Wednesday, September 1, 2010

Lim Guan Eng Sembelih Lembu Korban ? Pas Fitnah Umno

Tuesday, August 31, 2010
Lim Guan Eng Sembelih Lembu Korban ? Pas Fitnah Umno

Masyaallah apa nak jadi dengan Pemangku Ketua Dewan Pemuda Pas Wilayah Persekutuan ? dalam bulan Ramadhan begini pun dia sanggup buat fitnah.

Dia buat gambar superimpose lim guan eng kon*t kecil sedang sembelih lembu korban,kemudian dia siar di blognya dan kata cybertrooper umno yang lakukan. Jika benar dilakukan oleh geng-geng umno sudah tentu dia akan letak link atau beritahu dari blog mana gambar itu datang. Tetapi sepatah haram pun dia tak beritahu darimana sumber gambar itu. Setakat letak nama Pas Beruk, aku pun boleh kata gambar itu dari Herman Beruk. Klik sini (http://syukran.wordpress.com/2010/08/31/lim-guang-eng-sembelih-lembu-korban-umno-juara-fitnah/#more-5405)

Satu lagi bukti yang menunjukkan dia buat sendiri gambar itu ialah apabila gambar asal disebelah kanan yang menunjukkan nizar komunis laknaktullah sedang sembelih lembu dilabelkan atas nama dia sendiri. Lihat sebelah kanan bawah, tertera label Herman SAMSUdeen. Ini menunjukkan gambar asal itu milik dia dan disimpan olehnya sendiri.

Sudahlah Herman, bertaubat dan insaflah. Kalau ya pun nak membodek agar dipilih sebagai calon di Parlimen Titiwangsa dalam pru akan datang, gunalah cara lain. Banyak lagi cara untuk 'up' nama, bukannnya dengan membuat fitnah membabi buta.

Mohon rakan-rakan blogger sebarkan yang fitnah ini adalah ciptaan Pas sendiri.

Posted by ruang bicara faisal at 9:50 PM

(sumber;http://ruangbicarafaisal.blogspot.com/2010/08/lim-guan-eng-sembelih-lembu-korban-pas.html)

5 comments:

Anonymous said...

Bertitik tolak dari isu doa Lim Guan Eng dalam khutbah, maka DAP dan PAS sedang berusaha untuk tutup isu tersebut. Dia rancang supaya pemimpin DAP masuk masjid dan surau, kemudian dia buat gambar ini pula. ini semua adalah satu strategi untuk tutup kelemahan mereka. Sekarang isu doa dalam khutbah dah senyap, padahal isu tu besar kerana menghina YD Pertuan Agong dan YD Pertua Negeri.

Mozas said...

Jawapan untuk putar belit Malaysiakini dan PAS mengenai gambar Guan Eng sembelih lembu. Bodoh! Bahasa Melayu asas pun puak ni bodoh! Baca sini:
http://satulimatiga.blogspot.com/2010/09/pas-dan-malaysiakini-putar-belit-ayat.html

armouris said...

info tentang sembelihan di SIHAT SELALU - Kelebihan Menyembelih Binatang

Anonymous said...

Teo masuk ke dalam surau diatas jemputan jawatankuasa surau, untuk memberi ucapan ringkas setelah beliau memberi dana membaiki pagar surau. beliau juga memberi ucapan ringkas berkenaan aktiviti kerajaan negeri berkenaan isu pendidikan, sosial & ekonomi. xda kaitan ngan kuthbah agama.. dia orang kafir. x tau pun adab nak masuk surau macam mana.. dia x bersalah pun. korang ada tengok gamba ROSMAH memberi ceramah di dalam Surau? cuba tengok.. dia pakai tudung pun x betul.. pengikut pun ada yang x pakai tudung. xde pulak masuk TV. ISLAM pulak tu.. kalau dia tu KAFIR.. aku boleh maafkan lagi, sbb depa x tau peraturan / adab masuk surau.

Anonymous said...

jika dilihat dari gambar ni... i mean yang ori... ini bukan penghinaan terhadap lim guan eng.. ini adalah PENGHINAAN TERHADAP ORANG MELAYU / ISLAM... pesal la orang yg edit gamba ni x pikir... BODOH SANGAT KE ORG KITA sampai nak bagi orang kafir sembelih lembu untuk kita? BODOH sangat ke orang MELAYU / ISLAM kita? sampai x tau hukum agama.. aku x berat kepada mana2 parti / kaum... tapi sebagai orang ISLAM /MELAYU.. korang pikir2kn la...