Tuesday, December 21, 2010

PRK Tenang: Jangkaan Calon Dun Tenang

Tuesday, December 21, 2010
Jangkaan Calon Dun Tenang
Calon Umno

1. Hj Rosdin Mahmod - berasal dari Negeri Sembilan dan kini memegang jawatan Timbalan Ketua Umno Bahagian Labis sejak pemilihan yang lalu. Pernah menjawat jawatan Ketua Pemuda Bahagian semasa era Pak Lah dan menyokong kuat kepimpinan KJ. Berperwatakan sederhana dan merupakan seorang guru di sebuah sekolah rendah di kawasan Labis selama lebih 20 tahun menyebabkan beliau disenangi dan dihormati oleh penduduk setempat. Beliau aktif mengikuti misi kemanusiaan global bersama Datuk Azeez Rahim dan pernah menjawat jawatan Pengerusi Putera Umno Johor semasa Datuk Azeez menjaga biro tersebut di peringkat pusat.

2. Haslinda Salleh - merupakan anak tempatan dan bekas Ketua Puteri Umno Bahagian. Beliau pernah menjawat jawatan Setiausaha Kerja Puteri Umno Pusat di era Datuk Noraini Ahmad dan kini menjawat jawatan Ketua Wanita bahagian Labis setelah menang pada pemilihan yang lalu. Beliau merupakan seorang usahawan makanan yang beroperasi di kawasan Labis. Berperwatakan baik, mudah mesra dan sanggup membantu penduduk yang memerlukan pertolongan.

Calon PAS

1. Mohd Saim Sirat - merupakan calon PAS di Dun Tenang sejak beberapa pilihanraya. Beliau merupakan seorang pekebun dan pengedar LPG di kawasan Labis. Berbanding kekalahan beliau pada PRU 2004 lebih 5000 undi majoriti, pada PRU 2008 beliau hanya kalah dengan perbezaan 2492 undi sahaja. PAS dijangka mengekalkan beliau sebagai calon untuk PRK ini memandangkan status beliau sebagai anak tempatan yang boleh menjamin sebahagian sokongan.

(sumber:http://umnojohor.blogspot.com/2010/12/jangkaan-calon-dun-tenang.html)

No comments: