Tuesday, December 21, 2010

Tenang: Ketua MIC Johor Balakrishnan Akan Ketuai Kempen Parti

Tenang: Ketua MIC Johor Balakrishnan Akan Ketuai Kempen Parti

KUALA LUMPUR, 20 Dis (Bernama) -- Pengerusi MIC Johor Datuk K.S. Balakrishnan telah dilantik untuk mengetuai kempen parti itu pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri Tenang, demikian diumumkan Presiden MIC Datuk G. Palanivel pada Isnin.

Dalam satu kenyataan di sini, Palanivel berkata terdapat 1,785 pengundi India dalam kawasan Tenang iaitu 12 peratus daripada jumlah pemilih di kawasan itu.

"Semua cawangan MIC di Bahagian Labis juga akan memberikan komitmen penuh bagi memastikan undi diraih. Ketua-ketua bahagian dari seluruh Johor juga akan terbabit sepenuhnya dalam kempen itu kelak."

Palanivel berkata masyarakat India merupakan pengundi yang penting dan MIC akan terlibat secara menyeluruh bagi memastikan undi masyarakat India tidak disia-siakan.

Katanya beliau akan melakukan lawatan ke Tenang secara tetap untuk memastikan kempen dijalankan secara selaras dan lancar.

Kerusi Dewan Undangan Negeri Tenang kosong berikutan kematian wakil rakyatnya Datuk Sulaiman Taha pada Jumaat lepas.

Suruhanjaya Pilihan Raya akan bermesyuarat Jumaat ini dan mengumumkan tarikh penamaan calon dan pengundian bagi pilihan raya kecil kawasan itu.

Sulaiman mengekalkan kerusi Dewan Undangan Negeri kawasan Tenang pada pilihan raya umum 2008 dengan menewaskan calon PAS Mohd Saim Siran dengan majoriti 2,492 undi.

-- BERNAMA

(sumber;http://www.bernama.com/bernama/v5/bm/newspolitic.php?id=551408)

No comments: