Thursday, November 11, 2010

LIVE Sidang Media PERKASA - Menteri Bertanggungjawap Gagal Melaksanakan Tugas

LIVE Sidang Media PERKASA - Menteri Bertanggungjawap Gagal Melaksanakan Tugas
Thursday, November 11, 2010


11 November Kg Bharu Kuala Lumpur:

1.0 Satu sidang media PERKASA telah di adakan di Kelab Sultan Sulaiman Kg Bharu Kuala Lumpur berhubung isu Pengetua dan Penolong Pengarah BTN yang di gantung tugas serta merta tanpa siasatan sewajarnya ke atas mereka yang di ambil tindakan ini.

2.0 Sidang media tersebut juga turut menemplak Kerajaan yang gagal mengambil tindakan sewajarnya ke atas Namewee yang mana telah menerima ratusan laporan Polis akibat kebiadapannya kepada perseorangan dan juga Negara.

3.0 Dalam sidang media tersebut Dato Abdul Rahman Timbalan PERKASA kesal di atas kenyataan Dato Seri Nazri Aziz di dalam parlimen tempoh hari yang menyatakan pengantunggan Tugas mereka Pengetua dan Penolong Pengarah BTN.

4.0 Dato Abdul Rahman turut menjelaskan mengapa bila kita orang Melayu bercakap soal melayu maka di takrifkan sebagai RACIST dan berderu mereka yang bukan melayu baik di dalam Komponen BN mahupun Pakatan menemplak individu tersebut dan bercakap mengenai tindakan undang undang yang perlu di ambil ke atas mereka orang melayu ini

5.0 Namun bila bangsa lain menghina Melayu dan bercakap itu ini maka Komponen Barisan nasional dan juga Pakatan senyap dan bisu tampa sebarang tindakan susulan ke atas mereka bangsa lain yang bersikap Kurang Ajar.

6.0 Perkasa mendesak Peguam Negara mengambil tindakan tegas terhadap Namewee yang jelas melakukan perbuatan menghina Negara. hal ini sepatutnya di ambil tindakan segera dan bukan mendiamkan diri atas kebiadapan Namewee.

7.0 Perkasa juga mendessak Malaysiakini di ambil tindakan tegas kerana menghina Sultan sultan Melayu. Dalam komen pembaca Malaysiakini menyatakan Sultan sultan melayu kini adalah di bawah takluk UMNO dan menjadi alat kepada UMNO. Perkasa berpendapat walaupun komen tersebut di keluarkan oleh Pembaca namun ianya perlu di pertanggungjawapkan kepada Malaysiakini sepenuhnya.

8.0 Dato Abdul Rahman dalam pada itu turut bertanyakan kepada Kerajaan Malaysia apakah kita orang Melayu di Malaysia ini salah apabila menyuarakan sesuatu hal yang mana termaktub dalam perlembagaan? Bagaimana pula kaum lain yang bercakap di sana sini yang mana apa yang di nyatakan mereka itu adalah melanggar Perlembagaan Artikel 153.


9.0 Ketua Wira PERKASA Saudara Armand Abu Hanifa dalam kenyataan nya menemplak Menteri dalam Negeri Dato Seri Hisyammuddin dan menteri Komunikasi dato Seri Rais Yatim yang mana masih lagi berdiam diri ke atas Namewee. Sampai bila kementerian bertanggungjawap akan mengambil tindakan?

10.0 Begitu juga dengan Father Benjamin yang menghina Islam secara jelas dalam rakaman You Tube. Bila keputusan akan laporan Polis yang telah di buat akan di umumkan? Apakah hal ini terus di diamkan ataupun masih lagi dalam siasatan?

11.0 Kalau Anak Melayu yang di siasat maka cepat lah tindakan ke atasnya di ambil, tapi bila kaum lain maka bertahun tahun siasatan dan itu pun masih belum selesai.

12.0 PERKASA mendesak agar BTN, Kementerian Pendidikan, Kementerian Dalam Negeri, Kementerian Penerangan dan mana mana agensi yang tetlibat dalam pengantungan Pengetua Sekolah, Penolong Pengarah BTN agar menilai semula prestasi kerja mereka dalam menjalankan Hukuman ke atas mereka ini.

13.0 Armand Abu Hanifa juga turut mendesak Peguam Negara untuk mengambil tindakan Tegas ke atas Namewee dan jika tiada tindakan tegas maka tidak mustahil isu perkauman akan sentiasa mekar setiap kali Namewee mengadakan jelajahnya.

14.0 Mereka yang terlibat dalam hal ini perlu di adili seadilnya dengan menubuhkan Tribunal Khas dalam menentukan hukuman ke atas mereka ini dan bukannya menggantung serta merta. PERKASA mendesak agar pengantungan mereka ini di tarik balik sehingga selesai siasatan yang di jalankan.

15.0 Akhir kata PERKASA meminta pemimpin Melayu yang ada hari ini melihat dan membantu orang Melayu yang tidak mendapat keadilan yang sewajarnya apabila mereka bercakap mengenai hak mereka.

16.0 Janganlah pemimpin Politik hari ini di labellkan:
Anak Kera Di Susukan
Anak Sendiri Mati Kelaparan.


Psssttt...Menteri yang bertanggungjawap GAGAL!!!

sumber;http://www.papagomo.com/2010/11/live-sidang-media-perkasa-menteri.html

No comments: