Tuesday, November 30, 2010

Strategi Baru Anwar: Provokasi Melampau!

Monday, November 29, 2010
Strategi Baru Anwar: Provokasi Melampau!
2 isi penting kongres PKR.

1. Ayat al Qur'an terus dipermain sewenang-wenangnya oleh bukan Islam. Diterjemah sesuka hati dan diiyakan oleh rata-rata perwakilan beragama Islam! Apa pula pendapat PAS tentang hal ini?

Tafsiran yang dibaca oleh Subramaniam (perwakilan AMK PKR) berbunyi:

"Firman Allah dalam kitab al-Quran surah Ali-Imran yang berbunyi begini, sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi dan silih bergantinya siang dan malam, maka terdapatlah tanda-tanda manusia berakal agar kita sentiasa berfikir, agar minda diasuh dan terbentuk dengan baik lalu seterusnya melakarkan budaya sihat supaya tidak songsang dan tidak menyeleweng dari norma-norma kehidupan manusia yang beradab lagi bertamadun."

Sebaliknya, tafsir sebenar daripada ayat 190 dan 191 surah Ali-Imran berbunyi seperti berikut:

"Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi dan silih bergantinya malam dan siang terdapat tanda-tanda bagi orang yang berakal, (iaitu) orang-orang yang mengingati Allah sambil berdiri atau duduk atau dalam keadaan berbaring dan mereka memikirkan tentang ciptaan langit dan bumi (seraya berkata) Ya Tuhan kami, tiada Engkau ciptakan ini dengan sia-sia. Maha suci Engkau, peliharalah kami dari seksa neraka."


2. Penghinaan terhadap bangsa Melayu dan agenda berterusan PKR yang mahu menghapuskan agenda memartabatkan Melayu. PKR memomokkan kononnya Ketuanan Melayu adalah bangsa Melayu mahu menjadi tuan. Walhal maksud sebenar ketuanan Melayu ialah sifat menghormati raja-raja Melayu yang menjadi penaung kepada sistem Perlembagaan negara.

Bodoh sangatkah Melayu hingga kononnya Melayu tidak kisah cuci longkang asalkan dipanggil tuan? Begitu rendah sekali martabat Melayu di mata Anwar dan menyedihkan ucapan ini disambut dengan deraian ketawa oleh kebanyakan wakil bukan Melayu di kongres PKR. Masih tidak sedarkah wahai bangsa Melayu?

Provokasi berterusan ini adalah bertujuan mendesak kerajaan mengambil tindakan tegas terhadap Anwar atau PKR demi mengembalikan sokongan terhadap mereka yang semakin pudar. Anwar percaya jika kerajaan mengambil tindakan terhadapnya, maka rakyat akan dihasut dengan tuduhan kekejaman kerajaan dan gesaan agar penyokongnya yang semakin pupus itu kembali berjuang di jalanan seperti era reformasi dahulu.

Namun kerajaan bertindak membiarkan rakyat menjadi hakim kepada segala provokasi oleh Anwar dan PKR yang semakin menampakkan kehodohan dan wajah buruk mereka di mata rakyat Malaysia yang cintakan kedamaian.

Strategi ini membuatkan Anwar semakin terdesak dan segala provokasi ini memakan diri kerana rakyat mula membenci sikap keterlaluan Anwar dan PKR. Benarlah kata Ezam, sesungguhnya Anwar ini bukan 'anugerah Tuhan', tetapi 'ujian Tuhan' buat rakyat Malaysia.

p/s: Pesanan buat Zuraida Ketua Wanita PKR: Kami tidak akan kisah atau ambil peduli apa yang akan terjadi pada PKR jika segala tindak tanduk anda tidak berkaitan dengan mana-mana rakyat Malaysia. Sila pergi ke sebuah pulau di negara asing, tubuhkan pemerintahan anda sendiri di sana, dan kami tidak akan ambil peduli lagi apa yang akan berlaku pada anda dan seluruh parti anda! BUAT SELAMA-LAMANYA!!

(sumber;http://umnojohor.blogspot.com/2010/11/strategi-baru-anwar-provokasi-melampau.html)

No comments: