Friday, July 9, 2010

JOHOR, SABAH & SARAWAK (JSS) AKAN TUMBANG?

JOHOR, SABAH & SARAWAK (JSS) AKAN TUMBANG?

1. Kini rancangan Pakatan Rakyat (PR) mahu menyerang dan merampas JSS bukanlah satu rahsia lagi. Bacalah kenyataan Dato’ Chua Jee Ming (CJM) dan DSAI di bawah. Kemenangan DAP/PR di Sibu akan memberi momentum dan credence kepada rancangan mereka itu.* Sebaliknya, ia bukanlah satu petanda / indicator baik bagi BN.

2. Sebagai sebuah Negara yang mengamalkan demokrasi berparlimen, niat dan usaha tersebut tidaklah salah dari segi Perlembagaan Negara. Terpulanglah kepada BN untuk mempertahankan kuasanya dan rakyat pulak yang menentukannya.

3. Khusus di Johor, apa pendirian UMNO dan pengundi Melayu di negeri itu terhadap serangan dan cacian CJM dan DSAI itu?

4. Semasa Negara hendak merdeka, melalui kontrak sosial, UMNO dan orang Melayu telah bermurah hati memberikan ‘harta karun’ kepada kaum pendatang. Harta karun itu ialah kerakyatan, hak asasi, ruang dan peluang berteduh di bawah langit Semenanjung Tanah Melayu dengan aman dan damai. Mereka turut dibenarkan mengaut kekayaan di bumi bertuah ini dan menikmati pelbagai kemudahan lain.

5. Malangan bangsa Melayu terus dipersalahkan oleh para pemimpin Cina. Sudah tentulah perasaan mereka terguris kerana budi baik bangsa Melayu dibalas dengan tindakan umpama melepaskan anjing tersepit. Adakah kaum Cina sedari hakikat ini?

6. Majoriti 40 orang terkaya di Malaysia adalah orang Cina; namun kedudukan itu masih belum dapat memuaskan nafsu mereka. Kalau dipanjangkan pun senarai itu kepada 200 orang, kaum mereka tetap yang teramai. Itu pun mereka akan tetap salahkan UMNO dan Melayu juga.

7. Mereka telah menguasai semua sektor ekonomi negara, termasuk memonopoli sektor strategik (beras, gula, tepong, minyak, alat ganti, simen dan…). Yang demikian mereka telah berjaya mencengkam kehidupan rakyat, khususnya orang Melayu. Itu pun mereka masih belum puas. Betis dan peha Melayu belum cukup lagi mereka ratah. Nampaknya, untuk puaskan nafsu, kini mereka mahu celah peha Melayu pulak!

8. Orang Melayu tidak iri hati atau cemburu terhadap kekayaan kaum Cina. Itu hak mereka, jika ianya diusahakan secara halal. Apa yang kaum Melayu patut marah ialah sikap terus menyalahkan UMNO dan Melayu yang telah memberikan peluang dan kemudahan sehingga menjadikan mereka kaya raya itu? Yang miskin dan terpinggir ialah orang Melayu.

9. Pada masa yang sama, orang Melayulah yang telah melindungi nyawa dan harta kekayaan mereka sebab majoriti pasukan keselamatan di Negara ini adalah orang Melayu!

10. DSAI pula bertanyakan satu soalan bodoh kepada Presiden MCA, Dato’ Seri Chua Sui Lek, “ MCA telah buat apa kepada masyarakat Cina?” Dia buta dan pekak ke lalu tak dapat menonton dan mendengar kehebatan kejayaan/kekayaan kaum Cina di Malaysia? Ianya dicapai hasil sokongan MCA, UMNO dan rakan-rakan dalam Perikatan/BN! Apakah Anwar fikir kemakmuran dan kejayaan kaum Cina di Negara ini hasil usahanya atau DAP atau PKR atau PAS?

11. Sebelum DSAI kehabisan tenaga fikir untuk menasihatkan MCA supaya jangan menjadi alat UMNO, eloklah dia gunakan saki baki tenaga fikirnya itu, kok jika masih ada, untuk berfikir sama ada dia dan PKR menjadi alat DAP dan PAS atau dia dan PKR pula memperalatkan DAP dan PAS?

12. Amat pelik orang Melayu sanggup menjadi alat kepada pemimpin chauvanis / oportunis Cina seperti CJM dan DSAI, seorang pengkhianat bangsa sendiri, seperti yang pernah dilabelkan oleh YAB TPM.

