Tuesday, September 29, 2015

Bagaimana Air Kangen Dihasilkan?




<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/pa87lAeQBhk" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>



Air Kangen dihasilkan melalui proses yang dipanggil elektrolisis dimana arus elektrik akan melalui air untuk memisahkan ia kepada ion positif dan negatif. Air dari paip akan melalui hos ke mesin kangen dan memasuki Kangen filter. Ia adalah penapis karbon aktif anti-bakteria yang mampu menapis klorin, karat, bakteria dan segala jenis kekotoran untuk mengekalkan kebersihan air. Dalam masa yang sama ia memelihara mineral penting dalam sumber air seperti Kalsium, Potassium, dan Magnesium. Kangen filter ini dibuat dari Negara Jepun dan berkualiti tinggi. Penapis ini boleh digunakan sehingga 3000 galon air.
Kemudian air ini akan memasuki elektrolisis chamber. Ia mempunyai solid titanium plate yang besar berbanding mesin alkaline yang lain. Plat ini berkualiti tinggi dan ia merupakan alat perubatan. Ia digunakan untuk mengasingkan ion positif dan negatif. Air yang mempunyai ion negatif adalah air alkaline dan akan mengalir melalui hos utama manakala air yang mempunyai ion positif yang merupakan air asid akan mengalir ke hos kedua.
Sila lihat gambar rajah dibawah.
how-kangen-water-is-produced
sumber: http://www.kangenmalaysia.my/bagaimana-air-kangen-dihasilkan/

No comments: