Thursday, September 23, 2010

Gambar seribu makna


Gambar seribu makna

Posted by Anak Kuala |


JOM lah sokong DAP sama macam pas dan pkr sokong depa. Depan pas dan pkr bukan main lagi angkat melayu dan Islam tapi keluar dalam surat khabar yang Pas dan PKR tak baca lain pulak jadinya.. BARUA betul

Apa lagi kawan-kawan jom lah join DAP. Lepas ini bagi je negara ini dekat DAP. Buat apa susah-susah kan?

Melayu Singapura pun boleh hidup walaupun diperintah oleh "bapak" DAP. Mereka ditekan di bumi Singapura pun dapat juga makan walau pun kalau kerja tak boleh nak naik pangkat. Bila kerja tak naik-naik pangkat tapi bila ada kenaikan pangkat yang dapat hanya dari kaum yang sebangsa dengan PAP sahaja. Yang baru masuk kerja pun boleh naik pangkat hanya sebab ada lesen kulit sama dengan PAP.

Habis teruk pun orang Melayu Singapura berhijrah ke negera lain apabila tak tahan di"buli" oleh kaum lain.

Jadi inilah peluang anak cucu kita orang Melayu akan datang pun berhijrah ke luar negara sebab kalau jadi macam di negara selatan itu, walaupun dalam perlembagaan kata ada hak melayu, ada bahasa melayu sebagai bahasa rasmi tapi bila KUASA ada di tangan orang lain,

jangan kata nak hak sendiri, hak orang lain pun kita tak merasa.

(sumber;http://pemudapadangrengas.blogspot.com/2010/08/gambar-seribu-makna.html)

5 comments:

Anonymous said...

Kalau penyokong PAS dan PKR Melayu tak nampak lagi memang betoi-betoi BUTALAH Mata korang. Dulu bila depa berguling-guling depan kereta bawa VIP majlis perlantikan MB Perak, tak ada juak-juak DAP ni pulak. Tak sedar lagi kena main. Hari ni nampak projek yang MARA buatpun depa tunjuk tanda pukimak depa. Pahamlah wahai Melayu PAS PKR. kalau sokong lagi pakatan memang korang BUTA HATI....Buta mata tak pe sebab itu takdir Tuhan..nak buat lagumana..BUTA HATI kerana tak nak berfikir...itu salah sendiri

Anonymous said...

kalau kita(orang islam) banyak makan benda haram hati kita akan buta atau mati dari kebenaran, tak caya bacalah kitab-kitab agama.

nalapambu said...

Sudah terlalu lama kami menunduk kepada UMNO. Kini sudah tiba masa nya UMNO akan menunduk kepada kami pula.

PKR Hulu Selangor telah celek kan mata UMNO. UMNO terpaksa kekalkan kerusi majoriti melayu itu kepada bukan melayu, kalau tidak pasti BN akan bungkus lagi.

Selagi PAS dan PKR mendapat sokongan dari kami, BN pasti tumbang pada PRU-13 akan datang.

Itu lah kekuatan kami sekarang.

Photo yang anda paparkan itu bukan memberi 1000 makna tetapi ianya memberi 1001 makna.

Anonymous said...

suruh keling tu balik india laaa. ini tanah melayu tauu.

mata org melayu dah dibutakan nik aziz bro..

Anonymous said...

Dari India mari,India pulang juga negri.kalu mahu tinggal dimalaysia,Hei dey,ini ular sawa tarak takut sama pambu..ini Melayu punya negri bukan tamil Nadu..