Tuesday, November 30, 2010

ANWAR PENING KERANA HINDU BACA QURAN

ANWAR PENING KERANA HINDU BACA QURAN

Semalam tv3 menyiarkan rakaman ucapan wakil AMK Kesavan menipu perwakilan dengan tafsir songsangnya dan seluruh perwakilan bersetuju dengan nya. Anwar terpinga-pinga mencari kitab untuk mencari tafsir yang sebenar. Ingat Anwar bijak sangat. Mana Yusuf Qardawi PKR?



ayat dan tafsir sebenar ialah;


إِنَّ فِي خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ وَاخْتِلاَفِ اللَّيْلِ وَالنَّهَارِ لآيَاتٍ لِّأُوْلِي الألْبَابِ
Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan Bumi, dan silih bergantinya malam dan siang, terdapat tanda-tanda bagi orang-orang yang berakal.
الَّذِينَ يَذْكُرُونَ اللّهَ قِيَامًا وَقُعُودًا وَعَلَىَ جُنُوبِهِمْ وَيَتَفَكَّرُونَ فِي خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ
رَبَّنَا مَا خَلَقْتَ هَذا بَاطِلاً سُبْحَانَكَ فَقِنَا عَذَابَ النَّارِ
Yaitu orang-orang yang mengingat Allah sambil berdiri dan duduk, dan dalam keadaan berbaring, dan mereka memikirkan tentang penciptaan langit dan bumi sambil berkata: "Ya Tuhan kami, Engkau tidak menciptakan ini dengan sia-sia! Maha Suci Engkau! Maka peliharalah kami dari siksa neraka."


Tafsiran yang dibaca oleh Subramaniam berbunyi:

"Firman Allah dalam kitab al-Quran surah Ali-Imran yang berbunyi begini, sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi dan silih bergantinya siang dan malam, maka terdapatlah tanda-tanda manusia berakal , agar kita sentiasa berfikir, agar minda diasuh dan terbentuk dengan baik lalu seterusnya melakarkan budaya sihat supaya tidak songsang dan tidak menyeleweng dari norma-norma kehidupan manusia yang beradab lagi bertamadun."

( mai mana yg ini ?) -Kesavan

(sumber;http://taipingmali.blogspot.com/2010/11/anwar-pening-kerana-hindu-baca-quran.html)

2 comments:

nalapambu said...

Kalau Hindu dah mula mendekati Koran bukan kah itu petanda baik. Islam dan koran bukan hak 'melayu', setahu Nalapambu semua manusia dimuka bumi ini berhak membaca koran.

Berkenaan salah tafsir itu perkara biasa, mungkin dia baru belajar dan masih tidak berapa mahir tentang tafsirannya.

Nalapambu ada selalu ikuti siaran TV di Ustaz Ravi ada ambil bahagian. Sedikit semanyak saya minati tentang ketokohan Ustaz Ravi.

Kamu jangan terlalu menghina orang yang mula mendekati Islam dan koran. Walaupun kamu berilmu tinggi tentang Islam dan koran, tetapi perbuatan kamu ini sangat tidak baik.

Kamu jangan sekali2 menghina Hindu, Budha atau Kristian membaca koran kerana di barat sana ramai orang kafir yang mahir membaca dan mentafsir koran.

Anonymous said...

mendekati Al-Quran dan mempergunakan Al-Quran jauh bezanya!!! apabila Guan Eng puji Khalifah bukan kerana dia nak puji Islam...dia nak pergunakan Islam untuk tarik sokongan org Islam....bila dah dapat sokongan apa dia buat? Batal perarakan Maulidul Rasul...ambik tanah org Melayu
Islam...roboh kedai Melayu Islam..bila yg dia betol2 dekat dgn Islam?????