13. Rancangan PR untuk berkuasa ini sepatutnya dapat menimbulkan kesedaran dan ketakutan orang Melayu kerana outcome rancangan tersebut amatlah jelas. Ia adalah satu rantaian usaha sistematik kaum Cina untuk berkuasa ke atas bangsa Melayu. Baca dan fahamkanlah betul-betul kenyataan CJM ini:

“…hari ini di negeri Johor kita bersaing dengan UMNO, kerana selagi UMNO tidak tumbang, masyarakat Cina tiada untungnya…”

14. Oleh itu, pertama sekali semua orang Melayu/Bumi (67%) hendaklah bersatu di bawah satu wadah dan panji-panji, sepertimana bersatunya kaum Cina (tanpa mengira fahaman politik – MCA, GERAKAN dan DAP bersatu) apabila menghadapi serangan ke atas kaum mereka dan apabila mereka hendak menyerang kaum lain. Contohnya ialah kes Ketua UMNO Bukit Bendera, Datuk Ahmad Ismail mengenai isu pendatang.

15. Wadah dan panji-panji itu ialah UMNO:

Pohon nyiur di tepi laut,
Dimakan kumbang pucuknya layu,
Kepada UMNO kita berpaut,
Tumbang UMNO, hilanglah Melayu.

16. Kedua, parti-parti berasaskan kaum Cina (seperti MCA, GERAKAN, SUPP dan LDP) hendaklah gigih berusaha untuk mendapatkan semula sokongan padu kaum Cina terhadap parti mereka, jika mahu terus berkongsi kuasa melalui BN.

17. Ketiga, parti-parti berasaskan kaum Cina itu hendaklah juga segera mengikis persepsi negatif bahawa mereka adalah ‘bermain wayang’ dengan UMNO/bangsa Melayu/Bumi dan ‘berkenyit mata’ pula dengan DAP/PR.

[* - Pada 13 Mei lalu, saya telah bertanya kepada Datuk Abu Pit dan beberapa kawan lain mengenai peluang kemenangan di Sibu. Beliau konfiden BN boleh menang. Beliau agak terperanjat apabila saya katakana BN akan kalah.

Di Hulu Selangor, saya ramalkan BN akan menang. Bacalah twitter saya. Seorang MIO meramalkan BN menang dengan majoriti >3,000; saya beri tahu beliau, BN akan menang dengan majoriti <2,000.]

Sinchew Jitpoh
Per: Pakatan Rakyat Mahu Perintah Negeri Johor
Ruangan: Johor m/s 14
Tarikh: 09 Mei 2010 (Ahad)

Tajuk:

Pakatan Rakyat Bersiap Sedia Perintah Negeri Johor: Chua Jee Ming

8hb JB, ahli majlis tertinggi Parti keadilan Rakyat Dato’ Chua Jee Ming brkata, kerusi parlimen negeri Johor termasuk Sabah dan Sarawak sebanyak 82 kerusi, jika mana-mana parti boleh menguasai ketiga-tiga negeri ini bermakna parti itu akan berkuasa memerintah kerajaan pusat di Puterajaya.

Beliau berkata, di negeri Johor mempunyai 8 kerusi parlimen seperti kerusi parlimen di kawasan Johor Baharu, Gelang Patah, Kulai kebanyakannya dikuasai oleh pengundi-pengundi Cina, sebab itu beliau mengharapkan pengundi Cina yang membuat keputusan masa depan Parti Keadilan Rakyat.

Selain dari itu beliau berkata, saudara-saudara kaum Cina di negeri Johor sudah bersedia untuk mengubah kerajaan negeri Johor, dan Pakatan Rakyat juga sudah bersedia untuk memerintah negeri Johor menjatuhkan kerajaan BN di negeri Johor.

Beliau berkata, kerusi parlimen di kawasan Bakri Muar ramai pengundi kaum Cina, penduduk di kawasan itu telah menyokong calon DAP, tetapi sayangnya pengundi pengundi Cina di kawasan-kawasan parlimen lain tidak menyokong Pakatan Rakyat.

Beliau berkata, hari ini kita bukan bersaing dengan MCA, tidak bersaing dengan MIC atau pun Gerakan, hari ini di negeri Johor kita bersaing dengan UMNO, kerana selagi UMNO tidak tumbang, masyarakat Cina tiada untungnya, jika UMNO tidak tumbang kerajaan negeri Johor tidak akan jadi baik.

MCA Jangan Jadi Alat UMNO, MCA Tidak Sepatutnya Melawan Pakatan Rakyat: Anuar Ibrahim

Penasihat Parti Keadilan Rakyat Anuar Ibrahim berkata, beliau mahu memberitahu rakan-rakan dari MCA jangan melawan Parti Keadilan Rakyat, kerana tanggungjawab Pakatan Rakyat ialah melawan UMNO yang mrosakan negera ini, mereka tidak mahu UMNO terus hancurkan negera ini.

Beliau berkata, beliau datang ke negeri Johor kali ini bukan mahu mengkritik atau pun menyerang presiden MCA Dato Seri Chua Sui Lek, beliau hanya mahu membuat satu pertanyaan, MCA telah buat apa kepada masyarakat Cina.

Beliau berkata sebagai ahli politik sepatutnya jalankan aktiviti-aktiviti politik bukan menangkap beliau memukul beliau, beliau langsung tidak takut dengan cara itu.

Beliau berkata orang-orang yang pengecut itu adalah orang-orang yang lompat parti, orang-orang yang terima rasuah. Walaupun mereka lompat parti kita tidak gentar kerana ramai lagi orang yang setia, satu orang lompat keluar ada 1000 orang yang datang masuk.

Kemajuan Ekonomi Undur Kebelakang

Beliau semasa dalam ucapannya berkata pada tahun 90an, dari segi bidang persaingan mahupun bidang pembangunan ekonomi Negara kita menjadi negera teratas di rantau Asia Tenggara, tetapi hari ini mundur terkebelakang, fakta yang utama ialah Negara ini mempunyai kerajaan yang tidak baik dan banyak skandal.

Beliau berkata jika Negara ini mahu berubah kita kena jatuhkan kuasa pemerintahan UMNO terlebih dahulu, dan buka ikatan rakyat yang selama ini terikat.

Beliau berkata: “saya sanggup menanggung sekali lagi ditangkap, dipenjarakan, walaupun kita mengalami tiga kali kekalahan dalam pertempuran, tetapi pertempuran kali ini kita akan menang.”

Beliau berkata, negeri Johor diibarat sebagai kubu kuat Barisan Nasional, tetapi mereka kena ingat sebelum ini kawasan Parlimen Permatang Pauh juga kubu kuat Barisan Nasional. Sebab itu berliau menaruh harapan yang tinggi dan percaya pada pilihan raya umum akan datang, Pakatan Rakyat akan terus memerintah negeri Selangor dan ambil alih negeri Johor.

Tidak Gentar Pilihan Raya Kecil Barisan Nasional

Berkaitan Barisan Nasional menang dalam pilihan raya kecil di Hulu Selangor Dato Seri Anuar Ibrahim tidak gentar apa yang dilakukan oleh BN semasa pilihan raya kecil itu diadakan, termasuk memberi peruntukan kepada sekolah rendah Cina, beliau berkata tak ada masalah baginya.

Sin Chew Jit Poh


This entry was posted on Monday, May 17th, 2010 at 12:22 pm and is filed under Hal hal perkauman, Politik.

(sumber;http://darahtuah.wordpress.com/2010/05/17/johor-sabah-sarawak-jss-akan-tumbang/)

8 comments:

Tok Pambu said...

Selama lebih 60 tahun siapa yang berkuasa memerintah negara?

Mengapa akhirnya mengaku ianya akan runtuh?

Bolehkah di salahkan DAP, PAS atau PKR jika kerajaan BN runtuh?

Apa UMNO buat selama ini sehinggakan kerajaan nya semakin lemah dan sebalik nya parti lawan semakin gagah?

Fikir2 kan.

zakri said...

Kekuasaan melayu perlu dipertahankan. Bagi kesenambungan ketuanan melayu. UMNO satu-satunya parti memperjuangkan ISLAM dan BANGSA MELAYU.PEMIMPIN UMNO PERLU BERUBAH, PERJUANGAN DAN MATLAMAT PARTI PERLU DIUTAMAKAN. UMNO DULU KINI DAN SELAMANYA. HIDUP MELAYU HIDUP ISLAM.

Anonymous said...

Salam Perjuangan ZMS,

Napalambu, tak salah untuk menegur sikap segelintir pemimpin UMNO dari semua peringkat, yang telah melemahkan perjuangan keramat orang melayu.

Disamping kita menegur mereka, harus kita kembalikan roh perjuangan itu pada diri, adik-beradik, handai taulan dan mereka yang berada di sekitar kita.

Semoga orang melayu sedar, yg menjadi pertaruhan adalah masa depan. Ayuh!!! kita kuatkan benteng perjuangan, sama-sama kita berjuang menentang yahudi laknatullah yang bertopengkan rakyat malaysia!!!

Allahuakbar!!!

Anonymous said...

fucktatan rakyat akan memastikan johor maju seperti singapura. fuckatan rakyat akan memastikan sultan johor di ganti oleh keluarga Lim kit siang. fuckatan rakyat akan memastikan johor menjadi negeri terkaya seperti uganda, ethiopia, eriteria, dan termaju seperti new york. fuckatan rakyat akan melantik yahudi dari singapore jadi datuk bandar dan melayu2 duduk melukut ditepi gantang seperi melayu pada tahun 30 40 an dulu. cina akan diutamakan india akan pentingkan dan melayu akan menjadi ketua kampung sahaja.so puilihlah fuckatan rakyat,. cina akan jadi chief minister dan melayu2 jadi chef2 diwarung tepi jalan jer.degnan itu undi lah fuckatan rakyat. cina dan india diutamakan melayu..you mati lagh lagi baik. balik indon. ioni negara cina india punya..hahahahahaha ANWAR berahi

BIG BOY BIG KID said...

Wahai Rakyat Malaysia

Barisan Nasional hanya pentingkan kuncu-kuncu, yang kaya-raya semua pengerusi bahagian UMNO, yang susah rakyat Johor yang berbilang bangsa.

Pakatan Rakyat tak mungkin tukarkan Sultan Johor kerana ada perlembagaan, lihat Kelantan, Selangor, Kedah yang di bawah Pakatan Rakyat....masih sama juga Sultan dan menteri besar juga Melayu.

Jangan ditipu orang UMNO yang hanya mementingkan kemewahan diri dan kuncu-kuncu. Mereka lah pembohong dan omong yang paling dahsyat.

Saksilah fakta, Selangor tetap dan lagi maju di bawah Pakatan rakyat kerana tiada rasuah besar seperti Bn, penyalahan kuasa di bawah BN amat menakjubkan.

PAS adalah harapan Melayu dan Pakataalah harapan semua bangsa.

Singkirlah UMNO dan BN yang kotor, menyalahkuasa, untung untuk kuncu dan perasuah No.1.

Tibalah masa insaf dan sedar, wahai semua bansa Malaysia.

BIG BOY BIG KID said...

Tibalah masa insaf dan sedar, wahai semua bangsa Malaysia yang dihormati.

Penipuan akhbar Utusan Malaysia dan Berita harian sudah tak ada pasaran lagi kerana rakyat sudah insaf.

Wahai Rakyat malaysia yang dihormati, tibalah masa insaf dan sedar, jangan lagi ditipu UMNO dan BN--segala adalah untuk kebaikan dan masa depan yang lebih saksama dan bukan hanya disapu dan dikuasa oleh Pengerusi Bahagian UMNO, KUNCU-KUNCU MEREKA....

JANGAN LAGI DITIPU BN LAGI....


BACALAH DI FACEBOOK, BACALAH LEBIH BLOG-BLOG.....JANGAN LAGI DIDUSTA bn LAGI......

TANYA PAS, TANYALAH KAWAN-KAWAN PAS, KAWAN-KAWAN PAKATAN RAKYAT DI NEGERI-NEGERI SELANGOR, KEDAH, KELANTAN...


BACALAH AKHBAR PAS, BACALAH BLOG PAS, BACALAH SEGALA BERITA TERBARU MELALUI PAS, FACEBOOK DAN MEDIA BARU!

BIG BOY BIG KID said...

PAS adalah harapan bangsa Malaysia, khususnya bangsa Melayu yang beragama Islam.

PAS adalah pedoman dan pegangan bangsa-bangsa kerana keimanan yang teguh dan baik, kerana PAS adalah untuk agama dan kesaksamaan.

Pilihlah PAS dan sokonglah PAS yang jitu dan bukan untuk kemewahan kuncu-kuncu dan nepotisme.

BIG BOY BIG KID said...

http://www.perisik-rakyat.com/2011/08/duit-syiling-baru-negara-malysia-najib.html