkan keupayaan minuman itu dengan mengurangkan perasaan yang biasa ada ketika kita meminum air seperti loya, kembung, dan tidak sedap. Kebanyakan orang boleh merasa perbezaannya selepas meminum segelas air Kangen.
Micro Clustering
Beberapa kajian telah membuktikan satu fenomena yang dikenali sebagai “Kelompok Mikro” yang merujuk kepada struktur molekul air yang sangat kecil. Banyak manfaat telah dikaitkan dengan fenomena ini.
Neutralisasi Radikal Bebas
Air alkali membantu kesihatan organ-organ dalaman. Sebahagian daripada sebab untuk manfaat ini adalah air alkali telah ditunjukkan untuk menjadi anti-oksida yang meneutralkan radikal bebas.
Menggalakkan Pemanjangan Umur
Secara saintifiknya, air ini diiktiraf sebagai pembantu dalam kesihatan dan pemanjangan umur. Manfaat semula jadi air ini digalakkan dan dipertingkatkan oleh kealkaliannya.
Detoksifikasi
Air adalah pelarut sejagat yang tubuh badan kita bergantung untuk membuang toksin dan bahan buangan lain daripada badan Dengan negatif potensi pengurangan pengoksidaan (-ORP) dan rasa yang hebat, anda boleh bergantung kepada air alkali seperti Kangen Water untuk membantu dalam peneutralan radikal bebas dan menangani semua keperluan penghidratan badan anda.

Manfaat Kangen Acidic Water 
Pembersihan Toksik Bebas
Beberapa pengeluar membina mesin industri pelbagai guna untuk tujuan pembersihan yang menggunakan hanya air Strong Acidic sebagai ejen pembersihan. Begitu juga dengan sistem kolam renang yang menukarkan air klorin keras kepada air ion berasid untuk menjaga kebersihan kolam itu.
Kebersihan Peribadi
Air ini dikenali di Negara-negara Asia sebagai “Air Kecantikan”. Ia adalah ejen pembersihan luaran yang sangat berkesan yang digunakan untuk kebersihan diri.
Tiada Bahan Kimia 
Salah satu sebab air asid ini diguna oleh institusi-institusi seperti hospital dan perkhidmatan penjagaan adalah bahawa air asid ini tidak mempunyai bahan kimia. Air asid secara semula jadinya bebas dari fostat dan bahan cemar lain yang berisiko merosakkan dan mencemarkan segalanya.
terimakasih sumber:http://www.kangenmalaysia.my/manfaat-kangen-water-acidic-water/

No comments: