Saturday, June 5, 2010

Nukilan Husin Lempoyang: Sibu: Kenapa kita kalah (Bhg 2)?

Isnin, Mei 24, 2010
Kenapa kita kalah (Bhg 2)?



Bilik 1301 Hotel Katarina kini salah satu tarikan pelancungan Batu Pahat

Chua Soi Lek salahkan Perkasa

KUALA LUMPUR Mei 19 - Presiden MCA, Dato Dr Chua Soi Lek menyalahkan Perkasa atas kekalahan Barisan Nasional dalam Pilihanraya Kecil di Sibu.

Dr Chua yang pernah menuduh Perkasa atas keengganan pengundi Cina di Hulu Selangor mengundi BN diberitahu wartawan bahawa antara timbal balas yang diterima adalah pengundi Cina suka calun muda BN, P Kamalanathan tapi enggan memberi undi kepada BN kerana mahu mengajar MCA.

Beliau menafikan maklumat tersebut dan menganggapnya tidak tepat kerana pengundi tersebut berada dalam keadaan kurang jelas kerana diberi terlebih minuman bir oleh Perkasa.

Wartawan turut bertanya pula mengenai khabar bahawa ada sabotaj antara pengikutnya dan ADUN MCA di Batang Kali. Dr Chua turut menafikan bahawa ini adalah khabar angin yang disebarkan oleh Perkasa.

Ditanya berkenaan peranan Perkasa di Sibu yang menyebabkan beliau menyalahkan Perkasa atas kekalahan BN di Sibu, Dr Chua memperakui Perkasa tidak terlibat dalam PRK Sibu tapi menyalahkan kewujudan Perkasa di Semenanjung.

Katanya sebagai Presiden MCA, beliau berhak menuduh sesiapa yang beliau suka. Beliau perlu bersikap arrogan dan menolak kenyataan untuk menunjukkan MCA masih releven.

Bila diberitahu wartawan bahawa 12 dari 15 kerusi Parlimen yang dipegang MCA adalah kerusi ehsan yang diberi oleh UMNO, Dr Chua akhirnya mengaku MCA tidak ada sokongan dari kaum Cina.

Namun begitu, Dr Chua masih bertegas menyeru UMNO yang berubah dan bkan MCA, kerana beliau menganggap dirinya sama taraf dengan Dato Seri Najib, Presiden UMNO.

Tan Sri Muhyiddin yang merupakan Timbalan Pengerusi BN pun bawah dia kerana dia perlu bersikap angkuh untuk mengekalkan releven MCA.

Akhir katanya, "Saya telah buktikan keupayaan kejantanan saya berbanding dengan semua pemimpin-pemimpin UMNO." - Agensi Husin Lempoyang
Nukilan Husin Lempoyang Pada 11:30 AM

(sumber;http://the-antics-of-husin-lempoyang.blogspot.com/2010/05/kenapa-kita-kalah-bhg-2.html)

No comments: